Permalänk
Medlem

Corsair H60 + Silverstone Airpenetrator

Hej !

Jag har tänk köpa corsair h60 och tänkte byta fläkten som medföljer, så jag undrar vilken fläkt som fungerar bäst till en radiator, skulle själv gissa på att airpenetrator är ett bra val. Men vad tycker ni ?

Mvh

Permalänk
Medlem

Scythe GT med valfri rotationshastighet.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk

Jag kör H80 med en 1850 Scythe Typhoon och en Silverstone airpenetrator, och det funkar riktigt bra... airpenetratorn är riktigt tyst, medan scythe låter lite men den trycker säkert genom mer luft också, kör alltid på lägsta hastighet. Jag själv skulle nog valt att köra på Scythe 1450rpm

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Ap15 1850 i push/pull är vinnare för dess kostnad

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Eller ska man köpa en H80 istället ? Har kollat lite på nätet och finns en del som får väldigt dåliga temps med h60 :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

Jag kör H80 med en 1850 Scythe Typhoon och en Silverstone airpenetrator, och det funkar riktigt bra... airpenetratorn är riktigt tyst, medan scythe låter lite men den trycker säkert genom mer luft också, kör alltid på lägsta hastighet. Jag själv skulle nog valt att köra på Scythe 1450rpm

------------------
Tjena, lånar tråden lite
Var fick ni tag på skruvarna som ni kör pnp med?
Jag googlade lite på dem men fick lite för mycket olika svar för mitt tycke:/

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

------------------
Tjena, lånar tråden lite
Var fick ni tag på skruvarna som ni kör pnp med?
Jag googlade lite på dem men fick lite för mycket olika svar för mitt tycke:/

Kör 2 skruvar på varje sida. Funkar klockrent.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Kör 2 skruvar på varje sida. Funkar klockrent.

-------------------------------
Aha, det var ju faktiskt riktigt smart, det ska jag nog prova på..har 2st noctua att prova på med..just nu kör jag iofs bara cpu´n vid 3.8ghz men kommer sällan över 55-57 grader på kärnorna med ett rum på 25 grader, känns rätt ok men vill prova och se om det gör nån skillnad ändå med 2 st fläktar som jag kör tystare

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(