Permalänk
Medlem

Hjälp med H80!

Hej,
Har nyligen inköpt en Corsair H80 som ska kyla mitt system
Har dock mountat den i.... Men den vill dock inte starta
Någon som vet vad felet kan vara?

Bild på den mountad:

Bild på Molex-Sladden ikopplad (det är den längst upp med 2 svarta sladdar):

Bild på den när datorn är på (som ni ser så startar inte H80n alls ):

System Specs:
I7 960
Rampage III Gene motherboard
6 GB ram
2x 500gb HDDs
750w PSU från Corsair
9800 GTX+ GPU

Permalänk

Har du tryckt in 3-pins kontakten?

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

Har du tryckt in 3-pins kontakten?

Yes, den sitter i CPU fan headern^^

Permalänk

Märkligt, det borde fungera tycker man :/
Det krävs ju inte direkt nån raketforskare för att koppla in den. Jag har själv inte mina fläktar till blocket utan till en fläktkontroller, men det ska ju bara vara 3-pins och molex.

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

Märkligt, det borde fungera tycker man :/
Det krävs ju inte direkt nån raketforskare för att koppla in den. Jag har själv inte mina fläktar till blocket utan till en fläktkontroller, men det ska ju bara vara 3-pins och molex.

Hummf
Kan det vara nätagget som inte räcker till? :S

Permalänk

Nää det tror jag absolut inte. Det andra startar då som är kopplat till den molexhärvan?

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Koppla in den till en egen molex från nätaggregatet, utan några adaptrar (finns en gräns för hur mycket en kabel pallar).
Dessutom är det inte säkert att det är så optimalt för dig att ha inblås på fläktarna. Dels blir det dammigare och dels kan grafikkort och andra temps bli högre (upp till 10 grader för mitt gtx 580). När jag bytte till utblås blev min CPU 2 grader varmare (2500k)...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

Nää det tror jag absolut inte. Det andra startar då som är kopplat till den molexhärvan?

Yes... det andra startar :S

Testade att koppla in den till en egen molex... Ingen skillnad blev det

Pics:

och...

Permalänk
Medlem

Ha inte datorn på för länge nu bara om den inte funkar, processorn överhettas på sekunder. Hör du pumpen eller funkar inte den heller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Ha inte datorn på för länge nu bara om den inte funkar, processorn överhettas på sekunder. Hör du pumpen eller funkar inte den heller?

Hör ingenting från pumpen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MetaCry:

Hör ingenting från pumpen...

Så länge du har kopplat in den i en kontakt som funkar med andra saker, tex fläktar borde den funka. Det är förmodligen fel på just din kylare, jag rekommenderar att du skickar in den på garanti om du inte kan fixa det på något sätt.