Permalänk
Medlem

Cougar Vortex fläktar

Hej

Jag har letat med ljus och lykta efter en återförsäljare av Cougar Vortex fläktar i Sverige. Vet någon om det finns återförsäljare för dessa fläktar i Sverige eller om jag måste beställa dem utomlands och i så fall vilken var?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vart också sugen på dem efter att jag såg denna video

Permalänk
Medlem

Lätt att jag byter ut mina nuvarande mot dessa om vi kommer fram till en bra återförsäljare!

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem
Skrivet av TEEH:

Lätt att jag byter ut mina nuvarande mot dessa om vi kommer fram till en bra återförsäljare!

Samma här, det verkar vara riktigt bra fläktar. Man kanske kan fråga någon återförsäljare om de kan ta in dessa?

Permalänk
Medlem

Har letat efter Cougar Vortex men hittar dem ingenstans i sverige..

om någon vet när dem kommer in så kan dem väl skriva det här.

Mvh

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

läste tidigare idag att newegg har dom.

Permalänk
Medlem

Riktigt trevliga fläktar verkar det som. Finns på ebuyer.com enligt videon ovan men de skickar bara till Brittiska öarna vad jag kan se.
http://www.ebuyer.com/269164-cougar-120mm-vortex-pwm-case-fan...
Finns inte på caseking.de eller aquatuning än.

Dessa kanske är ett alternativ? Lägre rotationshastighet och lägre ljudnivå (enligt specc). Ser inte heller lika roliga ut...
http://www.indomo.se/11596-Akasa-Apache-120mm-PWM-Fan-black

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem

om dom på inet eller annan butik får in många förfrågningar lär dom ju ta in några
spamma på

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

om dom på inet eller annan butik får in många förfrågningar lär dom ju ta in några
spamma på

Citat från Inet:

Citat:

Med vårt nya lager kommer vi kunna förbättra tillgängligheten, bredda sortimentet, öka produktionstakten på datorer och givetvis upprätthålla våra snabba leveranser.

Nu är nog ett perfekt tillfälle att be de köpa in fläktarna!

Permalänk
Medlem

Jag har varit inne på deras hemsida när det gäller skandinavien och man hittar mest deras nätagg och inte deras fläktar. Hoppas att någon börjar att sälja dem i Sverige.

Permalänk
Medlem

Någon som har skickat ett mail till Inet och frågat om de är intresserade av att ta in dessa? Såg dessa på en H100 och blev riktigt sugen på göra en beställning

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Oki boys, jag också vill ha dessa fläktar!
Börja mejlbomba Inet!

Permalänk

Om någon tar in Cougar Vortex köper jag ett par direkt!

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Jag frågade i Inet tråden, dock svarade de nej där. Men man kan fortfarande hoppas! Kanske skriva till någon annan butik?

#11256769 (längst ner i posten)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Jag frågade i Inet tråden, dock svarade de nej där. Men man kan fortfarande hoppas! Kanske skriva till någon annan butik?

#11256769 (längst ner i posten)

Om tillräckligt många vill ha fläkten så kan de säkert ändra sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Om tillräckligt många vill ha fläkten så kan de säkert ändra sig.

Då får vi hoppas några fler i denna tråden kan tjata lite grann då.

Permalänk
Medlem

Köper 5 på direkten om de nu skulle komma i lager på någon butik i Sverige, dessa kommer bli en succé!

Hoppas verkligen att en Sverige lansering inte är allt för långt borta!

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem

Har redan mejlat till Inet.
Om ingen handlare ställer upp så kanske ett gruppköp kan vara aktuelt?

Permalänk
Medlem

Dom ser riktigt bra ut! Jag köper 8st när dom finns att köpa i Sverige. Kom igen Inet!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Be Dustin Home att skaffa fläktarna.
Jag fick Dustin att köpa scythe himuro lådor.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av awqawq:

Be Dustin Home att skaffa fläktarna.
Jag fick Dustin att köpa scythe himuro lådor.

Jag kontaktade de nu. Via:
http://www.dustinhome.se/kontaktcenter/page/3457 och valt ärende "Produkt saknas i Dustins sortiment" Gör det ni med om ni är intresserade av fläktarna!

Permalänk

Snygga fläktar som verkar tysta, hade också köpt ett par ifall inet tog in dem!

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Avstängd

Om man kollar på den svenska distributören(hur det nu stavas),Deltaco:s hemsida så har inte ens dom fläktarna i sitt sortiment.....

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.jönns:

Om man kollar på den svenska distributören(hur det nu stavas),Deltaco:s hemsida så har inte ens dom fläktarna i sitt sortiment.....

Då kanske man måste kontakta:

Inköp - Siamak Alian - 08 555 762 41 - siamak@deltaco.se

Och be de ta in fläktarna.

Permalänk

Finns det någon tysk/europeisk sida med dem som skickar till Sverige? Cougar är väl tyskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Finns det någon tysk/europeisk sida med dem som skickar till Sverige? Cougar är väl tyskt?

De finns på Amazon, och om jag förstått rätt så är frakten inom Europa gratis vid köp över 25£

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0050TRLGW/ref=ox_sc_act_t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Då kanske man måste kontakta:

Inköp - Siamak Alian - 08 555 762 41 - siamak@deltaco.se

Och be de ta in fläktarna.

Hmm,såg just att Deltaco finns här på Swec: http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/9...

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Finns det någon tysk/europeisk sida med dem som skickar till Sverige? Cougar är väl tyskt?

Ja, Cougar är tyskt. Skickar ett mail till Aquatuning och frågar om dom kommer ta in fläkten i deras sortiment!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av id_hunter:

Finns det någon tysk/europeisk sida med dem som skickar till Sverige? Cougar är väl tyskt?

Här finns det listor på butiker i respektive land: http://www.cougar-world.de/en/where-to-buy/end-user.html

Kanske kan hitta någon :).

Dessa har Cougar fläktar och skickar till Scweden: http://www.alternate.de/html/search.html?searchCriteria=couga...

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

De finns på Amazon, och om jag förstått rätt så är frakten inom Europa gratis vid köp över 25£

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0050TRLGW/ref=ox_sc_act_t...

"Usually dispatched within 1 to 2 months". Har inte lust att vänta såå länge!