Permalänk

skulle den här datorn fungera?

tja, har satt ihop en dator (inte ilr, utan på internett) och jag undrar ifall den kommer fungera om jag köper delarna och bygger ihop datorn.

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=966278&su=940E2EC0-3063-49EE-9ACA-B6A37428A889

Permalänk
Medlem

Du har lyckats länka fel på något vis...

Dessutom borde tråden flyttas till en av köpråd-trådarna.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

du har länkat din personliga kundvagn. tror att du kan göra om den till en allmän köplista eller liknande för att visa oss

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

du har länkat din personliga kundvagn. tror att du kan göra om den till en allmän köplista eller liknande för att visa oss

http://www.komplett.se/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=966278&su=940E2EC0-3063-49EE-9ACA-B6A37428A889

nu ska det fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av lol_man53:

nu ska det fungera

Ändra länken...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

jag ser inget som skulle hindra de där delarna från att fungera tillsammans. men om du köper windows på skiva kan det kanske vara bra med en optisk läsare? sen om delarna är de mest prisvärda överlåter jag till någon annan

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

jag ser inget som skulle hindra de där delarna från att fungera tillsammans. men om du köper windows på skiva kan det kanske vara bra med en optisk läsare? sen om delarna är de mest prisvärda överlåter jag till någon annan

+1

nätagget kan du köpa ett svagare och billigare eller effektivare.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Starric:

jag ser inget som skulle hindra de där delarna från att fungera tillsammans. men om du köper windows på skiva kan det kanske vara bra med en optisk läsare? sen om delarna är de mest prisvärda överlåter jag till någon annan

vad är en optisk läsare? (jag är noob på sånt här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av lol_man53:

vad är en optisk läsare? (jag är noob på sånt här)

CD/DVD läsare eller dylikt.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av zelxi:

CD/DVD läsare eller dylikt.

men följer inte sånt med chassit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lol_man53:

men följer inte sånt med chassit?

nope, följer inte med chassit, du får välja till en sån vilket går lös på ofattbara 200 spänn!

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

finns det nån hemsida där man kan testa om datorn skulle kräva för mycket ström, eller hur hög temperaur den skulle komma upp i?

Permalänk

Ett moderkort med AM3+ kan ju vara värt att investera i.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av lol_man53:

finns det nån hemsida där man kan testa om datorn skulle kräva för mycket ström, eller hur hög temperaur den skulle komma upp i?

Med 700 W nätagg kan du i teorin driva två eller tre datorer med de där komponenterna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Trots att Lan i går kl. 12.47 uppmärksammade dig på att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak, skapade du kl. 17.05 i går ytterligare en tråd om ditt datorinköp (som du dessutom placerade i fel forumdel). Att vi har den här regeln beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

I och med att du trots tillsägelsen i går brutit mot regeln igen, är jag rädd att jag nu måste låsa alla dina trådar om ditt datorinköp. Du får inte lov att skapa fler trådar om det efter att de här har låsts, så tyvärr har du förlorat din möjlighet att få hjälp med datorinköpet. Jag beklagar verkligen att det behöver bli så här, men tyvärr kan jag inte se någon annan utväg i det här fallet. Jag hoppas att du har förståelse för mitt agerande, även om det drabbar dig negativt.