Permalänk
Medlem

Förslag på Chassin!

Tjenare tänkte byta ut mitt nzxt h2 för att jag ska skaffa vatten kylning till gpu och cpu.
jag tänkte köpa ett från mountain mods men frakten kostar nästan lika mycket som chassit.

Jag skulle vilja ha förslag på chassin som det är got om plats och helst med ett fönster eller så man kan fixa ett fönster själv ;).
och är det nån här med vattenkylning till 2 grafikkort och processor i ett H2 säg till för jag gillar mitt chassi
men jag tror det är för lite plats i det.

Tack
-N

Visa signatur

Swagger - Unfindable Eight. Float Like A Butterfly, Sting Like A Bee
And Hater's Gona Hate

Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 800d är väldigt populärt till vattenkylning, har fönster med. Kostar 2400 däremot
Dock blir det väl ganska dyrt från mountain mods också, så det kanske inte gör något?

http://www.inet.se/artikel/6900661/corsair-obsidian-800d-svar...

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Medlem
Skrivet av felxi:

Corsair Obsidian 800d är väldigt populärt till vattenkylning, har fönster med. Kostar 2400 däremot
Dock blir det väl ganska dyrt från mountain mods också, så det kanske inte gör något?

http://www.inet.se/artikel/6900661/corsair-obsidian-800d-svar...

Jo jag har funderat på det också, men jag vill ha fler förslag
det chassit jag skulle köpa kostar runt 3,3 med frakt.

Visa signatur

Swagger - Unfindable Eight. Float Like A Butterfly, Sting Like A Bee
And Hater's Gona Hate

Permalänk
Medlem

Synd att behöva byta ifrån H2 chassit =/ Det är ju helt underbart

Som Felxi säger är ett 800d utmärkt, annars har du ju CM Cosmos chassit som är enormt med plats i.
Bytte ifrån Cosmos till H2 förra veckan, dock var jag lite skeptiskt att allt skulle få plats, Men det funkade med 10hdd samt ett Nvidia 460 och en Noctua cpu kylare. Så att trycka in vattenkylning i det chassit skulle nog inte vara så svårt om det var så att man inte hade så många hårddiskar.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Xigmatek Elysium är ett rejält bra budgetalternativ som till skillnad från Mountain Mods också har bra möjligheter till fin kabeldragning.

Själv dreglar jag åt Caselabs M8, hetare än så blir det ju inte. Däremot är det knappast vad man kan kalla ett prisvärt chassi.

Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 650D har bättre kylning än 800D, jag skulle nog köra 650D iaf.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ang3r:

Synd att behöva byta ifrån H2 chassit =/ Det är ju helt underbart

Som Felxi säger är ett 800d utmärkt, annars har du ju CM Cosmos chassit som är enormt med plats i.
Bytte ifrån Cosmos till H2 förra veckan, dock var jag lite skeptiskt att allt skulle få plats, Men det funkade med 10hdd samt ett Nvidia 460 och en Noctua cpu kylare. Så att trycka in vattenkylning i det chassit skulle nog inte vara så svårt om det var så att man inte hade så många hårddiskar.

Jo jag tycker också H2 är ett underbart chassi. Får väll testa trycka in vattenkylning i det, jag har ju inte 10hdd har bara 1 för tillfället. Men funkar inte det kanske det blir 800D, 650D eller ett från mountain mods som jag skulle vilja ha (http://www.mountainmods.com/pinnacle-24-cyo-p-498.html)

Tack för svar
-N

Skrivet av Hraf:

Xigmatek Elysium är ett rejält bra budgetalternativ som till skillnad från Mountain Mods också har bra möjligheter till fin kabeldragning.
Själv dreglar jag åt Caselabs M8, hetare än så blir det ju inte. Däremot är det knappast vad man kan kalla ett prisvärt chassi.

Tack så mycket
ska dock kolla mer i det.
Budgeten är inte så tajt så prisvärda eller inte jag köper om jag gillar det

Skrivet av Fpsen:

Corsair Obsidian 650D har bättre kylning än 800D, jag skulle nog köra 650D iaf.

Jo, jag har kollat lite på 650D och 800D båda är ju rätt stora och billiga är ju bara en bonus
Tack för svar
-N

Jag ska fundera lite på kanske inte allt förlänge försvinner väll fort
Tack för svar

Visa signatur

Swagger - Unfindable Eight. Float Like A Butterfly, Sting Like A Bee
And Hater's Gona Hate