Permalänk
Medlem

Färgtema Corsair 800D

Har hittills mest bara hittat folk som gjort svart och rött tema i de flesta dator byggen man ser.
Ibland visserligen lite andra färger men tänkte nu höra om det är någon som sett ett bygge med GULD och Svart?
Roligaste vore ju om någon vet ett bygge med guld och svart tema som är gjort i ett Corsair 800D.

Ska nämligen köpa ett här på torsdag utav en medlem här och jag har tänkt byta upp mig inom allt vad dator delar heter.
Ska även påbörja med vattenkylning så ska bli lite intressant.

Tänkte slänga upp ett galleri här på när jag ska göra allt osv för jag renoverar även mitt sovrum så lär nog komma i samband med det.

Men tänkte höra, vad tycker ni om svart och guld tema i ett Corsair 800D med vattenkylning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Har hittills mest bara hittat folk som gjort svart och rött tema i de flesta dator byggen man ser.
Ibland visserligen lite andra färger men tänkte nu höra om det är någon som sett ett bygge med GULD och Svart?
Roligaste vore ju om någon vet ett bygge med guld och svart tema som är gjort i ett Corsair 800D.

Ska nämligen köpa ett här på torsdag utav en medlem här och jag har tänkt byta upp mig inom allt vad dator delar heter.
Ska även påbörja med vattenkylning så ska bli lite intressant.

Tänkte slänga upp ett galleri här på när jag ska göra allt osv för jag renoverar även mitt sovrum så lär nog komma i samband med det.

Men tänkte höra, vad tycker ni om svart och guld tema i ett Corsair 800D med vattenkylning?

Det snyggaste är nog Lime / Svart eller Aqua / Vitt. Riktigt snyggt enligt mig, din ide kan nog bli bra men då måste du ha ett helsvart mobo (t.ex Gigabyte UD7 / 4) och lite lägre belysning

Permalänk
Medlem

Jag kör blått i mitt 800D Någorlunda iaf.. orkar inte sleeva och hålla på dock.
Men guld kan nog pausa!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

Det snyggaste är nog Lime / Svart eller Aqua / Vitt. Riktigt snyggt enligt mig, din ide kan nog bli bra men då måste du ha ett helsvart mobo (t.ex Gigabyte UD7 / 4) och lite lägre belysning

Hade faktiskt precis tänkt ta Gigabyte UD7 just för att det har även guld detaljer på sig
Sen även sleeve i guld/svart och och bara lite små detaljer i guld men det mesta svart.
Kanske om man tar och färgar vattenblocket guldiga och har svarta slangar eller något sådant?

Skrivet av ceogar:

Jag kör blått i mitt 800D Någorlunda iaf.. orkar inte sleeva och hålla på dock.
Men guld kan nog pausa!

Jo jag tänkte det att jag har aldrig sett någon ha guld/svart i ett 800D och jag ska köpa ett imorgon som sagt så då kommer man redan då spåna på lite idéer och som jag skrev så tänkte jag ta UD7 just för att det har lite guld detaljer på sig och dels därifrån jag fick idén, haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Hade faktiskt precis tänkt ta Gigabyte UD7 just för att det har även guld detaljer på sig
Sen även sleeve i guld/svart och och bara lite små detaljer i guld men det mesta svart.
Kanske om man tar och färgar vattenblocket guldiga och har svarta slangar eller något sådant?

Jo jag tänkte det att jag har aldrig sett någon ha guld/svart i ett 800D och jag ska köpa ett imorgon som sagt så då kommer man redan då spåna på lite idéer och som jag skrev så tänkte jag ta UD7 just för att det har lite guld detaljer på sig och dels därifrån jag fick idén, haha

Har ingen aning om hur det blir, just go for it!
men om att färga vattenblock måste du fråga någon annan då jag inte har nån aning om sådant

Permalänk
Hedersmedlem

Är du dedikerad så skulle jag säga: Måla chassit vitt, både insida och utsida. Sleeva och kör detaljer i vitt / mörklila. Toppa av med en svag mörkila LED-belysning.

Jag tror det skulle se alldeles fenomenalt ut.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag har svart/orange sleeve i mitt chassi, och snart kommer det vattenkylning i oranget tema. Det är ju tyvärr rätt nära röd, men jag gillar orange så varför inte. Ett gult/svart skulle vara kul och se det med!

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Är du dedikerad så skulle jag säga: Måla chassit vitt, både insida och utsida. Sleeva och kör detaljer i vitt / mörklila. Toppa av med en svag mörkila LED-belysning.

Jag tror det skulle se alldeles fenomenalt ut.

That, would be AWE... wait for it!!... SOME!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Är du dedikerad så skulle jag säga: Måla chassit vitt, både insida och utsida. Sleeva och kör detaljer i vitt / mörklila. Toppa av med en svag mörkila LED-belysning.

Jag tror det skulle se alldeles fenomenalt ut.

Haha skulle vara lite ballt men då jag bygger min dator dels efter hur mitt rum är och efter mitt intresse av stilrent och inte mycket så blir det guld och svart
Kanske blir att man har någon lysdiod i som är av guld färg eller så

Permalänk
Medlem

Ser fram emot bygget

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Hittade perfekta ram minnena!
http://www.youtube.com/user/LinusTechTips#p/u/8/i_0gNoRC7WM

Sen gäller det bara att hitta vart man kan köpa dem..