Permalänk

Visar BIOS fel?

Hej! Jag kör med en phenomii x4 955be oklockad med stockkylare på ett asus crosshair v formula.
I alla program jag har testat (hwmonitor, core teamp, real temp mfl) så står det att processorn ligger på 36 grader i IDLE, men i BIOS står det 46 grader... Visar verkligen alla program fel, eller är det BIOS som gör det?

Permalänk
Medlem

Som det sagts så många gånger förr i detta forum så finns det inga strömsparfunktioner aktiverade i BIOS vilket det finns i Windows så temp i BIOS är inte idle temp.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Som det sagts så många gånger förr i detta forum så finns det inga strömsparfunktioner aktiverade i BIOS vilket det finns i Windows så temp i BIOS är inte idle temp.

Men nu sitter jag med OCCT på och rag connect kopplat till min laptop. RC Tweaker på laptopen visar 54c, men både core temp och hwmonitor visar 66c... Hur vet man vilken temp som är rätt?