Kenpigt ljud från nätagget när jag rör muspekaren?

Permalänk
Medlem

Kenpigt ljud från nätagget när jag rör muspekaren?

Tjo, köpte ny dator för ett tag sen med riggen som står i sign, fast då med ett Corsair TX 850W 80+ som jag tyckte lät alldeles för mycket + såg ut som ett ormbo. Så i måndags köpte jag ett Corsair AX 850W 80+ gold istället och blev genast nöjd. Men då är det en annan sak som borrar sig in i huvudet på mig... Varje gång jag exempelvis flyttar muspekaren till "scrollen" på sidan av en hemsida och drar (muspekaren under belastning ), så blir det ett bzz-ljud ifrån nätagget. Kan alltså göra små melodier av det om jag flyttar muspekaren i takt... Först trodde jag att det var hårddisken som lät, men har nu konstaterat att det är nätagget. Det låter inte mycket, men tänker på det varje gång det låter och det är otroligt jobbigt. Har funderat på ifall det är coil whine, men är lite osäker. Bör jag skicka tillbaka nätagget eller är detta normalt? Aldrig upplevt det förut dock...

Visa signatur

Asus P8P67 WS Revolution B3 | Intel Core i7 2600K @ 3,4GHz | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3
ZOTAC GTX 580 AMP! ®| OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS | 1 TB HDD
Corsair Obsidian 650D| Corsair ax 850w 80+ gold | BenQ 24" XL2410T 120hz | Antec KÜHLER H2O 920

Permalänk
Medlem

Hmmm låter konstigt. Prövat byta mus och kollat om problemet kvarstår? Byt USB port också, mest för att testa. Kopplat in alla sladdar rätt? Någonting sitter löst och får otillräckligt med ström? Bara spekulerar...

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

Annars kan det problemet uppstå med inbyggda ljudkort, det har hänt för mig på flera olika moderkort. Det problemet har jag löst genom att sätta i ett kvalitativt ljudkort istället för det inbyggda skräpet. Om det är ljudkortet som krånglar för dig borde ljudet komma från högtalare eller hörlurar.

Om det faktiskt är nätagget som låter så, ja, bara byta på garanti antar jag.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |