Hur mycket pengar har ni plockat ut?

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar har ni plockat ut?

Hur mycket har ni tjänat sen tjänsten kom i rena pengar efter utgifter? Började precis läsa om detta, och lär få läsa på ännu mer för att få förståelse för hela systemet. Men ändå kul att veta

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

plockat ut pengar från, vart då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av McNuggle:

plockat ut pengar från, vart då?

Antagligen från Bitcoin med tanke på var tråden ligger.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk

Typ 600 spänn, dock har jag inte fått pengarna än då MtGox tydligen har problem med €-utbetalningar (något jag fick reda på efteråt)... Har bara väntat snart en månad. Sen har jag 4 BTC till att hämta ut. Är inte knappt inte lönt att mina längre.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Just nu har jag 25 bitcoins (Förlorade hälften p.g.a. MyBitcoin). Om jag plockar ut dom nu blir det väl ~1600kr, men eftersom det rör sig om såpass små summor låter jag det ligga kvar.
Vem vet, rätt som det blir det en såndär rush igen och priset skjuter i höjden Eller så kraschar hela alltet och jag får ingenting. Den som lever får se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilssonnet:

Typ 600 spänn, dock har jag inte fått pengarna än då MtGox tydligen har problem med €-utbetalningar (något jag fick reda på efteråt)... Har bara väntat snart en månad. Sen har jag 4 BTC till att hämta ut. Är inte knappt inte lönt att mina längre.

Du kan ju använda Tradehill med, de har fixat sitt Europa konto.

http://www.sweclockers.com/forum/130-bitcoin/1031382-tradehill-back-sepa-zone/#post11273621

Permalänk
Skrivet av tergInt:

Mmm, såg det. Dock är det kört för min del då jag ju har tagit ut pengarna, dvs har inga cash kvar på MtGox.

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilssonnet:

Mmm, såg det. Dock är det kört för min del då jag ju har tagit ut pengarna, dvs har inga cash kvar på MtGox.

Skriv till deras support och be dom att avbryta uttagningen av pengarna. Om du använt sepazone och pengarna inte kommit till ditt konto än så finns de kvar inom mtgox.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Folk köper BitCoin-riggar för tusentals kronor. Är det någon som menar allvar med att man tjänar igen det (om man köpt en dedikerad rigg alltså) och går med vinst?

Permalänk
Skrivet av Haglund:

Folk köper BitCoin-riggar för tusentals kronor. Är det någon som menar allvar med att man tjänar igen det (om man köpt en dedikerad rigg alltså) och går med vinst?

Med massa otur så blir kostnaden för hårdvaran kanske 75% efter 1-2månader(allt avräknat, el+hw, dock ej tiden du lagt ner), fast det kan du ta igen om du säljer den.
Har du tur så är hårdvaran betald efter 1-2månader.

Med på köpet så fick du dig en massa erfarenheter, vilket vissa tycker har ett stort värde i sig.

Man kan också se det så här: folk kör f@h utan att få ett öre tillbaka, möjligen blir det dyrare för dig i längden när stora läkemedelsföretag tagit patent för något som du stått för utvecklingskostnaden för och säljer produkten dyrt sedan, dvs dom skrattar åt dig hela vägen till banken

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweloop64:

Med massa otur så blir kostnaden för hårdvaran kanske 75% efter 1-2månader(allt avräknat, el+hw, dock ej tiden du lagt ner), fast det kan du ta igen om du säljer den.
Har du tur så är hårdvaran betald efter 1-2månader.

Med på köpet så fick du dig en massa erfarenheter, vilket vissa tycker har ett stort värde i sig.

Man kan också se det så här: folk kör f@h utan att få ett öre tillbaka, möjligen blir det dyrare för dig i längden när stora läkemedelsföretag tagit patent för något som du stått för utvecklingskostnaden för och säljer produkten dyrt sedan, dvs dom skrattar åt dig hela vägen till banken

Ok, tack för svaret. Jo, man blir ju en erfarenhet rikare, men det verkar nästan som att man behöver vara en wannabe-börsman för att faktiskt ha koll på bitcoinmarknadens utveckling (det är ju allmänt känt att de enda som kan leva på t.ex. aktier och andra värdepapper måste viga sitt liv åt det för att tjäna rediga summor) och kunna tjäna något.

Ang. f@h ser nog de flesta, inklusive mig, det hela som en tävling där man bidrar till något bra. Att någon kommer att tjäna pengar på "din utslitna hårdvara" är det nog inte många som är gramse över.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/annons/58020-hd5870-x2-xfx-650w-mo...

Undrar om vi kommer få se fler liknande annonser snart...

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Folk köper BitCoin-riggar för tusentals kronor. Är det någon som menar allvar med att man tjänar igen det (om man köpt en dedikerad rigg alltså) och går med vinst?

I dagsläget har jag svårt att tro att någon investerar i det längre om man inte har tillgång till FPGA kluster.

För bara ett par månader sedan var det ju helt annorlunda, jag tjänade 8000 sek på 4 inhandlade grafikkort innan prislappen och difficultyn gick helt åt skogen.

Så i slutändan fick jag 1st 6990 och 3st 5850 för 1500 spänn, använda en månad. Kunde minat vidare och gått jämt upp men 500-1000 spänn i vinst efter el per månad känndes inte värt det med tanke på slitaget.

Och med dagens difficulty går jag inte ens jämt upp om ja drar igång dem.

Permalänk
Medlem

Fick ut 127,17 kr från bitcoin idag:). Sålde 1-2 bitcoin för att testa om det funkar.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk

Jahapp då fick jag svar från MtGox, ville avbryta uttaget men fick svar att det inte gick, att uttaget var processat. Skulle tydligen dröja tre till fem dagar sen skulle pengarna vara inne på mitt bankkonto. Känns som jag kan glömma de 94 dollarna.

Edit: jag fick 600 spänn utbetalt idag! Holy crap! Imponerande... då är frågan, fick jag pengarna utbetalda för att jag mailade supporten eller har deras euro-konto kommit igång, vågar man skicka över fler bitcoins?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk

Hur mycket tippar ni man kan tjäna genom en pool om man minar 16 respektive 24 h per dygn med två st HD4850? Jag vill veta om det är värt att uppgradera drivrutinerna. Vill av olika anledningar inte uppgradera och vill inte att det ska vara en diskussion om det heller.

Edit* I BTC då alltså.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilssonnet:

Edit: jag fick 600 spänn utbetalt idag! Holy crap! Imponerande... då är frågan, fick jag pengarna utbetalda för att jag mailade supporten eller har deras euro-konto kommit igång, vågar man skicka över fler bitcoins?

Dom verkar precis ha fått ordning på sina euro transfers igen, fick precis in 3k som jag väntat på sen slutet av juli.

Permalänk
Skrivet av s0kkiplast:

Hur mycket tippar ni man kan tjäna genom en pool om man minar 16 respektive 24 h per dygn med två st HD4850? Jag vill veta om det är värt att uppgradera drivrutinerna. Vill av olika anledningar inte uppgradera och vill inte att det ska vara en diskussion om det heller.

Edit* I BTC då alltså.

https://en.bitcoin.it/wiki/Mining_hardware_comparison Tror ej att det är lönt alls tyvärr

Visa signatur

Dator?

Permalänk
Skrivet av tomibulan:

Ne 150MHash/s är kanske inte lönt. Då skiter jag i detta nu. Får passivt se utvecklingen.

Visa signatur

Desktop: Gigabyte GA-Z270X-UD5 | Intel i5 7600K @ 5.0ghz | Asus Radeon rx480 Strix | G.Skill RipJaws V Red | 2x Samsung 850 EVO Series MZ-75E250B 250GB
NAS: XPEnology | Fractal Design Array R2 | ASRock E350M1 | 8GB DDR3 1333MHz HTPC: Raspberry Pi 3 OSMC

Permalänk
Medlem

En stor orsak till att Bitcoin priserna sjunker är ju att det har kommit ut bitcoin bots som folk kan köra på sina botnets.

Permalänk
Medlem

lever detta pyramidspelet än =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Skrivet av dozix:

En stor orsak till att Bitcoin priserna sjunker är ju att det har kommit ut bitcoin bots som folk kan köra på sina botnets.

Va? Vad innebär det?

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilssonnet:

Va? Vad innebär det?

Att hackare som kapat 10.000 tals datorer med hjälp av att sprida trojaner kan sätta dem alla i arbete med att minea bitcoin...

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Att hackare som kapat 10.000 tals datorer med hjälp av att sprida trojaner kan sätta dem alla i arbete med att minea bitcoin...

Vilka as!

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Vad är Bitcoin för något?

Är det typ som att tjäna pengar på att köra Folding@Home eller har jag uppfattar allting fel?