Scythe släpper nya Slip Stream med fläktkontroll

Permalänk
Melding Plague

Scythe släpper nya Slip Stream med fläktkontroll

Japanska Scythe släpper loss två nya fläktar i serien Slip Stream och passar på att inkludera fläktkontroller för steglös justering av varvtalet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt fint

Permalänk
Medlem

Kan man koppla in flera fläktar i en kontroller då? eller hade de tänkt att man ska begränsa sin beställning pga att man inte har tillräckligt med I/O platser?...

Permalänk
Medlem

Vad bra, för Slip Stream är mkt bättre än GT. Om de är tystare än Nexus 120 kan jag tänka mig köpa en.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Kan man koppla in flera fläktar i en kontroller då? eller hade de tänkt att man ska begränsa sin beställning pga att man inte har tillräckligt med I/O platser?...

Precis vad jag undrar. Har nästan uteslutande scythe pga prisvärdheten. Noctua är lite överskattade tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd

härligt känner att de är dags att upgradera sina orginal fläktar som kom med lianli

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Köpte just 4 stycken vanliga slipstream som är kopplade till fläktkontroller. Då plockade jag även fläktar från ett gammalt chassi som snart ska nya delar och då blir det nog de här fläktarna.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk

Har alla fläktar jag behöver men har hört mycket bra om slipstream, skulle inte tveka att välja deras fläktar framför andras. Med fläktkontroller också, underbart!

Permalänk
Medlem

kör slipstream nu, och de flyttar helt ok med luft samtidigt som de är riktigt tysta när jag strypt dem lite. men slipstream pwm har ju funnits tidigare också, typ http://www.inet.se/artikel/5321448/scythe-120mm-slip-stream-p.... verkar som att de bara fixat lite med den där fläktkontrollen nu, och sleevat kabeln

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd

Jag älskar Sweclockers.

Undrar hur dessa står sig mot Scythe GT vid montering på kylflänsar.

Permalänk
Hedersmedlem

Meh, jag lyckades läsa "fjärrkontroll" och tyckte det lät lite roligt... :/

Skrivet av SayZk:

Kan man koppla in flera fläktar i en kontroller då? eller hade de tänkt att man ska begränsa sin beställning pga att man inte har tillräckligt med I/O platser?...

Ja man undrar ju, speciellt eftersom de liksom fotat så att man inte ser hur fläkten är ansluten till kontrollern. Vill ju framförallt veta om fläktsladden är fastlödd eller om den även sitter i kontrollern med en vanlig 3-pin.

Stavning
Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Oohh, detta gillas!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

En kontroll per fläkt, eller? Väldigt korkat isf.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Förstår inte hysterin om det är en IO plats per fläkt.
Dessa är inte till för att ersätta alla dina fläktar i chassit utan är till för när du kanske behöver en eller två fläktar som inte får plats på din nuvarande fläktkontroll eller om du bara vill byta ut ex en processor fläkt för den låter MEN du vill kunna ställa in den så den inte går på max 24/7.

Vill ni ha fläkten utan kontroller så finns dom redan ute på marknaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

En kontroll per fläkt, eller? Väldigt korkat isf.

Så Antec Twelve Hundred är ett dumt val ?
Där styr man alla sex fläktar inviduellt.....
Men tar ingen io plats...

CPU:AMD PH.II 970 x4 3,5 ghz :Artic cooling kyler MB: GA-790 XTA-ud 4 RAM: Corsair XMS3 4 GB 1333MHz SSD:Corsair Force Series 60 GB HDD: Western Digital 500 GB/300 GB
GFX: XFX 6870 CHASSI: Antec 1200 PSU: Corsair HX 620W Ljud:Creative X-Fi Fatal1ty 7.1 kopplat MONITOR: BenQ G2222HDL 21.5" LED OS: Windows 7 Pro 64Bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dread56:

Så Antec Twelve Hundred är ett dumt val ?
Där styr man alla sex fläktar inviduellt.....
Men tar ingen io plats...

CPU:AMD PH.II 970 x4 3,5 ghz :Artic cooling kyler MB: GA-790 XTA-ud 4 RAM: Corsair XMS3 4 GB 1333MHz SSD:Corsair Force Series 60 GB HDD: Western Digital 500 GB/300 GB
GFX: XFX 6870 CHASSI: Antec 1200 PSU: Corsair HX 620W Ljud:Creative X-Fi Fatal1ty 7.1 kopplat MONITOR: BenQ G2222HDL 21.5" LED OS: Windows 7 Pro 64Bit

Tror inte du riktigt förstått det där med signaturer.
Gå Inställningar\signatur så ska du få en riktig

Permalänk
Slipsmannen

De där ser ju faktiskt inte helt dumma ut.
Man kanske skulle ta och titta på ett par dylika till nya riggen.
Den låter lite väl mkt.. Men vad gör det? Man har ju lurar på sig när man lirar förvisso

Visa signatur

- E-Penis: Fettokisse -
- Fractal Design R5, Ryzen 7 3700X@4.2ghz, Corsair H100 Hydro -
- Asus ROG Strix X570-F, 32Gb Corsair 3600mhz, Asus ROG Strix RX5700XT -
- Corsair Force MP600 M.2 1TB + 3TB Misc SSD, Corsair 850 PSU -
- Samsung 34"UW @ 1440P -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dread56:

Så Antec Twelve Hundred är ett dumt val ?
Där styr man alla sex fläktar inviduellt.....
Men tar ingen io plats...

CPU:AMD PH.II 970 x4 3,5 ghz :Artic cooling kyler MB: GA-790 XTA-ud 4 RAM: Corsair XMS3 4 GB 1333MHz SSD:Corsair Force Series 60 GB HDD: Western Digital 500 GB/300 GB
GFX: XFX 6870 CHASSI: Antec 1200 PSU: Corsair HX 620W Ljud:Creative X-Fi Fatal1ty 7.1 kopplat MONITOR: BenQ G2222HDL 21.5" LED OS: Windows 7 Pro 64Bit

Jag har inte sagt något om det chassit. Det jag syftade på var att varje fläkt kräver en egen I/O plats.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Inaktiv

Lite klumpig lösning för att styra fläkten, speciellt för oss som gillar mindre formfaktorer för våra datorer.

För övrigt vore det trevligt med 140mm modeller i Gentle Typhoon-serien.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som reagerade på att 120mm är både tystare och flyttar mer luft än 140mm?

Permalänk
Medlem

Nice med svart Sleeve. Mina Scythe PWM (utan PCI-kontroll, vem orkar gå bakom datorn varje gång man vill ändra?) har inte sleeve, vilket inte är så snyggt.

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Underbart att se Scythe som ett av får företag fortsatta följa standard och släppa fläktar med 4-pin PWM-styrning! (Till skillnad mot Noctua, mfl...)

Permalänk
Avstängd

Plockade just bort den där skitdumma lösningen från en Scythe Rasetsu. Moderkortet har PWM-styrning, varför komplicera saker med en extra resistor och en till kabel tvärs över moderkortet? Satte dit en Thermalright 14cm PWM istället.

Rasetsu kan dock inte rekommenderas till Temjin T08-E då hårdiskarna inte får plats i vaggan (i alla fall inte med mitt Asus P8H67-M EVO). Fick sätta hårddisken i nedre 5,25" platsen, men på så sätt fick jag iofs bort vibrationer från hårddisken med en Scythe Hard Disk Stabilizer 2.