HTC Puccini (Officiell tråd)

Permalänk
Medlem

HTC Puccini (Officiell tråd)

Tänkte att vi som är intresserade av det nya kraftpaketet inom tablets som är på G ut i världen kan ha en gemensam tråd om det som rör just Puccinin..

Releasedatum.
Priser.
Butiker.
Prestandan.
Funktioner.

Ja, allt som rör just Puccinin som sagt kan vi diskutera här..

Jag tycker den låter riktigt lockande iaf och kraftfull hårdvara som går med Android och inte Windows7 som övriga "krafttablets" kör med som OS..
Enligt Swedroids källor så kommer Puccini (Saxar direkt från SweD): vara utrustad med en dubbelkärnig 1.5GHz-processor och 1GB RAM-minne. Tidigare rykten har sagt att processorn ska vara del av Qualcomm MSM8660-plattformen med grafikkretsen Adreno 220. Det interna lagringsutrymmet ligger på 16GB och surfplattan har en åttamegapixelkamera på baksidan. Skärman är 10.1 tum stor och har WXGA-upplösning, vilket innebär 1280×768 pixlar.

Inte illa pinkat alls!

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem

"Krafttablets"? HP touchpad kör ju med samma processor och ram mängd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Humper:

"Krafttablets"? HP touchpad kör ju med samma processor och ram mängd.

Som drivs med W7 dvs, läser du inlägget noga så ser du att jag pratar om tablets som inte drivs utav W7.. (om man kollar på den som är listad på Prisjakt.nu)
En tablet för mig är iOS eller Android.
Men vet att det finns på import med, men den har inte samma CPU osv som Puccini kommer drivas med..

Visa signatur

Mobil > SE Z5 DualSim Surfplatta > Nexus 9 Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring | Kopplad till 60" FullHD LED Sharp Aquos

Permalänk
Medlem
Skrivet av Operatören:

Som drivs med W7 dvs, läser du inlägget noga så ser du att jag pratar om tablets som inte drivs utav W7.. (om man kollar på den som är listad på Prisjakt.nu)
En tablet för mig är iOS eller Android.
Men vet att det finns på import med, men den har inte samma CPU osv som Puccini kommer drivas med..

Och hur skulle den kunna ha W7 på en ARM processor? Deras tablet använder webOS.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

It is packed with a huge 7300 mAh battery. Connectivity-wise, this tablet supports 4G bands, including both HSPA+ and LTE. It also supports microSD card up to 32GB.

Like the HTC Flyer, the HTC JetStream also supports HTC Scribe, the company's stylus writing technology. A capacitive stylus will be bundled with the HTC JetStream for a limited time period.

HTC JetStream is selling at a price of $699 (approx. RM 2090) with two years contract with American telco AT&T. The 10-inch tablet would be available in the US from 4th of September 2011 onwards.

Nice med microSD kortplats, hoppas den släpps i början på september här med.

Blir nog dyrare än 4500:- här dock.

Visa signatur

Legion 5 PRO 16 ACH6H
Tab s7+

Permalänk

Gå med i Facebookgruppen för HTC Puccini

Hej,

Jag har bildat en officiell facebookgrupp för alla oss Androidfans: https://www.facebook.com/groups/134476293311232/

Mvh
Marcus