Permalänk
Medlem

Problem med Radeon HD5670

Tjena, jag har ett problem med mitt grafikkort det blir Jättevarmt, när jag spelar kan de va upp till 88-90 grader typ sen när jag stänger av spelet går knappt graderna ner heller de går ca till 67-70 vad kan det vara för fel? Jag köpte ett nytt Chassi HAF 912 men den gjorde ingenting när de kom till kylningen av grafikkortet, jag hade ett budget chassi innan.

Permalänk
Avstängd

Nyaste drivrutinerna(?), överklockat(?), länka modell av kortet.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Entusiast

Är kortets kylfläns fullt med damm kanske?

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Skrivet av Jonssown:

Är kortets kylfläns fullt med damm kanske?

tror också de är största anledningen! Tips: Köp tryckluft på burk och blås rent!
Orkar du kan du ju byta kylpasta också om du har kunskapen till de.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

vad är det för kort, hur gammalt är det, vad sitter det för kylare, har du kolla så kylaren är damfri och att fläkten snurrar.
byt ut kylpastan och rengör, du kan höja fläkten på kortet osv

Permalänk

Dessa temperatuerer är det ingen fara med ska du veta, det är när du börja komma upp i 100-110c som du ska börja oroa dig ordentligt, säger att du borde damma av grafikkortet, gör nog susen ska du se!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har rengjort från damm lite ialafall, det är ett Radeon hd 5670 512 mb, tycker bara det är rättså wierd för att när jag stänger av spelen så verkar inte graderna vilja gå ner

Permalänk
Medlem

köpte datorn för ca 8-9 månader sen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av timntimn:

Jag har rengjort från damm lite ialafall, det är ett Radeon hd 5670 512 mb, tycker bara det är rättså wierd för att när jag stänger av spelen så verkar inte graderna vilja gå ner

Vilket program mäter du med?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Skulle bara skriva att jag hittat lösningen nu, de va damm under fläkten som gjorde att den hackade,