Permalänk
Medlem
Skrivet av Greger Guano:

Mycket fint chassi fast lite dålig kvalitet Hoppas att man få se nya bilder på den när den är damm fri

Man tackar!

Jo fast dammfri tar nog ett tag innan den blir, har inte riktigt tid med att montera om allting

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

hur fick du Coolermasters snabbfästen att funka 2 gngr?! Mina ramlade isär när jag öppnade dom?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

hur fick du Coolermasters snabbfästen att funka 2 gngr?! Mina ramlade isär när jag öppnade dom?!

Haha Nä dom kan brinna i helvetet, tror inte ens hälften av dom som sitter på mitt gamla chassi funkar.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

En gång Cooler Master aldrig mer Cooler Master är mitt resonemang. Hade ett CM690 som också hade dessa snabbfästen som inte håller kvar grafikkortet och så gick dom sönder väldigt snabbt.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Medlem

fint jobbat 4a pga att du har samma saker som jag har i nya datorn

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk

Va i helvete det där är snyggt

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddAa:

fint jobbat 4a pga att du har samma saker som jag har i nya datorn

Tackar! Riktigt trevliga komponenter faktiskt, framförallt moderkortet.

Skrivet av Greger Guano:

Va i helvete det där är snyggt

Skrivet av AlbertMwugabi:

En gång Cooler Master aldrig mer Cooler Master är mitt resonemang. Hade ett CM690 som också hade dessa snabbfästen som inte håller kvar grafikkortet och så gick dom sönder väldigt snabbt.

Mjo håller med. Dom ser så fina ut och så i början men desto längre man har den desto mer hatar man den. Får mig att tänka på mac faktiskt.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Haha Nä dom kan brinna i helvetet, tror inte ens hälften av dom som sitter på mitt gamla chassi funkar.

Du, helvetet är nog inte tillräkligt stort för alla deras värdelösa fästen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Du, helvetet är nog inte tillräkligt stort för alla deras värdelösa fästen!

Hehe, sant.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Hehe, sant.

Man skulle behöva bygga ett nytt, mycket, MYCKET varmare helvete för dom asen!

Men annars är det asfint, du vet att jag tittat in varje update ^^ gillar att du bytt till ett annat chassie, för vi verkar ha exakt samma smak när det kommer till hårdvara och chassin Älskar både Sniper (tänkte faktiskt köpa ett, innan jag köpte mitt scout!) och K62 var också på beställningslistan för ett halvårsedan Men det blev inte av! Nu väntar man bara på att du ska byta till 580 ^^

Sedan vill jag gärna ha väldigt detaljerat hur du tyckte chassit var att bygga i osv, gärna via PM så jag inte tappar bort det! Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Man skulle behöva bygga ett nytt, mycket, MYCKET varmare helvete för dom asen!

Men annars är det asfint, du vet att jag tittat in varje update ^^ gillar att du bytt till ett annat chassie, för vi verkar ha exakt samma smak när det kommer till hårdvara och chassin Älskar både Sniper (tänkte faktiskt köpa ett, innan jag köpte mitt scout!) och K62 var också på beställningslistan för ett halvårsedan Men det blev inte av! Nu väntar man bara på att du ska byta till 580 ^^

Sedan vill jag gärna ha väldigt detaljerat hur du tyckte chassit var att bygga i osv, gärna via PM så jag inte tappar bort det! Tack på förhand!

Hehe, nä GTX580 tror jag inte att jag kommer köpa.

Men det var väldigt lättbyggt i hela chassit, det enda jag har att klaga på är plåten bakom cpu8/4-pin som satt näst intill moderkortsplåten. Det gick alltså precis att få in 8-pin den vägen men det tog tid.
Nätagget satt väldigt bra med den där saken som följer med, den "kramar" fast nätagget på plats.
Skulle rekomendera denna film för att få ett hum om alla funktioner, såg nu saker som jag själv hade missat.

Tack, jo jag har sett dig kommentera vid varje update.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Hehe, nä GTX580 tror jag inte att jag kommer köpa.

Men det var väldigt lättbyggt i hela chassit, det enda jag har att klaga på är plåten bakom cpu8/4-pin som satt näst intill moderkortsplåten. Det gick alltså precis att få in 8-pin den vägen men det tog tid.
Nätagget satt väldigt bra med den där saken som följer med, den "kramar" fast nätagget på plats.
Skulle rekomendera denna film för att få ett hum om alla funktioner, såg nu saker som jag själv hade missat.

Tack, jo jag har sett dig kommentera vid varje update.

570 då? hahaha.

Vad bra att chassit funkar!

hahaha, ja... men vad är det för roligt med att inte fortsätta lägga sig i något man börjat lägga sig i? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

570 då? hahaha.

Vad bra att chassit funkar!

hahaha, ja... men vad är det för roligt med att inte fortsätta lägga sig i något man börjat lägga sig i? ^^

Haha nä min plan är att låta bli att uppgradera datorn tills LGA 2011 kommer.

Sant gallerier som håller på under en längre tid kan vara spännande, men jag undrar om mitt verkligen är så spännande.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk

Fattar inte hur du kan ha så mkt pengar och ändå bara vara 15 år?!?!?! Sparade som fan till min dator (sign) Dock väligt fin dator du har:D

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1337manne:

Fattar inte hur du kan ha så mkt pengar och ändå bara vara 15 år?!?!?! Sparade som fan till min dator (sign) Dock väligt fin dator du har:D

Tackar!

Nej men jag har ingen annan hobby och har aldrig haft förrutom när jag var runt 10 år kanske och höll på med radiostyrda bilar. Sen så har man en stor släkt så är födelsedagar + julafton = epic win.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Haha nä min plan är att låta bli att uppgradera datorn tills LGA 2011 kommer.

Sant gallerier som håller på under en längre tid kan vara spännande, men jag undrar om mitt verkligen är så spännande.

Haha. Ditt galleri är inte, inte spännande xD

BTW, ofta du bara är 15? Hur fan har du råd med sånna här datorer då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Haha. Ditt galleri är inte, inte spännande xD

BTW, ofta du bara är 15? Hur fan har du råd med sånna här datorer då?

Jodå jag är 15. Som sagt så har jag ingen annan hobby än just datorer så jag har inga andra utgifter öht. Är ingen klädsnobb heller så.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Jodå jag är 15. Som sagt så har jag ingen annan hobby än just datorer så jag har inga andra utgifter öht. Är ingen klädsnobb heller så.

Jaja, jag ska inte klaga ^^ När jag var för 2 år sedan, när jag var 15, så hade jag ett jobb efter skolan, så jag satsade stenhårt på datorn Dock är min inte lika awesome som din, och inte lika många uppdateringar. En simpel i7a med 3Gb ram. Ett GTX 295 på det + ett gammalt 8600GT för physX. Funkar för mig men om man, som du, är kräsen, så förstår jag ^^

+ om jag varit du, hade jag vänt på fläktarna på H70, då du har en massiv 200mm (230mm?) fläkt i toppen som pumpar ut luft, så hade det kommit mer luft som gått igenom din h70. Tips från någon som äger en H50 Dock har jag visserligen mina fläktar som utblås på den, men har dock 2 fläktar precis innan som tar in friskluft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

Jaja, jag ska inte klaga ^^ När jag var för 2 år sedan, när jag var 15, så hade jag ett jobb efter skolan, så jag satsade stenhårt på datorn Dock är min inte lika awesome som din, och inte lika många uppdateringar. En simpel i7a med 3Gb ram. Ett GTX 295 på det + ett gammalt 8600GT för physX. Funkar för mig men om man, som du, är kräsen, så förstår jag ^^

+ om jag varit du, hade jag vänt på fläktarna på H70, då du har en massiv 200mm (230mm?) fläkt i toppen som pumpar ut luft, så hade det kommit mer luft som gått igenom din h70. Tips från någon som äger en H50 Dock har jag visserligen mina fläktar som utblås på den, men har dock 2 fläktar precis innan som tar in friskluft!

Simpel i7, jotack dom pissar ju på min i5.

Nja det är 2st ~1000rpm 140mm fläktar i toppen. Körde dom åt andra hållet innan och då drog dom in sig stekhet luft från mina GTX480's (sen när genererar dom värme? ). Så annars är det bara en 140mm i fronten som suger in luft... Men jag får se. Får jag sämre temps nu så vrider jag på dom igen.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Simpel i7, jotack dom pissar ju på min i5.

Nja det är 2st ~1000rpm 140mm fläktar i toppen. Körde dom åt andra hållet innan och då drog dom in sig stekhet luft från mina GTX480's (sen när genererar dom värme? ). Så annars är det bara en 140mm i fronten som suger in luft... Men jag får se. Får jag sämre temps nu så vrider jag på dom igen.

hahaha. En i7 är ju inget att komma med nu för tiden

Gör så! Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goo5e:

hahaha. En i7 är ju inget att komma med nu för tiden

Gör så! Lycka till!

Haha jodå i7 är bra grejjor, ibland saknar jag Hyperthreading.

Testade 3.8ghz @ 1.3v och får load temps på 77c. Det får väl duga.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Haha jodå i7 är bra grejjor, ibland saknar jag Hyperthreading.

Testade 3.8ghz @ 1.3v och får load temps på 77c. Det får väl duga.

hahaha. Vet inte om jag märker skillnad på Hyperthreading... Antaglgen gör jag det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Stor, tung men kraftfull i ständig utveckling

*host* 5 ;D *host*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

*host* 5 ;D *host*

Man tackar!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att du har 2 ljudkort eller ser jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Hur kommer det sig att du har 2 ljudkort eller ser jag fel?

Du ser inte fel.
Använder en del saker och behöver ett kort till för det. Headsetet på Xonar DX sen PS3 in och högtalare ut på x-fi kortet.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Jag tycker inte riktigt att det spelar någon roll hur mycket ström komponenterna drar

Eeeeeh, det spelar väldigt stor roll!

Man vill att komponenterna drar så lite kräm som möjligt..

hårdvara != moppe

eller vill du att din moppe drar 1 liter milen och går i 30km/h?

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rawet:

Eeeeeh, det spelar väldigt stor roll!

Man vill att komponenterna drar så lite kräm som möjligt..

hårdvara != moppe

eller vill du att din moppe drar 1 liter milen och går i 30km/h?

Klart att det är trevligt med komponenter som drar lite kräm, men för mig som person så är det väl inte det som är mest avgörande.

Och sen så har jag ingen moppe faktiskt.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av wasidop:

Klart att det är trevligt med komponenter som drar lite kräm, men för mig som person så är det väl inte det som är mest avgörande.

Och sen så har jag ingen moppe faktiskt.

Vänta bara tills du betalar elräkningen själv, DÅ börjar man bry sig ska du tro, när det drar i lädret.
Fint bygge i övrigt.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Vänta bara tills du betalar elräkningen själv, DÅ börjar man bry sig ska du tro, när det drar i lädret.
Fint bygge i övrigt.

Haha jo, det blir väl så sen.
Tack!

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080