Permalänk

Krångel med nätaggregat

Halloj, har köpt ett FD 500W FDI 500W och ersatt den med det gamla i Pavillion d1290 HP Pavillion d1290 på 400W men får upp ett felmeddelande vid uppstart:

"The problem seems to be caused by the following file: acpi.sys
...
Check to make sure any new hardware or software is properly installed.
...
If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing.
...
STOP: 0x00000050 (0xE1159001, 0x00000000, 0xF777C497, 0x00000001)

acpi.sys - Address F777C497 base at F776F000, DateStamp 3b7d8550

Dold text

En kontakt gick till grafikkortet, två till moderkortet (en 24pin beståendes av en 20+4 pin samt en liten) och de andra två till hårddiskarna. Har extrakollat så att de sitter i.

De resterande kontakterna passade inte in till de optiska DVD enheterna och det externa hårddisksuttaget så jag skippade dem. Behöver man inaktivera enheterna i BIOS, montera på ett annat sätt eller handlar det om ett fabriksfel med nätaggregatet?

Mvh

Permalänk
Medlem

Du måste dra ur de andra kontakterna till dvd-enheterna också, annars kommer datorn känna av att det sitter någonting anslutet där men utan ström från nätagget så blir det bara tok.
Annars finns det säkert adapter-kablar att köpa för att koppla in ström till dvd-enheterna också.
Ta med det gamla nätagget och besök någon data-affär.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Japp, har redan dragit ut kontakterna från det förra agget till de optiska enheterna och det externa hårddisksutrymmet. Det kanske inte hindrar att datorn känner av enhterna ändå.
Finns det något smidigt sätt att inaktivera enheterna i BIOS? Annars tar jag ditt tips och köper ett med kablar som passar till resten

Permalänk
Medlem

Nej, jag menade kontakterna/kablarna mellan moderkortet och dvd-enheterna, annars läcker det lite ström den vägen så att datorn (bios) känner av enheterna men utan ström från nätagget så kan inte enheterna starta upp korrekt.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3