Permalänk

Sista koll innan köp

Min gamla dator börjar gå på knäna och eftersom jag inte hänger med i hårdvarudjungeln förrän det är dags att köpa nytt är det alltid lite snårigt att hitta rätt när det är dags för nyköp. Efter att försökt ta till mig alla vettiga råd som förekommer här har jag landat på följande paket:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/785413/dator

Så för att kunna få sinnesro innan beställning slänger jag ut en undran om allt ser ok ut? Många av valen är delvis baserat på tillgänglighet, så om något bör bytas ut ser jag gärna alternativ som finns på lager alternativt är planerade att komma in närmsta veckan. Annars har jag väl resonerat som så att välja ett moderkort och nätagg som är någorlunda öppna för uppgraderingar, ett grafikkort som klarar höstens releaser och ett stabilt chassi som vad jag har förstått ska vara ganska tyst.

Tveksam om jag bör lägga på en processorkylare som väl är mest aktuellt om man klockar vilket det är tveksamt om jag kommer att göra och jag är inte helt såld på SSD som därför saknas.

Tack på förhand.

Permalänk

Ingen som har nån input?

Permalänk
Medlem

Det ser bra ut själv om jag ville kört p8p67 pro från asus
Och låg profil minnen , Vengeance eller xms3 1.5v

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

Moderkortet, MSi GD55 kan jag rekommendera

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i