Vilken Surfplatta skulle du köpa idag?

Permalänk

Vilken Surfplatta skulle du köpa idag?

om man fick välja vilken skulle du köpa idag?

Har begränsat utbudet något för att göra det lite lättare för oss (men fyll självklart på med "andra alternativ" om de jag räknat upp inte duger!).

Asus Transformer
Motorola Xoom
Samsung Tab 10.1
Apple Ipad 2
Acer Iconia A501
ZTE Light
HTC Flyer

vet att det funnits ett par sånna trådar men endå kul att kolla!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Enklaste är väl att köpa en iPad2, men det är svårt mot en 10.1

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Relik 📜

Jag skulle faktiskt sticka ut hakan och köpa en Flyer, om jag tvunget behöver välja.
Har haft en Xoom, och tycker helt enkelt 10"-varianterna är för stora. Nu kör jag Nook Color, och även om hårdvaran brister lite är formatet perfekt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

är själv lite sugen på xoomen men har inte hittat någon som direkt verkar höja den till skyarna alla verkar mer inställda på Samsung 10.1 modellen (har dock hört att den skall vara lite plastig osv).

Antar att det är + och - med alla modeller

Asusen gick bort direk dessvärre tack vare att det saknas 3g stöd, har inte hittat något andriod hack för att få windows 7 "tethering" o funka, annars hade den helt klart varit ett alternativ

kom på något mer att skriva :)
Permalänk
Medlem

10" är på tok för stort, då kan man lika gärna ha en netbook som är mer användbar.
Däremot nått 7" kunde vara av intresse så HTC Flyer här med, men kommer inte skaffa nått sånt här det närmaste halvåret iallafall

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

10" är på tok för stort, då kan man lika gärna ha en netbook som är mer användbar.
Däremot nått 7" kunde vara av intresse så HTC Flyer här med, men kommer inte skaffa nått sånt här det närmaste halvåret iallafall

Och jag tycker att om man ska ha 7" så kan man lika gärna använda sin telefon. Tänk så olika man kan tänka.

Själv röstade jag på Transformern som troligtvis är den platta som jag kommer köpa. Minneskort, HDMI, 10" och widescreen-format är det som avgör för mig då jag helst vill ha den till filmtittande.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Iconia A500 skulle jag valt, men eftersom du bara har alternativet A501 som inte har kommit ut på marknaden än så valde jag den. Mest för pengarna tycker jag.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Jag har en Iconia, men hade jag köpt idag hade jag tittat noga på Samsung.
Det finns ingående recensioner på flera av plattorna på swedroid.se btw.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Har en iPad 2 sedan 1 vecka tillbaka, sitter med den varje dag så helt klart värt pengarna.
Kvalitén är underbar tillskillnad ifrån andra plattor. (Har inte överdrivet stor erfarenhet)
Har allt man behöver dock JBad, annars funkar ju inte iOS till något..

Visa signatur

Ingen är perfekt inte ens Najk!

Permalänk
Medlem

Transformern för den smidiga dock-lösningen med extra batteri

finns andra lösningar med tgb, men de saknar batteri och är i min mening inte lika bra

Permalänk
Medlem

Jag vill ha en som windows 8 kan funka med.

Permalänk
Medlem

Ipad2 helt klart. Lättanvänd, välbyggd (ingen plast här inte) snabb, samt bra kvalitet på apparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Ipad2 helt klart. Lättanvänd, välbyggd (ingen plast här inte) snabb, samt bra kvalitet på apparna.

Håller med ovanstående "talare" på alla punkter. iPad 2 har i dagsläget överlägset bäst utbud av anpassade appar av alla surfplattor.

Personligen använder jag den mycket för spel och iOS är bästa mobilplattformen för nyutvecklade spel för smartphones/plattor. GPUn i A5 är ju också riktigt vass så trots sin relativt låga skärmupplösning kan spelen se strålande ut tack vare att den klarar att köra AA.

Permalänk
Medlem

Asus Eee Pad Transformer

Jag köpte en Asus Transformer för några veckor sedan, ångrar inte mitt val. Skulle inte vilja byta mot någon annan platta.

Permalänk
Medlem

Jag slår ett slag för Nook Color, den är inte så jättebra men man kan inte klaga för ~1500kr.

Jag har hittils inte hittat något den inte klarar. Den känns lite seg i menyerna men den är lika snabb som min Desire, vet inte riktigt varför.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Ipad2 men jag hade aldrig köpt en idag när ipad3 är så nära. Bortsett från ios så hade jag kört på Xoom eller Tab 10.1