Radeon 6850, TVn via HDMI får skumma färger

Permalänk

Radeon 6850, TVn via HDMI får skumma färger

Tjena!

Har kopplat TVn till datorn via HDMI och ibland typ var 10e minut så flippar färgerna ur på TVN, tog en bild för att visa

Någon som vet vad det kan vara för fel? Drivers är nyuppdaterade och sladden är nyköpt på webhallen (http://www.webhallen.com/hemelektronik/94095-deltaco_hdmi-kab...)

Permalänk
Avstängd

Tror du har fel kablar, Du har v1.3a kablar. porten på grafikkortet är HDMI v1.4a

Permalänk

Asså det funkar ju galant i typ 20 minuter sen blir det sådär i tio minuter eller om man drar ut kabeln och stoppar in den igen så funkar det igen

Permalänk
Medlem

Jag har läst att det finns TV apparater som har detta problem, du kan skriva vilken TV du har så kanske vi kan kolla om det är fler som har liknande fel med samma TV.

Visa signatur

janee

Permalänk

Har en Philips 32PFL5404H.

Permalänk
Medlem

http://download.p4c.philips.com/files/3/32pfl5404h_12/32pfl54...

Bläddra till sidan 39 i manualen "Connect a computer" så är det några inställningar som måste göras.

Visa signatur

Laptop 4 - 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Medlem

har fått precis samma fel flera gånger, men jag löste det tillslut. Tvn jag har är 1360 x 768. alltså inte full hd. sladden jag har är tio meter och klarar bara just den upplösningen. kör man full hd via sladden flippar färgerna sådär ibland. kom på att jag faktiskt inte hade ställt in spelen som jag lirade via tvn på den rätta upplösning (1360x768) utan dom var inställda på FULL HD efter min datorskärms upplösning. så problemet ligger förmodligen i att sladden du har inte pallar FULL HD (1920x1080)

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Skrivet av erikom:

har fått precis samma fel flera gånger, men jag löste det tillslut. Tvn jag har är 1360 x 768. alltså inte full hd. sladden jag har är tio meter och klarar bara just den upplösningen. kör man full hd via sladden flippar färgerna sådär ibland. kom på att jag faktiskt inte hade ställt in spelen som jag lirade via tvn på den rätta upplösning (1360x768) utan dom var inställda på FULL HD efter min datorskärms upplösning. så problemet ligger förmodligen i att sladden du har inte pallar FULL HD (1920x1080)

Kan man ändra så man inte kör full HD transfer då? För min TV är inte heller full HD, bara hd ready

Permalänk
Medlem

du ställer ju in upplösningen genom att högerklicka på skrivbordet och väljer skärmupplösning. sen trycker du på den skärmen du vill välja upllösning på och drar ner den till 1360 x 768

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Skrivet av erikom:

du ställer ju in upplösningen genom att högerklicka på skrivbordet och väljer skärmupplösning. sen trycker du på den skärmen du vill välja upllösning på och drar ner den till 1360 x 768

Fast detta är nog inte problemet, tror kanske sladden är CP då det löser sig när man drar in o ut den.
Ska prova med en annan imorgon.

Permalänk
Medlem

Jag har en nyare modell av samma TV och jag har haft samma problem med 3 olika grafikkort och ett oändligt tal av sladdar. Med min MacBook fungerar det dock märkligt nog :S

Tyvärr hjälper inte mitt inlägg dig, men tänkte i alla fall dela med mig UTIFALL att

Edit: Glömde säga att min TV är FullHD

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Jag har en nyare modell av samma TV och jag har haft samma problem med 3 olika grafikkort och ett oändligt tal av sladdar. Med min MacBook fungerar det dock märkligt nog :S

Tyvärr hjälper inte mitt inlägg dig, men tänkte i alla fall dela med mig UTIFALL att

Edit: Glömde säga att min TV är FullHD

Hmm, om sladdbyte inte fungerar för mig får man väl kontakta Philips!
Jag har tidigare haft DVI-HDMI och INGA problem har det varit då...

Edit: provar först med en DVI>HDMI adapter och sätter i grafikkortets dvi-utgång och kollar, <------- HJÄLPTE INTE

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Fast detta är nog inte problemet, tror kanske sladden är CP då det löser sig när man drar in o ut den.
Ska prova med en annan imorgon.

var det som va problemet för mig ^^ mina spel var inställda på 1080p när jag lirade på tv:n och då fuckade färgerna upp sig ibland . kom på det och drog därför ner den till 1360x768 och nu funkar det prima men det behöver självklart inte vara det för dig. men det såg exakt likadant ut.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Verkar som det löste sig för mig genom att byta pixel format till 4:4:4 Full RGB ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Verkar som det löste sig för mig genom att byta pixel format till 4:4:4 Full RGB ist.

bra att det löste sig (y)

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Verkar som det löste sig för mig genom att byta pixel format till 4:4:4 Full RGB ist.

Hade precis samma problem med mitt kort, men det löste sig även för mig när jag ändrade pixel formatet.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Jag har samma prob, men när jag ändrar till full RGB så hoppar den automatiskt över till begränsad RGB efter typ 1minut. Någon som vet vad detta beror på?