[USA]Valet av republikansk kandidat till 2012

Permalänk
Medlem

[USA]Valet av republikansk kandidat till 2012

Hej alla glada Sweclockare, hittade ingen tråd om detta ämne så jag tänkte starta en där vi diskuterar deras kandidater, vad dom vill, vem vi hoppas får utmärkelsen osv.

själv så hoppas man på Ron Paul får utmärkelsen pga hans ställning till krigen USA pysslar med och hans ekonomiska politk verkar behövas nu mer än någonsin, han kom ju tvåa i Iowa strawpollen synd bara att media dissar han så mycket: http://www.thedailyshow.com/watch/mon-august-15-2011/indecisi...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Ingen av kandidaterna tilltalar mig.. Ron Paul är väl lite 50/50 men ändå ingen jag skulle rösta på, speciellt hans åsikter om religion och evolution är skrämmande.

Michelle Bachmann är en överreligiös fundamentalist som hatar bögar och är full av skit.... Kul att hon vill dra ner på staten men samtidigt så hennes mans "bota-bögar" klinik en stor mottagare av federala medel.

Mitt Romeny är en mutkolv som tar emot hemliga donationer från företag och driver tesen att företag är människor för att ge dem ännu mer skattefördelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Ingen av kandidaterna tilltalar mig.. Ron Paul är väl lite 50/50 men ändå ingen jag skulle rösta på, speciellt hans åsikter om religion och evolution är skrämmande.

Michelle Bachmann är en överreligiös fundamentalist som hatar bögar och är full av skit.... Kul att hon vill dra ner på staten men samtidigt så hennes mans "bota-bögar" klinik en stor mottagare av federala medel.

Mitt Romeny är en mutkolv som tar emot hemliga donationer från företag och driver tesen att företag är människor för att ge dem ännu mer skattefördelar.

Ron Pauls religösa tankar påverkar dock inte politiken, han vill att delstaterna ska besluta om abort, homoäktenskap och om vetenskap eller "vetenskap" ska läras ut i skolan, så på den punkten är det väl den bästa R kandidaten?:p

Bachman blir nog detta års Palin, en konservativ kvinna som slänger ur sig saker på löpanden band, vilket resulterar i roliga artiklar i tidningarna:)

Mitt Romney ses ju som "frontrunner" tillsammans med Bachman och Perry, mer än så vet jag inte om han:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Det är fan inte många som man skulle vilja se som kandidater där. Ena fundamentalisten efter den andra men sneglar man åt driftkuckun Michele Bachmann blir nästan alla andra alternativ genast lite bättre. Asgarvade då jag såg ett youtube klipp där hon påstod att USAs militär borde rustas upp PGA hot från Soviet.

Värsta är att hon verkar ha medvind PGA tea party populisterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

Ron Pauls religösa tankar påverkar dock inte politiken, han vill att delstaterna ska besluta om abort, homoäktenskap och om vetenskap eller "vetenskap" ska läras ut i skolan, så på den punkten är det väl den bästa R kandidaten?:p

Spelar ingen roll för min del. Diskrimineringslagstiftning (se homosexualitet), kvinnans rätt till kropp och det faktumet att man inte ska lära ut kreationism på skolor som bekostas med skattemedel är typiska saker som man inte ska lägga i händer på delstater.

Permalänk
Medlem

Iaf har man insett att USA nästan kräver en republikan för att få tillstånd några ändringar på gott och ont. Jag gillar ju Obama men problemet är ju att republikanerna har så stor inflytan att det blir så svårt att genomföra några reformer och därmed får man en ganska "svag" president som demokrat som inte har så mycket att säga till om.

Kanske jag överdriver eller generaliserar, följer inte så mycket med om politiken i USA.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Iaf har man insett att USA nästan kräver en republikan för att få tillstånd några ändringar på gott och ont. Jag gillar ju Obama men problemet är ju att republikanerna har så stor inflytan att det blir så svårt att genomföra några reformer och därmed får man en ganska "svag" president som demokrat som inte har så mycket att säga till om.

Kanske jag överdriver eller generaliserar, följer inte så mycket med om politiken i USA.

Vet inte var du fått det ifrån att det skulle krävas en republikan; Clinton, Kennedy, Truman och Roosevelt är exempel på demokratiska presidenter under 1900-talet som uträttade ordentligt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Vet inte var du fått det ifrån att det skulle krävas en republikan; Clinton, Kennedy, Truman och Roosevelt är exempel på demokratiska presidenter under 1900-talet som uträttade ordentligt mycket.

Jo det stämmer men det är väl också skillnad på den tiden och i dagsläget.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Jo det stämmer men det är väl också skillnad på den tiden och i dagsläget.

Fast då undrar jag vilka jämförelser du gör? Är Obama värdelös på alla sätt och vis? Svar ja... Han var är t o m mer höger än många republikaner när det kommer till att spara in på medicare och social security.

Då det frågan vad George W. Bush åstadkom? Totalt havererad ekonomi? Krigsbrott? Ofinansierade tillägg till Medicare?

Det enda sättet som där kommer ske någon som helst förändring i USA är ifall de väljer in en tredje parts kandidat som inte varit i Washington.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Spelar ingen roll för min del. Diskrimineringslagstiftning (se homosexualitet), kvinnans rätt till kropp och det faktumet att man inte ska lära ut kreationism på skolor som bekostas med skattemedel är typiska saker som man inte ska lägga i händer på delstater.

läggs det ut på delstater kan inte presidenten använda sitt veto, om det blir en federal lag kan presidenten använda sitt veto mot det, läggs det ut på delstater kanske abort/homoäktenskap är olagligt i en delstat men lagligt i grannstaten, homosexuella hade ju inga problem att dra till kalifornien för att gifta sig när det var lagligt där ett tag:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

läggs det ut på delstater kan inte presidenten använda sitt veto, om det blir en federal lag kan presidenten använda sitt veto mot det, läggs det ut på delstater kanske abort/homoäktenskap är olagligt i en delstat men lagligt i grannstaten, homosexuella hade ju inga problem att dra till kalifornien för att gifta sig när det var lagligt där ett tag:)

Samtidigt så möjliggör du diskriminering beroende på vilken delstat du bor i. Ditt argument påminner mig ganska mycket om rasdiskrimineringen som inte slutade förrän Johnson skrev under Civil Rights Act 1964. Vill du även att detta ska vara en delstats fråga?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av m0rk:

Fast då undrar jag vilka jämförelser du gör? Är Obama värdelös på alla sätt och vis? Svar ja... Han var är t o m mer höger än många republikaner när det kommer till att spara in på medicare och social security.

Då det frågan vad George W. Bush åstadkom? Totalt havererad ekonomi? Krigsbrott? Ofinansierade tillägg till Medicare?

Det enda sättet som där kommer ske någon som helst förändring i USA är ifall de väljer in en tredje parts kandidat som inte varit i Washington.

Jag tror hen syftar på att rapublikanerna har rätt mycket makt i dagsläget så det är väldigt svårt att få igenom några reformer. Obama kan ju inte direkt bestämma som han vill eftersom allt ska igenom två hus fullt av folk som ibland på ren princip sätter sig emot. Hade demokraterna haft en ordentlig majoritet i båda husen hade nog läget varit ett helt annat. Om det hade varit bättre eller sämre låter jag vara osagt men personligen har jag inga höga tankar om de bakåtsträvande högerfundamentalisterna.

USA blir ju mer och mer ett skämt. Tyvärr är det lite för tragiskt för att man ska kunna skratta åt det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag hoppas ändå Obama vinner. Inte för att jag tycker han är bra, utan för att alternativen är så mycket sämre. Annars verkar Romney ok.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Jag hoppas ändå Obama vinner. Inte för att jag tycker han är bra, utan för att alternativen är så mycket sämre. Annars verkar Romney ok.

Känns lite så för mig med även om jag inte är speciellt insatt, Obama tog över vis sämsta tänkbara tillfälle och kan inte lastas för all skit som landet är inblandat i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Samtidigt så möjliggör du diskriminering beroende på vilken delstat du bor i. Ditt argument påminner mig ganska mycket om rasdiskrimineringen som inte slutade förrän Johnson skrev under Civil Rights Act 1964. Vill du även att detta ska vara en delstats fråga?

men det finns ingen majoritet som vill att rasdiskrinimering ska ske, sen är det väl bättre att homosexuella får gifta sig i några delstater än inga alls? med tanke på hur många republikaner det är som är emot det hela så vore det bättre om frågan lades ut på delstaterna;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

men det finns ingen majoritet som vill att rasdiskrinimering ska ske, sen är det väl bättre att homosexuella får gifta sig i några delstater än inga alls? med tanke på hur många republikaner det är som är emot det hela så vore det bättre om frågan lades ut på delstaterna;)

Det har inget att göra med vad majoriteten vill... Du, jag eller någon annan för den delen har inget som helst att göra med vilken jävla sexualitet andra människor har. Mänskliga rättigheter ska inte ligga på delstatsnivå då det de av tradition som diskriminerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det har inget att göra med vad majoriteten vill... Du, jag eller någon annan för den delen har inget som helst att göra med vilken jävla sexualitet andra människor har. Mänskliga rättigheter ska inte ligga på delstatsnivå då det de av tradition som diskriminerar.

jag vet detta, men om frågan inte blir federal lag utan delstats lag så är det mycket större chans att den går igenom i några delstater, med tanke på andelen motståndare mot homoäktenskap inom båda amerikanska partierna är chansen för en federal lag som tillåter detta väldigt liten, därför bättre om det läggs ut på delstaterna imo

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Ron Paul är den enda rätta vägen, om det nu finns någon sådan i USA i dagsläget.
Bachmann och alla andra idioter har ju inte allt rätt i skallen.

Permalänk
Medlem

Ron Paul är grym och jag hoppas att han vinner. Enda politiska frågan jag inte håller med honom om som han driver är abort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dosman:

Håller du med honom om att

  • folk som föds i USA inte längre borde bli medborgare

  • att USAs regering ska fortsätta investera i företag som gör affärer med den Sudanska regeringen som begår folkmord

  • man ska förneka federal finansiering till någon organisation "som presenterar manlig eller kvinnlig homosexualitet som ett godtagbart alternativ livsstil eller som tyder på att det kan vara en acceptabel livsstil"

  • Panamakanalen borde vara USAs egendom

Ni som tycker Ron Paul är ett bra alternativ. Tror ni att USA skulle fungera bra utan ett federalt skatteverk? Vad har ni emot homosexuella?

Men tänk till lite, om nu Ron Paul blir president så kan han fortfarande inte göra några större förändringar utan annat stöd inom regeringen.
Allt har sina negativa sidor, Ron Paul har minst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dosman:

Är inte Gary Johnson ett bättre alternativ? Han är också en libertarian som har ungefär lika stor chans som Ron Paul att bli vald som kandidat men han hatar inte bögar och kvinnor.

men Ron Paul har större chans i nuläget, 2a i strawpollen t ex, sen är det större chans att homoäktenskap blir lagligt nånstans i USA om det läggs på delstaterna än på den federala sidan, med tanke på andelen republikaner som är emot det, samt demokrater, så är risken stor att det blir nedröstat i senaten/kongressen i vilket fall som helst

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

Kan inte säga att jag vet så mycket om de olika kandidaterna, men jag gillar Ron Pauls argument.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att folk inte inser att man faktiskt får ha personliga åsikter, det betyder inte att man utöver dem i praktiken.

Ron Paul är helt klart minst dålig och han har en häftig rörelse som vad jag vet ytterst få kandidater haft.

Permalänk
Medlem

Hellre Sarah Palin är Ron Paul.

Den galningen kommer stänga Fed, återinföra guldmyntfot, anställa en bunt Österrikiska ekonomer som kommer ruinera USA, avskaffa Civil Rights Act etc. Det plus nonintervention-politik som kommer att sätta hundratusentals människors liv på spel när USA lägger veto för att förhindra t.ex. massmord. Räkna också med förnekande av global uppvärmning och evolutionsteorin - men det är väl "mainstream" bland republikaner numera...

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Hellre Sarah Palin är Ron Paul.

Den galningen kommer stänga Fed, återinföra guldmyntfot, anställa en bunt Österrikiska ekonomer som kommer ruinera USA, avskaffa Civil Rights Act etc. Det plus nonintervention-politik som kommer att sätta hundratusentals människors liv på spel när USA lägger veto för att förhindra t.ex. massmord. Räkna också med förnekande av global uppvärmning och evolutionsteorin - men det är väl "mainstream" bland republikaner numera...

han vill stänga federal reserve pga att den inte är statligt styrd, guldmyntfot vill han införa för att förhindra vårdlös spendering, vilket satt usa i klistret nu, civil rights act är han kritiskt till pga att han anser den vara misslyckad iom att dess mål var att skapa ett färgblindt samhälle, lyckades det?, har han sagt att han vill avskaffa den?

evolutionsteorin, abort, homoäktenskap är saker han vill lägga på delstaterna:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

han vill stänga federal reserve pga att den inte är statligt styrd, guldmyntfot vill han införa för att förhindra vårdlös spendering, vilket satt usa i klistret nu, civil rights act är han kritiskt till pga att han anser den vara misslyckad iom att dess mål var att skapa ett färgblindt samhälle, lyckades det?, har han sagt att han vill avskaffa den?

evolutionsteorin, abort, homoäktenskap är saker han vill lägga på delstaterna:)

Utan en centralbank som sätter räntorna kommer det bli omöjligt att motverka konjunkturerna. Men enligt Ron Pauls bisarra syn på ekonomin behöver man inte göra något åt recessioner ("laissez faire"). Ron Pauls inflationsparanoia framstår minst sagt absurd i en finanskris som upplevt en inflation på 1,6% i genomsnitt. Inflation behövs för att hålla nere realräntan och betala USAs statsskuld. Ron Paul verkar leva i sin egna lilla förenklade värld - finns guldmyntfot behövs ingen komplicerad penningpolitik.

Guldmyntfot hade fått flera stora konsekvenser. USA kommer inte längre kunna devalvera dollarn för exporten - det leder sannolikt till en recession. Notera att de länder som behöll myntfoten drabbades hårdast av 30-talets depression (som USA och Frankrike). I längden kommer värdet på guld bestämmas av Sydafrika och Ryssland och upptäckter av nya guldreserver kommer leda till inflationssvängningar. Likaså, allt som hindrar guldbrytning kommer leda till deflation och hög arbetslöshet.

Några ord om "vårdlös spendering": USAs stora problem är inte skulden utan höga arbetslösheten. Skulden kommer fortsätta öka med nästan 1 biljon dollar årligen på grund av minskad produktion och förlorade skatteintäkter. Efter den stora depressionen var USAs statsskuld c:a 120% av BNP, hälften betalades tillbaka på tio år, medan resten försvann med inflationen - något som hade varit omöjligt med myntfot.

Civil Rights Act säger exempelvis att om man äger en restaurang får man inte förbjuda svarta gäster. Något som Ron Paul skulle tycka var en kränkning mot ägaren som inte får bestämma över sin egendom. I alla fall min tolkning...

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av celerity:

Utan en centralbank som sätter räntorna kommer det bli omöjligt att motverka konjunkturerna. Men enligt Ron Pauls bisarra syn på ekonomin behöver man inte göra något åt recessioner ("laissez faire").

Utan en centralbank (eller annan instans med liknande befogenheter) som "sätter räntorna" så uppstår ingen konjunkturcykel. Det är bättre att bota sjukdomen än att behandla symptomen, och det är just manipulationen av räntorna som är sjukdomen.

Men det är fel att säga att Ron Paul inte vill göra någonting. Det finns massor att göra -- mängder av skadliga regleringar och ingrepp att ta bort! Mängder av myndigheter, militärbaser och krig att lägga ner!

Skrivet av celerity:

Ron Pauls inflationsparanoia framstår minst sagt absurd i en finanskris som upplevt en inflation på 1,6% i genomsnitt.

Med den nya definitionen av inflation som staten gillar och med deras sätt att mäta den ja. Både definitionen och mätmetoderna är avsedda att dölja vad som föregår, inte att bringa klarhet. Att omdefiniera inflation som prisökningar istället för en ökning av penningmängden trots att den förra bara är en konsekvens av det senare kan inte ha annat än oärliga avsikter. Det är som att säga att det var kulan som dödade offret och inte han som tryckte på avtryckaren.

Det Ron Paul syftar på och oroas av är ökningar av penningmängden.

Skrivet av celerity:

Inflation behövs för att hålla nere realräntan och betala USAs statsskuld.

Realräntan behöver sättas av marknaden om den ska kunna fylla sin koordinerande funktion i samhället. Den kan inte bara sättas till vad som helst utan att det får konsekvenser -- oönskade konsekvenser.

Skulder undviker man genom att inte låna.

Skrivet av celerity:

Ron Paul verkar leva i sin egna lilla förenklade värld - finns guldmyntfot behövs ingen komplicerad penningpolitik.

En verklig guldmyntfot skulle omöjliggöra det vi idag menar med penningpolitik, vilket är hela poängen. Staten skulle behöva spela med öppna kort och redovisa alla sina "intäkter", istället för att omfördela resurser i det fördolda.

Skrivet av celerity:

Guldmyntfot hade fått flera stora konsekvenser. USA kommer inte längre kunna devalvera dollarn för exporten - det leder sannolikt till en recession.

Guldmyntfot skulle utan tvekan leda till en recession om vi införde den nu, dock av andra skäl, men det betyder inte att vi inte borde göra det, eftersom det är bättre att avbryta en ohållbar utveckling tidigt även om den gör ont än att skjuta upp det och samtidigt förvärra problemen. Det är som att aldrig sluta supa i hopp om att undvika baksmällan.

Att devalvera är att göra folket fattigare. Visst vore det bättre för exportörerna om alla löner och priser sänktes, men varför skulle vi låta särintressen få bestämma?

Skrivet av celerity:

Notera att de länder som behöll myntfoten drabbades hårdast av 30-talets depression (som USA och Frankrike). I längden kommer värdet på guld bestämmas av Sydafrika och Ryssland och upptäckter av nya guldreserver kommer leda till inflationssvängningar. Likaså, allt som hindrar guldbrytning kommer leda till deflation och hög arbetslöshet.

De länder som drabbades hårdast var de som gjorde störst ingrepp i marknaden. USA lät sedelpressarna gå varma hela 20-talet och fick sedan betala dyrt för det. Depressionen hade kunnat vara över på ett par år om de inte hade fördröjt likvideringen av de felinvesteringar som ökningen av penningmängden hade gett upphov till samt hållit uppe lönerna.

Skrivet av celerity:

I längden kommer värdet på guld bestämmas av Sydafrika och Ryssland och upptäckter av nya guldreserver kommer leda till inflationssvängningar.

Den ökning av penningmängden som är möjlig pga brytning av nytt guld är ingenting i jämförelse med den som är möjlig med papperspengar. Inte ens under 1500-talet när hela kontinenter upptäcktes ökade mängden guld i takt med dagens ökningar, och sannolikheten för att vi kommer att upptäcka ännu fler kontinenter bedömer jag som väldigt liten.

Skrivet av celerity:

Likaså, allt som hindrar guldbrytning kommer leda till deflation och hög arbetslöshet.

Deflation, med vilket jag antar att du menar sjunkande priser, är bara skadligt om det orsakas av minskad penningmängd. Om priserna sjunker pga ökat utbud, till exempel som prisutvecklingen på datorer och elektronik de senaste 50 åren, så är "deflationen" inte bara ofarlig utan tvärtom ett resultat av och tecken på ökat välstånd.

Skrivet av celerity:

Några ord om "vårdlös spendering": USAs stora problem är inte skulden utan höga arbetslösheten.

Det hänger ihop.

Skrivet av celerity:

Skulden kommer fortsätta öka med nästan 1 biljon dollar årligen på grund av minskad produktion och förlorade skatteintäkter. Efter den stora depressionen var USAs statsskuld c:a 120% av BNP, hälften betalades tillbaka på tio år, medan resten försvann med inflationen - något som hade varit omöjligt med myntfot.

Det finns bättre sätt att lösa skuldfrågan. En möjlighet är att helt enkelt skriva ner skulderna. Det skulle ha den positiva bieffekten att ingen skulle vilja låna ut nya pengar till dem, vilket skulle vara mycket effektivare än skuldtaket, som ju bara är ett skämt och inte ett tak alls.

Skrivet av celerity:

Civil Rights Act säger exempelvis att om man äger en restaurang får man inte förbjuda svarta gäster. Något som Ron Paul skulle tycka var en kränkning mot ägaren som inte får bestämma över sin egendom. I alla fall min tolkning...

Exakt. Vill ägaren ha en herrklubb, damklubb, klubb för muslimer eller för vilken subgrupp som helst så vore det ok. Det borde vara en självklarhet tycker jag. Du bjuder väl inte in vem som helst hem till dig heller?

Visa signatur

Alla män är dödliga. Sokrates var dödlig. Alltså är alla män Sokrates.

Permalänk
Avstängd

Ron Pauls slutsats om Civil Rights Act:

Citat:

In conclusion, Mr. Speaker, while I join the sponsors of H.Res. 676 in promoting racial harmony and individual liberty, the fact is the Civil Rights Act of 1964 did not accomplish these goals. Instead, this law unconstitutionally expanded federal power, thus reducing liberty. Furthermore, by prompting raced-based quotas, this law undermined efforts to achieve a color-blind society and increased racial strife. Therefore, I must oppose H.Res. 676.

http://www.lewrockwell.com/paul/paul188.html

Ser inga konstigheter, knappast några rasiståsikter.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

Vårdslös spendering? är det typ 3 krig på samma gång eller vad?

hela grejen med guldmyntfot är att då kan inte staten gödsla med pengar utan att ha täckning för dom i formen av guld, och ja, det kan bli problem att införa det efter valet 2012 då vi fortfarande kan befinna oss i en kris/recession, men om vi redan är i kris så är det väl lika bra att köra all-in för att förhindra att det uppstår igen pga vårdslös spendering?

ett problem med usas "centralbank" är att den är privatägd, det är Ron Paul skarpt kritiskt till, då staten ska trycka pengarna inte bankerna:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP