LG D237IPS – IPS-panel och stereoskopisk 3D

Permalänk
Melding Plague

LG D237IPS – IPS-panel och stereoskopisk 3D

Redan innan elektronikmässan IFA 2011 slagit upp dörrarna avslöjar LG Electronics två nya 23"-skärmar, varav en kombinerar IPS-panel med stereoskopisk 3D.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevlig läsning så här på måndag morgonen:)

LG E91 var riktigt snygg

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Om de ändå insåg att man skiter fullständigt i 3D, men vill ha 120Hz, vilket inte verkar vara fallet med denna skärm. FPR kräver inte 120Hz vad jag förstått i och med att den visar båda bilder samtidigt, någon som vet säkert?

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Det är väll bra att nya produkter kommer, men jag tycker inte att dom båda verkar skillja sig allt för mycket från vad man vanligtvis har i sådana skärmar i dagsläget. Om dom kunde fixa fram en 120Hz IPS panel, då hade dom kommit någonvart!

3D = Överskattat

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

"Film Patterned Retarder (FPR)"

Dagens garv!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimman:

Om de ändå insåg att man skiter fullständigt i 3D, men vill ha 120Hz, vilket inte verkar vara fallet med denna skärm. FPR kräver inte 120Hz vad jag förstått i och med att den visar båda bilder samtidigt, någon som vet säkert?

Fungerar FPR ens med Nvidia 3D vision vilket 90% av alla som vill spela via 3D verkar använda?

Permalänk
Medlem

Gissar att den icke-dynamiska kontrasten är på det vanliga 1000 eller 1500. Vem använder dynamisk kontrast?

Permalänk
Avstängd

Skaplig fot på IPS-skärmen vilket är bra. Får hoppas att den är lika snabb som U2311H för då kan det bli en storsäljare.

3D funktionen riskerar väl att göra den för dyr men vi får se.

Permalänk
Hedersmedlem

Bara jag som tycker det verkar lite dumt att snåla in på kontakterna på 3D-skärmen? Ingen HDMI eller display port? Låter mer som att denna skärm tillhör budgetsegmentet i den bemärkelsen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Bara jag som tycker det verkar lite dumt att snåla in på kontakterna på 3D-skärmen? Ingen HDMI eller display port? Låter mer som att denna skärm tillhör budgetsegmentet i den bemärkelsen.

Konstigt att HDMI saknas. 3D med tre skärmar är ingen större mening ändå så displayport klarar den sig nästan lika bra utan.

Permalänk
Hedersmedlem

FPR är inte direkt nån höjdare. Samma teknik som Zalman använde på sina första 3d-skärmar för 3-4 år sen men lite förbättrad (billigare och tunnare). Det sitter ett polariseringsfilter så att varje öga bara sen varannan rad så man slipper växla fram och tillbaks mellan bilderna men det innebär också att man kan inte köra 120Hz , och när man kör 3d tappar man halva höjdupplösningen och det blir ganska randigt.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk
Medlem

TN-skärmen såg vacker ut, men foten? Den såg bedrövlig ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det är väll bra att nya produkter kommer, men jag tycker inte att dom båda verkar skillja sig allt för mycket från vad man vanligtvis har i sådana skärmar i dagsläget. Om dom kunde fixa fram en 120Hz IPS panel, då hade dom kommit någonvart!

3D = Överskattat

3D = Underskattat

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

TN-skärmen såg vacker ut, men foten? Den såg bedrövlig ut.

Precis vad jag tänke! Det va va en extremt snygg skärm tänkte jag först. Sen kollade man på foten och blev ganska besviken faktiskt.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk
Medlem

Finns det någon regel som säger att IPS paneler måste vara fula?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av white_rabbit_:

Finns det någon regel som säger att IPS paneler måste vara fula?

Regeln om att man måste ha dålig smak för att vara med och utveckla den? :>

http://www.inet.se/artikel/2204698/lg-23-tft-ips236v-pn-ips-p...

Annars är den inte så överdrivet ful faktiskt

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Lär nog dröja fortfarande innan det kommer en ips med 120hz tyvär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

3D = Underskattat

word

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Det här är ju intressant, jag vill dock ha 27"+ med ips panel i 120Hz men det kan ju inte vara allt för många kvartal bort nu hoppas jag.

Jag hoppas input lag är lågt på 14ms eller lägre precis som HPs fina ips skärmar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

3D = Underskattat

Precis så är det. Jag menar dom som inte testat the Witcher 2 i 3d har missat något. Och när jag sår avatar på imax så ville jag inte att det skulle ta slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

3D = Underskattat

När det är gjort rätt håller jag med. Säga att 3D är överskattat är som att säga att färg-TV är överskattat

Permalänk
Skrivet av kol:

Skaplig fot på IPS-skärmen vilket är bra. Får hoppas att den är lika snabb som U2311H för då kan det bli en storsäljare.

Vad menar du med "lika snabb" som U2311H?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Subdubwise:

Vad menar du med "lika snabb" som U2311H?

respons, input lag

Redigerat eftersom den citerade användaren bytt användarnamn.
Permalänk
Inaktiv

Även jag är ute efter en IPS med 120hz, och har varit det LÄNGE. Att inget företag tar tag i detta? Verkar finnas en rejäl slant att tjäna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jonazdnb:

Även jag är ute efter en IPS med 120hz, och har varit det LÄNGE. Att inget företag tar tag i detta? Verkar finnas en rejäl slant att tjäna.

Tekniskt oerhört svårt helt enkelt. Om det vore enkelt hade det redan funnits.

Permalänk

Intressant med 3D och IPS, borde ge en speciell känsla vad gäller bilden

Permalänk
Medlem

Jag håller helt med ovanstående inlägg ang. 120Hz. Omöjligt att gå tillbaka till något annat efter att man skaffat sig en. Och på IPS-panel skulle det sitta fint

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Vill inte ha glajjor på när jag spelar Kan dem bara inte hitta en bra lösning nån gång

3d+ips+2ms+120hz+usbhubb+bra pris=vill ha

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

"Film Patterned Retarder (FPR)"

Dagens garv!

Retardation http://sv.wikipedia.org/wiki/Retardation

Visst var det lite kul när fysik läraren spottade ur sig detta ord titt som tätt ^^

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kol:

Tekniskt oerhört svårt helt enkelt. Om det vore enkelt hade det redan funnits.

Har du belägg för detta påstående?