Permalänk

PSU hjälp :(

P5B-Deluxe
Q9550 @ 3740
4 * 2gb ddr2 ram (8gb)
NVIDIA GeForce GTX 570
1 SSD
4 SATA

Har ett antec 500W nu men när jag startar ett spel och det blir hög belastning så låter det som en Helikopter.
Kan ju vara så att det blir lagom tungt att driva allt så det blir lite jobbigt för nätaggregat.
Så jag undrar om ett Corsair AX 850W PSU skulle hjälpa mig. Det bör ju inte bli belastat så mycket så då borde det vara tyst... Eller?

Klantig
Visa signatur

Hmm undrar om Guldfisken får plats i slangen?

Permalänk
Medlem

Ja ett nytt nätagg skadar alldrig...

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle inte tro du kommer långt över 300W med det systemet. Det är nog snarare fläkten i nätagget som har blivit dålig om det är där ljudet kommer ifrån.

Permalänk

drar typ inte cpun typ 180W när den är ca 3.8ghz + 570 typ 300W wid 3d spel? så typ 480W? säkert jag som fattade trögt.

Visa signatur

Hmm undrar om Guldfisken får plats i slangen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FiXiTRaVeN:

drar typ inte cpun typ 180W när den är ca 3.8ghz + 570 typ 300W wid 3d spel? så typ 480W? säkert jag som fattade trögt.

Vet inga specifikationer för din CPU men har du inte övervoltat så drar den garanterat inte över 125W vid absolut max load. Var du nu läst att grafikkortet skulle dra 300W vet jag inte men jag kan säga att det var för hela det datorsystemet som det testades i. Men även med dina fantasisiffror skulle ju agget räcka för du lyckas aldrig belasta hela ditt system till 100%.

Permalänk

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GeForce_GTX_570/25.html

Maximum power consumption 298W For this test we measure power consumption of only the graphics card, via PCI-Express power connector(s) and PCI-Express bus slot.

Så stora fantasisiffror är det inte vad jag kan läsa mig till.

Men med ett 850 psu så borde ju jag bara använda kanske 50% så då borde det vara tyst om det inte behöver jobba så hårt..
är min tanke i alla fall..

Visa signatur

Hmm undrar om Guldfisken får plats i slangen?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FiXiTRaVeN:

Maximum power consumption 298W For this test we measure power consumption of only the graphics card, via PCI-Express power connector(s) and PCI-Express bus slot.

Så stora fantasisiffror är det inte vad jag kan läsa mig till.

Men med ett 850 psu så borde ju jag bara använda kanske 50% så då borde det vara tyst om det inte behöver jobba så hårt..
är min tanke i alla fall..

Okej jag kan ha haft lite fel på men som du ser på testet under så är totala effekten för ett system med GTX 570 inte så högt(mätt från väggen), även med en effekthungrig CPU. Men känner du för att lägga pengar på ett AX850 så är det ditt val. Det skulle gå precis lika väl med något bra 650W, och då skulle du lasta det till ca hälften.

http://www.guru3d.com/article/geforce-gtx-570-review/8

Permalänk

ok

då tar jag ett 650w så borde jag klara mig.

Tack för din input

Visa signatur

Hmm undrar om Guldfisken får plats i slangen?