Permalänk
Medlem

Ska starta uf-företag, tips på idéer!

Hej Sweclockerz!
Går sista året på gymnasiet och ska starta ett UF-företag men har lite dåligt med idéer. Har t.ex tänkt tillverka nått i stil med gravyr i stål, kanske muggunderlägg med nått snyggt motiv? Eller varför inte någon smart del till datorchassi som ingen annan har tänkt på? Har tillgång till svarv, fräs, svets, cnc-maskin osv. i skolan. Alla typer av idéer uppskattas!

Visa signatur

Intel i7 3930K @4.3GHz | Phanteks PH-TC14PE White | 24GB CL9 @1600Mhz | 2x Asus 280X DCII TOP | MSI X79A-GD45 PLUS | Fractal Design Define R4 | Corsair RM 1000W |

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Gör stålträningar eller några snygga nyckelringar med motiv från olika spel? Tex portal?

Du kanske kan tillverka kortfodral med några snygga motiv?

Du kanske kan göra nått totem, som i Inception.

Häftiga pokermarker i stål? Med graveringar osv

Ståltavla man kan hänga på väggen, med något snygg gravering på.. kanske dock bli dyrt och ta lång tid att tillverka antar jag. Men hade varit häftigt.

Edit: Kom på nått mer, nått jag tycker är ganska häftigt är kort kapsylöppnare

Du skulle kunna göra sådana i något häftigt mönster. Lite fräckare än de vanliga man har på nyckelringen. Dock har jag bara sätt en med prips blå i verkligheten.

Permalänk
Medlem

Hade också tankarna lite på att göra något och gravera in nån "spelsymbol", men undrar lite hur det gäller med copyrights och sånt där, någon som vet?

Visa signatur

Intel i7 3930K @4.3GHz | Phanteks PH-TC14PE White | 24GB CL9 @1600Mhz | 2x Asus 280X DCII TOP | MSI X79A-GD45 PLUS | Fractal Design Define R4 | Corsair RM 1000W |

Permalänk
Hedersmedlem

Eftersom du inte bara är inne på att modifera datorprodukter tycker jag att den här tråden skulle passa mycket bättre i forumdelen http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=.... Tyvärr har du inte behörighet att skriva där just nu, eftersom man måste ha skrivit ett litet antal inlägg i resten av forumet för att kunna använda Övriga ämnen (dessutom måste man ha varit medlem i tre månader, men det har ju du varit). Den här gränsen är mycket lågt satt, så om du bara skriver några fler inlägg i det vanliga forumet (inläggen måste förstås vara vettiga och följa reglerna, men det är ju självklart), kan du ställa din fråga i ÖA i stället.

Lycka till!

*tråd låst*