Permalänk
Medlem

Fläktar till H80

Kommer två stycken GT-fläktar imorgon, 1450 rpm. Hur ska dom sitta på radiatorn för att få så bra kylning som möjligt? Ska dom blåsa in luft i chassit eller ska dom blåsa ut?

Permalänk
Medlem

Luftflödet i burken blir bättre om de blåser ut, processorns temperatur blir bättre om de blåser in.
Så säger teorin iaf, det bästa är om du kan testa båda och välja den riktning som passar dig bäst.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Luftflödet i burken blir bättre om de blåser ut, processorns temperatur blir bättre om de blåser in.
Så säger teorin iaf, det bästa är om du kan testa båda och välja den riktning som passar dig bäst.

Hur är det med att sätta den i toppen jämfört med att sätta den där bak? Varm luft stiger som man brukar säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cc.K:

Hur är det med att sätta den i toppen jämfört med att sätta den där bak? Varm luft stiger som man brukar säga.

Det kan jag faktiskt inte svara på. Det beror på hur du satt de andra fläktarna i chassiet och om du väljer att rikta radiatorfläktarna inåt eller utåt.
Återigen, om du orkar så testa.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Avstängd

För mig blev det bäst med att fläktarna tar in luft utifrån, men då måste du ha ett dammfilter. Finns flexibla magnetiska dammfilter från Maxfps.

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2833