Bästa app för antecnkingar (iPad)

Permalänk
Medlem

Bästa app för antecnkingar (iPad)

Tjenare!

Tänkte att jag skulle försöka skippa anteckningarna på papper i skolan och börja med att skriva ner dem i min iPad istället. Vet att det kanske inte är den smidigaste lösningen (netbook är lättare att skriva på) men tänkte ge det ett försök iaf.

Frågan är då vilken app man ska använda. anteckningarna får ju absolut inte försvinna om jag skulle klanta mig vi eventuell FW uppdatering i iTunes, så någon form av backup funktion till något utanför iPaden vore ju riktigt bra.

Funderar även på att köpa mig ett litet smidigt tgb till paddan om det skulle vara aldeles för jobbigt att skriva på skärmen. Tips? Billigast möjligt, inga gummi prylar.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Inaktiv

Google docs?

Permalänk
Inaktiv

Bästa appen

Jag skulle nog säga att Note Taker HD utan tvekan är den bästa appen för anteckningar, ett tips är att skaffa en penna även.

Appen fungerar så att du skrivet i ett litet fält därpå så skriva texten i ett annat fält som du valt. Kolla på appen du kommer ej bli missnöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Google docs?

Skrivet av anon127050:

Jag skulle nog säga att Note Taker HD utan tvekan är den bästa appen för anteckningar, ett tips är att skaffa en penna även.

Appen fungerar så att du skrivet i ett litet fält därpå så skriva texten i ett annat fält som du valt. Kolla på appen du kommer ej bli missnöjd.

Google Docs kostar väll per månad? Tar hellst en engångskostnad.

Tar mig en titt på Note Taker HD. Vad skulel du rekommendera på stylus då? Finns ju hur många som hellst,och man vill ju gärna att de ligger bra i handen, samnt att man inte behöver trycka hårt på sin kära padda ^^

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fyren:

Google Docs kostar väll per månad? Tar hellst en engångskostnad.

Erm, Google docs är gratis.

Permalänk
Inaktiv

Jag kör på Macally, en bra stylus där du får en lång som en kort penna. Jag köpte min på macoteket i alla fall.

Permalänk
Medlem

Jag använder Evernote till min transformer men det finns även till Ios och jag är superbt nöjd med evernote så ta en titt på det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Erm, Google docs är gratis.

Då har jag bara hittat fel sida, hur jag nu lyckades med det. Nytt försök

Skrivet av anon127050:

Jag kör på Macally, en bra stylus där du får en lång som en kort penna. Jag köpte min på macoteket i alla fall.

Verkar vara lite dålig tillgång på den just nu, men hittade denna, som verkar vettig:
http://www.dustinhome.se/targus-stylus-pen-for-ipad/product/5...

Skrivet av Troberg:

Jag använder Evernote till min transformer men det finns även till Ios och jag är superbt nöjd med evernote så ta en titt på det också

Tar mig en titt på den då, tackar

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Tar mig en titt på den då, tackar

Kan även säga att det finns gratis version och kostnads version.
Skillnaden är att på gratis är det liiite reklam och du har inte oändligt med utrymme att ladda upp anteckningar på.

Däremot kan jag ju säga att jag har några hundra anteckningar på mitt konto och har gratis versionen.
Har mycket plats kvar också.

Sen är det bästa att du kan ha Evernote på datorn också och logga in på ditt konto för att föra anteckningar eller komma åt anteckningarna du gjorde på padden via din stationära/bärbara samt din telefon om du har en iphone eller android.

Du kan även ta bilder och föra röst memo samtidigt som du för anteckningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Kan även säga att det finns gratis version och kostnads version.
Skillnaden är att på gratis är det liiite reklam och du har inte oändligt med utrymme att ladda upp anteckningar på.

Däremot kan jag ju säga att jag har några hundra anteckningar på mitt konto och har gratis versionen.
Har mycket plats kvar också.

Sen är det bästa att du kan ha Evernote på datorn också och logga in på ditt konto för att föra anteckningar eller komma åt anteckningarna du gjorde på padden via din stationära/bärbara samt din telefon om du har en iphone eller android.

Du kan även ta bilder och föra röst memo samtidigt som du för anteckningarna

Tack för infon!

Hittade gratisverisionen, och tyvärr verkade den helt buggig. När jag skrev något så blev spara/ uppdatera knappen bara större och större, ända tills jag inte kunde trycka på några andra knappar på samma rad.

För tillfället verkar Evernote som den bästa lösningen. Där kan jag göra antecknigsböcker för alla ämnen och få bra ordning på det hela. Dock verkar det som att man måste ha internet anslutning för att komma åt sina dokument? Kanske inte är ett så stort problem egentligen, eftersom jag kan dela mitt internet från iphonen, samt att det finns Wifi i skolan.

Kan bara komma på ett senario där det skulle kunna bli problem med detta: Utomlandsresa och jag behöver komma åt mina grejer för att plugga. Är väll bara att jag kopierar all text från de dokument jag behöver innan jag åker, och lägger in i tex pages

Ska ta och ladda ner Windows programmet imorgon. Testar Evernote under en vecka eller så, så avgör jagad jag tycker mer exakt då

Tackar för hjälpen så här långt!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Tack för infon!

Hittade gratisverisionen, och tyvärr verkade den helt buggig. När jag skrev något så blev spara/ uppdatera knappen bara större och större, ända tills jag inte kunde trycka på några andra knappar på samma rad.

För tillfället verkar Evernote som den bästa lösningen. Där kan jag göra antecknigsböcker för alla ämnen och få bra ordning på det hela. Dock verkar det som att man måste ha internet anslutning för att komma åt sina dokument? Kanske inte är ett så stort problem egentligen, eftersom jag kan dela mitt internet från iphonen, samt att det finns Wifi i skolan.

Kan bara komma på ett senario där det skulle kunna bli problem med detta: Utomlandsresa och jag behöver komma åt mina grejer för att plugga. Är väll bara att jag kopierar all text från de dokument jag behöver innan jag åker, och lägger in i tex pages

Ska ta och ladda ner Windows programmet imorgon. Testar Evernote under en vecka eller så, så avgör jagad jag tycker mer exakt då

Tackar för hjälpen så här långt!

Okej, för mig så har det aldrig laggat eller varit problem med att komma åt dokumenten. Kolla om det finns en inställning som gör att det sparas offline också. För jag kommer alltid åt mina anteckningar.
Däremot om jag gjort anteckningar på något annat ställe, såsom datorn så måste jag få internet för att synka anteckningarna. Men för mig finns de alltid annars där.

Så som sagt, kolla i inställningarna angående det för det ska ju finnas eftersom det fungerar för mig
Lagget kan jag däremot inte hjälpa dig med då jag aldrig varit med om det själv, haha

Men va kul att du gillade det annars
Lycka till!

Troberg

Permalänk
Inaktiv

PlainText automatsynkar med dropbox om man vill.