Permalänk

Borttagningsmedel för kylpasta

Dustin har rengörningsmedel speciellt för att ta bort kylpasta, såg jag. Hur mycket bättre är det än vanlig aceton? Är det ens bättre?

http://www.dustinhome.se/arctic-silver-arcticlean-kit/product...

Permalänk
Medlem

Aceton, T-röd m.m. gör det ju rent liksom... och är det rent så kan det väl inte bli renare?

Jag ser det som bortslängda pengar på dyr vätska det där.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Det beror på VILKEN aceton. Den bör vara kemiskt ren. 20:- för 150ML.
Finns säkert billigare

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem

Papper bör funka bra fall kylpastan inte stelnat för mycket.

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

Den är säkert effektiv men i mitt tycke onödig och dyr. Vill du vara helt säker på "ren" cleaner, så testa klassikern Isopropylalkohol (100ml för en 50-lapp på apoteket).

Papper är bra om man vill repa ytorna... Topz ellem mjuka "sminkkuddar" är bättre.

Kompletterad
Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem

Jag har den här och den är riktigt bra imo, effektiv också då den bara droppar så mycket som du vill nästa på pricken, då blir det inget spill och gnäll i datorn. 75kr är ingeting. I recommend!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Eller så duttar man några droppar i ett fat och doppar en tops i det. 5 tops senare är processorn ren och fin

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucaBoo:

Den är säkert effektiv men i mitt tycke onödig och dyr. Vill du vara helt säker på "ren" cleaner, så testa klassikern Isopropylalkohol (100ml för en 50-lapp på apoteket).

Papper är bra om man vill repa ytorna... Topz ellem mjuka "sminkkuddar" är bättre.

Håller helt med.
Det är nog 10 år sen jag köpte min flaska, det är fortfarande hyggligt mycket kvar trots mängder med rengjorda cpu/gpu.

Helt klart en värd investering

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LucaBoo:

Den är säkert effektiv men i mitt tycke onödig och dyr. Vill du vara helt säker på "ren" cleaner, så testa klassikern Isopropylalkohol (100ml för en 50-lapp på apoteket).

Papper är bra om man vill repa ytorna... Topz ellem mjuka "sminkkuddar" är bättre.

Mja. Hårda material repar mjukare (båda blir alltså inte repade). Jag är tveksam till att cellulosan i pappret är hårdare än kopparn på kylaren. Lite väl stor oro för papper tycker jag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Okej, då struntar jag i den.