Permalänk
Medlem

Pansarvagn spel

Eftersöker ett spel jag spelade för cirkus 5 år sedan.
Man körde helatiden en pansarvagn och gjorde uppdrag, man kunde typ skjuta blåa gröna råsa bollar kommer jag ihåg.
Längre in i spelet så kunde man skjuta laser, sväva på land åka i vatten med pansarvagnen.. Den blev typ en ubåd när man kom i vatten då.

Det fanns som portar, man enbart kunde komma förbi genom att skjuta ner vissa saker. Så öppnades den tillslut.

Man möter andra "pansarvagn" också, man är helt själv mot spelet om jag inte minns fel.
finns typ "lava" map, is map osv.

Såg ganska modernt ut, men jag spelade spelet runt 2005-2006

Edit
Det såg ganska bra ut grafiskt, jag körde spelet i en väldigt gammal bruk.. En av dom första datorerna jag hade, en windows xp eller 96 var det.. Var så pass länge sen att jag inte kommer ihåg vad datorn hade för mjukvara.

Det spelet handlar om är att man ska ta sig till olika nivåer, ibland kom man för ett "hinder" då skulle man skjuta något som öppnade en stor "mur"
Man kunde senare i spelet som sagt sväva, åka på vatten.. Pansarvagnen "transformerades". Även skjuta laser, istället för pansarkulor.

Man var själv i spelet, man kör bara i pansarvagn. Man kan inte gå ut ur den eller något... Det var ett väldigt stort spel med, Väldigt svårt att förklara mer specefikt kommer inte ihåg så mycket får mest flashback om hur det såg ut..
Det är inte något liknande som "the tanks" och de "vanliga" pansarvagns spelen. Utan grafiskt så såg det helt okej ut, om jag minns rätt. Men skulle känna igen spelet direct om jag såg ngn video, eller även en bild på ingame.

Permalänk
Medlem

Ingen som kan komma med förslag om vad ni tror det är? eller någon som kanske vet?

Permalänk
Medlem

skulle du kunna beskriva lite mer kanske?

vilket system körde du spelet på? såg det bra ut? eller vad hade det för grafisk stil?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Edit, ingen som har någon susning om vilket spel det är jag menar?

Permalänk
Medlem

Ger denna en chans till, ingen som har idér vad det kan vara för spel?

Permalänk
Medlem

Rent spontant låter det som 'Virus 2'. Fast då är vi väl åtminstone 10 år tillbaka...

Permalänk
Medlem
Skrivet av beerplz:

Rent spontant låter det som 'Virus 2'. Fast då är vi väl åtminstone 10 år tillbaka...

Näh, inte riktigt..

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte hjälpa dig men vill du testa stridsvagnspel så måste du ta hem World of Tanks. Så grymt kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Kan tyvärr inte hjälpa dig men vill du testa stridsvagnspel så måste du ta hem World of Tanks. Så grymt kul.

hehehe gillar inte den typ av spel

En annan sak också är att man var typ "i pansarvagnen" eller ser den lite framför. + att man hör ofta folk i pansarvagnen prata typ, en tjej åh en kille med "radio röst"

Permalänk
Medlem

Är det inte Recoil du menar ? De va kul

Edit: fast det är ju ännu äldre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av NameON:

hehehe gillar inte den typ av spel

En annan sak också är att man var typ "i pansarvagnen" eller ser den lite framför. + att man hör ofta folk i pansarvagnen prata typ, en tjej åh en kille med "radio röst"

Är du medveten om att det låter som du beskriver World of tanks?
(-tjejröst)

Permalänk
Medlem

Panzer Dragoon kanske

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Är du medveten om att det låter som du beskriver World of tanks?
(-tjejröst)

Jag ser inte att skotten de skjuter är rosa eller liknande ^ world of tanks är ingenting likt det spelet jag försöker beskriva.
Men är "nämre" tanken än i world of tanks, sen är du ensam och har ej medhjälpare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NameON:

Men är "nämre" tanken än i world of tanks, sen är du ensam och har ej medhjälpare.

Hur kommer man närmre än vy inifrån tank? Du väljer kamerans avstånd till tank i vy utanför i WoT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Hur kommer man närmre än vy inifrån tank? Du väljer kamerans avstånd till tank i vy utanför i WoT.

Som sagt, det är inte det spelet jag försöker beskriva, dessutom så sjuter man råsa, blåa skott osv.

Permalänk
Medlem

försöker igen..

Skrivet av NameON:

Som sagt, det är inte det spelet jag försöker beskriva, dessutom så sjuter man råsa, blåa skott osv.

Recoil ?! Det är ganska exakt det spelet du beskriver..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0verseer:

Recoil ?! Det är ganska exakt det spelet du beskriver..

Tack så hemskt mycket!
fyfan, vad spelet väcker minnen alltså. Detta spelet var det bästa spelet tyckte jag och min bror när vi va ynglingar
Tack ännu en gång!

Detta är väl knappast lik tanks osv?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen