Permalänk

Köpt corsair H80

Tjena alla här på sweclockers , Jag har fått hem min dator idag . Och jag undrar om jag ska koppla min H80 till CPU FAN eller vad ska jag koppla in den i ?
BTW : har också köpt corsair 650d och där är massa sladdar som jag inte fattar som sitter i chassit när man får de . (tror det är till fläktkontrollern , men hur kopplar man in det isåfall ) ?
MVH Liam

Permalänk

Jag kopplade då min H2O 620 till CPU fan som jag ställt på 100%.
Och gissar på att kablarna du menar är Usb, mic, hörlursutgång, start och reset?
Eller äre några andra du syftar på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Läs manualen till chassiet!! Där står det hur man kopplar fläktkontrollkablar mm, de övriga står det i moderkortsmanualen

Permalänk
Medlem

Minns jag rätt ska väll H80 ha 12 volt hela tiden så antingen ställer du upp CPU FAN's fläkthastighet i BIOS till 100% eller om du inte vill göra det så får du använda en adapter och koppla direkt på en molexkontakt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av Fiskenlars:

Jag kopplade då min H2O 620 till CPU fan som jag ställt på 100%.
Och gissar på att kablarna du menar är Usb, mic, hörlursutgång, start och reset?
Eller äre några andra du syftar på?

okej , nej inte dem sladdarna några som jag vet inte vad dem är till dem ska typ in i fläktarna eller ngt

Permalänk
Skrivet av Sweetgamer:

Tjena alla här på sweclockers , Jag har fått hem min dator idag . Och jag undrar om jag ska koppla min H80 till CPU FAN eller vad ska jag koppla in den i ?
BTW : har också köpt corsair 650d och där är massa sladdar som jag inte fattar som sitter i chassit när man får de . (tror det är till fläktkontrollern , men hur kopplar man in det isåfall ) ?
MVH Liam

Du kopplar in molexen direkt till nätaggregatet (då får pumpen ström).
3-pin:arn är bara för RPM-övervakning så den kan du koppla till vilken 3-pin:are på moderkortet som helst (eller 4-pin)

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Läs manualen till chassiet!! Där står det hur man kopplar fläktkontrollkablar mm, de övriga står det i moderkortsmanualen

står inte ://

Permalänk
Skrivet av Sweetgamer:

står inte ://

Du kopplar dem till fläktarna om du vill kunna styra dem med knappen längst fram på chassit.

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk
Medlem

Läs manualen till h80 så står det i klartext hur det ska kopplas.

Permalänk
Skrivet av soulis:

Läs manualen till h80 så står det i klartext hur det ska kopplas.

står inte .. ://

Permalänk
Skrivet av jan_banan655:

Du kopplar dem till fläktarna om du vill kunna styra dem med knappen längst fram på chassit.

okej , så jag ska inte koppla in fläktarna till moderkortet ?

Permalänk
Medlem

Får se här. Haft Corsair H80 en kort period, tills min pajade och jag valde en annan istället. Du ska alltså koppla in molexkontakten till nätaggregatet så pumpen får ström och sedan, den andra kabeln som kommer från själva pumpen ska du koppla in på "CPU_ fan" (på moderkortet alltså) och fläktarna ska du tillsist koppla till pumpen (om du kollar på pumpen inser du snabbt var de ska sitta). Allt detta står i manualen, men det tar ett tag tills man fattar det, då den är otroligt opedagogisk och i det närmaste värdelös.

Permalänk
Skrivet av Hannes10:

Får se här. Haft Corsair H80 en kort period, tills min pajade och jag valde en annan istället. Du ska alltså koppla in molexkontakten till nätaggregatet så pumpen får ström och sedan, den andra kabeln som kommer från själva pumpen ska du koppla in på "CPU_ fan" (på moderkortet alltså) och fläktarna ska du tillsist koppla till pumpen (om du kollar på pumpen inser du snabbt var de ska sitta). Allt detta står i manualen, men det tar ett tag tills man fattar det, då den är otroligt opedagogisk och i det närmaste värdelös.

Då har jag gjort rätt , btw tack så mkt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweetgamer:

Då har jag gjort rätt , btw tack så mkt

Härligt. Inga problem, bara kul att kunna hjälpa till!

Permalänk
Skrivet av Hannes10:

Härligt. Inga problem, bara kul att kunna hjälpa till!

aa , men har du 650d ?

Permalänk
Skrivet av Sweetgamer:

okej , så jag ska inte koppla in fläktarna till moderkortet ?

Korrekt! Du kan självklart koppla dem dit om du hellre vill styra dem med programvara på datorn.

Visa signatur

ASUS P8Z68 Deluxe | i5 2500k@4,6 | Radeon 5750 | Corsair 550W | Corsair Force GT 60gb | Samsung Spinpoint 250GB | Corsair Vengeance 8gb

Permalänk
Skrivet av jan_banan655:

Korrekt! Du kan självklart koppla dem dit om du hellre vill styra dem med programvara på datorn.

så jag ska koppla dem in till fläktkontrollern asså ? inte moderkortet