Vilken surfplatta kör bäst flash player?

Permalänk
Medlem

Vilken surfplatta kör bäst flash player?

Hej, alla!!

Hoppas någon orkar svara på denna - skulle verkligen uppskattas!
Är NHL galning och brukar köra espn player där man streamar NHL matcher m flash.
Till årets säsong skall jag köpa mig en surfplatta så man smidigt kan se i sängen, bökigt med en vanlig laptop.
Funkar flash på android plattor? Kan man gå på Kina plattor el bättre att köra på ex asus, samsung etc?
Lagg på de billigare vs dyrare, sämre/bättre wifi?
Skall bara ha denna för streamad NHL och vanlig surf.

Håller tummarna att någon kan ge mer info om detta.
Ha det bra!
/bas9403

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är faktiskt ute efter exakt samma sak så jag kan tyvärr inte hjälpa dig jätte mycket.

Hur är det med en Samsung galaxy? Funkar flash osv på denna?

Väntar ivrigt på svar från någon mer kunnig

EDIT:
Efter en snabb sökning på google så fick jag fram att Samsung Galaxy Tab 10.1 inte var helt optimalt för just flash.

Permalänk
Medlem

Tveksam till att flashvideo flyter på med någon av dagens plattor. Tycker flash f.ö. är en riktigt dålig teknik som drar onödigt mkt resurser.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Flashvideo skall knappast vara några problem på de flesta plattor med flashstöd (och hyffsat ny processor). Min Nokia N8 klarar av flashvideo utan större problem (youtube) och den kan väl knappast räknas till ett prestandamonster när det kommer till CPUn.

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Tveksam till att flashvideo flyter på med någon av dagens plattor. Tycker flash f.ö. är en riktigt dålig teknik som drar onödigt mkt resurser.

Visst skulle alternativ vara bättre, men det ser tyvärr dåligt ut på den fronten ett tag framöver då flash har ett stadigt grepp. HTML5 börjar väl dock ta igen lite, exempelvis youtube erbjuder en alternativ spelare som kör HTML5.

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det är på andra sidor, men om jag går till svt play, så säger den att jag behöver minst flash 9,0, har i min samsung galaxy tab 10,1 flash 10,3 någonting. även bredbandskollen säger att jag behöver flash 9,0 eller senare. Någonstans läste jag att det var nåt problem med flash 10,3.

appen för svt play har skit dåligt bild kvalité, antagligen gjord för mobiler med sina pyttesmå skärmar.

Annars till exempel på sf anytime är det hur bra kvalité som helst. Dock kollat bara på trailers.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Vet inte hur det är på andra sidor, men om jag går till svt play, så säger den att jag behöver minst flash 9,0, har i min samsung galaxy tab 10,1 flash 10,3 någonting. även bredbandskollen säger att jag behöver flash 9,0 eller senare. Någonstans läste jag att det var nåt problem med flash 10,3.

appen för svt play har skit dåligt bild kvalité, antagligen gjord för mobiler med sina pyttesmå skärmar.

Annars till exempel på sf anytime är det hur bra kvalité som helst. Dock kollat bara på trailers.

Underligt. Trodde SVT-play slutat med flash? Iaf när jag surfar in med ipaden så verkar den köra nån form av quicktime format. Men den kanske känner av att det är en ipad.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Underligt. Trodde SVT-play slutat med flash? Iaf när jag surfar in med ipaden så verkar den köra nån form av quicktime format. Men den kanske känner av att det är en ipad.

säger desamma.
mailade och frågade svt om en uppdaterad app för ipad, svaret var:

"Hej Peter,

Vi har ingen speciell app för Ipad utan du kan surfa in på svtplay.se i Safari och se det mesta av vårat utbud där.

Mvh,
Jonas"

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Om jag går in på svtplay.se så det första jag ser är: För att kunna se Play rekommenderar vi Flash Player 9 eller senare.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem

Webbvideo på iOS blir mindre och mindre problematiskt hela tiden. Då jag skaffade iPhone 3GS i slutet av 2009 var det i stort sett bara youtube som fungerade. Idag ser man spelbara videos lite här och var på nätet, Aftonbladet och SVT för att nämna två, samt Vimeo. Allt fungerar dock inte, men utvecklingen går åt rätt håll.

Tycker det är väldigt bra att det finns aktörer som jobbar för att ersätta Flash. Adobe har ingen annan än sig själv att skylla egentligen. Flash har bara fungerat bra på Windows. På alla andra plattformar har det varit katastrof.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Om jag går in på svtplay.se så det första jag ser är: För att kunna se Play rekommenderar vi Flash Player 9 eller senare.

Konstigt då svtplay.se funkar bra på min Asus Transformer med Android 3.2.

(Dock går 720p lite slött, det gick bra tidigare men sen strulade Asus till det med nån uppdatering)

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Konstigt då svtplay.se funkar bra på min Asus Transformer med Android 3.2.

(Dock går 720p lite slött, det gick bra tidigare men sen strulade Asus till det med nån uppdatering)

/hulle.

Jag har Android 3.1, men vilken version av flash har du? Jag har 10.3.186.6, och läst att den har vissa problem (Adobe Flash Player 10.3.186.6 addresses some compatibility issues with certain web content.)

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag har Android 3.1, men vilken version av flash har du? Jag har 10.3.186.6, och läst att den har vissa problem (Adobe Flash Player 10.3.186.6 addresses some compatibility issues with certain web content.)

Jag har exakt samma version av flashplayer. Hmm... skumt. Det funkade nämligen utmärkt när jag hade 3.1 också.

Har du webbläsaren inställd på att identifiera sig som en dator (inte surfplatta eller mobil)?

Du har inte flash inaktiverat i webbläsaren? Jag har det på mellanalternativet... vad det nu heter, "on demand" eller nåt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag har exakt samma version av flashplayer. Hmm... skumt. Det funkade nämligen utmärkt när jag hade 3.1 också.

Har du webbläsaren inställd på att identifiera sig som en dator (inte surfplatta eller mobil)?

Du har inte flash inaktiverat i webbläsaren? Jag har det på mellanalternativet... vad det nu heter, "on demand" eller nåt.

/hulle.

Äh, nu funkar det hur bra som helst. Plug-ins var tydligen avaktiverade.
Tackar för hjälpen.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200