Nya Carmageddon snart?

Permalänk
Medlem

Nya Carmageddon snart?

För någon vecka sedan så slö surfade jag lite och fick syn på en artikel om att Carmageddon gänget ska släppa ett nytt spel.

Kan inte hitta den artikeln mer och undrar om det kan stämma,,

Permalänk
Entusiast
Permalänk
Medlem

härligt

Permalänk
Medlem

www.carmageddon.com men dom har inte släppt så mycket info än, verkar vara i början av utvecklingen än så länge. Men längtar som tusan!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

jag längtar också,,,
tänk med nya grafik och spelkänsla,, kommer bli grymmmt!!!!

Permalänk

Åh äntligen! Kommer fortfarande ihåg man körde demot till ettan som hängde med i PC Gamer... 1997? Speciellt efter att man hittat en minipatch på nätet som tog bort tidslåset som låg på 30 minuter om jag kommer ihåg rätt. Då blev det ruskigt kul!

Ser fram emot det här!
<3

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Haha jag och en polare snackade faktiskt om Carmageddon för någon dag sedan 1an och 2an var ju grymt skoj, det 3e var skräp enligt mig och polaren iaf. Får dom känslan som i 1an/2an kommer det bli SJUKT grymt

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Riktigt undehållande spel som man tillbringat x antal timmar med.

hitta de detta dock lite gammal nu men http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20110601/carmageddon-reinca...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Har fortfarande första spelet på Skiva.. Detta ska bli intressant, se om dem kan lyckas få dit kännslan.

Permalänk
Medlem

Äntligen! som man har väntat haha.

GTA4 grafik motorn eller liknande till detta vore nåt!

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Permalänk

Riktigt bra nyheter! Och trean var inte skräp. Bara man fuskade bort time-limit så var det GULD. 1600x1200 och massa carnage. Helt otroligt bra. Förmodligen den av dom tre som jag lirat mest.
(Fuskade igenom tävlingarna då dom var lite småboring)

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Oh ville ha Carmageddon så mycket efter att ha lirat det hos en polare, blev rekommenderad Twisted Metal i butiken när jag frågade efter Carmageddon för Playstation, den snubben gjorde mig lycklig.

Permalänk
Medlem

Första Carmageddon, första spelet jag verkligen fastnade för...

Kunde sitta med en kompis dygnet runt och bara spela.

Minnen

Längtar redan till det nya om det kommer!

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Permalänk
Medlem

Detta är ju defintivt något att backa iaf, jag å polarn slängde iväg 100 dollar var iaf häromdan.

Tvivlar jag har kört något roligare LAN spel i yngre dagar.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Företag som tigger pengar på ett spel som aldrig kommer bli liks kul som originalet. Flop inc.

Sorgligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Haziza:

Företag som tigger pengar på ett spel som aldrig kommer bli liks kul som originalet. Flop inc.

Sorgligt

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, lika bra vi ger upp och dör hela bunten.

Permalänk
Permalänk

Vill ha remake av ettan, tänkte spela ettan men pallade inte med pixel rally..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Företag som tigger pengar på ett spel som aldrig kommer bli liks kul som originalet. Flop inc.

Sorgligt

Skickades från m.sweclockers.com

Hur menar du nu? De slipper distrubutionsbolag och massa andra led som tar större delen av vinsten. De slipper anpassa sig till deras krav som oftast hämmar skaparna och slutprodukten.

Skickade iväg 50$ igår. Behövs minst 76 000 dollar till. Ni som tvekar: Hjälp till, vi vill jätte-gärna spela detta spel!

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem

http://www.gog.com/news/coming_soon_carmageddon_splat_pack

Citat:

...Well, we’re happy to announce that we’ll be releasing the original Carmageddon on GOG.com sometime soon in the coming months--and that you can get a copy of Carmageddon + the Splat Pack if you back the Kickstarter project for $25 or more!...

Permalänk
Medlem

Kanske är lite trög idag, men; Ger en 15$ donation både en Steam- och DRMfri version?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Asus Rampage III Gene, 6GB DDR3 1333MHz, GTX280

Permalänk

Pledgade 30 dollars nyss. Lätt värt! Hoppas den här blir av.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk
Medlem

Originalet från 1997 kommer som app till iOS & android i höst

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ALI:

Originalet från 1997 kommer som app till iOS & android i höst

http://www.youtube.com/watch?v=jKjEfS0IRT8&list=UU2p4nqH6sqe_...

Sweet!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]