Kan man sakna någon som man aldrig har träffat och som har gått bort?

Permalänk
Avstängd

Kan man sakna någon som man aldrig har träffat och som har gått bort?

Hej alla forumkollegor!:)

Precis som titeln säger så undrar jag om man kan sakna någon som gick bort (och som för övrigt är av en annan generation än denna MacEnkrona:)) och som man aldrig har träffat. Men först en liten bakgrund:

Jag har - enda sedan jag varit liten - alltid gillat Cornelis Vreeswijk och hans sånger. Svårt att ge en förklaring på "varför" men jag hoppar över "psykologin" bakom "varför" och konstaterar med en förhoppning att alla ni som tycker om musik - och lever för den - förstår vad jag menar när jag säger att det finns musik och så finns det musik.

Detta jag skrev i kursiverad stil ovan kanske får folk att fnissa, eller rent av skratta och tänka att det är både komiskt och löjligt att någon av min generation lyssnar på Cornelis visor och vidare tycka att detta grene av musik är inte musik - musik är något som Bruce Springsteen eller motsvarande ägnar sig åt. Dock:): den som vill göra sig löjlig över detta får gärna strunta i att posta inlägg här om detta utan får gärna ja...låta bli att vara just i denna tråden helt enkelt.:)

Jag tycker dagens musiker (och viss musik) är så tomma och innehållslösa. Några rader om hur det kommer sig att jag respekterar och gillar Cornelis:

Om jag överdriver: visst finns det musik som tar upp både svåra och glada sidor av livet så att säga, men samtidigt så känns det som att om en artist skriver något verk så handlar det om hur han/hon har det "jättesvårt" och den svåra problematiken tas upp i sången. Det är lite som att dom gör en sång om en stackars överklasskille som inte fått sin veckopeng och sin dagliga dos av festande och heroin. Eller när man skrev om Miss Li och hennes sjukdom. Visst hade hon en svår tid, men Cornelis han hade det ju inte bara svårt utan han levde också hårt (vissa saker självvalda men i alla fall), tragik på riktigt eller hur jag ska säga - en helt vanlig människa som var artist (låt vara att han var en berömd sådan) och helt sig själv (vilket FÅ artister är idag).

Några rader om varför jag tycker om hans musik:

Oavsett vad det är för visor (djupa, glada, svåra, lätta) så har han en väldigt BRED repertoar, där han kan skoja om samma ämne å ena sidan och vara jätte allvarlig å andra sidan: jämför t.e.x. "Sportiga Marie" och "Fiffiga Nanette" (han tar upp prostitution på olika sätt i bägge visorna) det är det ena.

Det andra är att han lyckas på pricken få in den stämning han vill få in, han kan ändra röstläge och han har tajming i alla sånger han sjunger, det är sådan precis tajming så när man lyssnar på en del av hans verk så undrar man (som någon sa): "kommer vi någonsin höra någoting liknande?" och jag ställer mig samma fråga kind of.:) Jag tror tyvärr att svaret är nej på den frågan.:/ Hans musik tar upp helt vanliga saker (nåja vissa saker undantagna som: "Balladen Om Hurusom Don Quijote Gick På En Blåsning":D) som helt vanliga människor kan råka ut för. Det är så "folkligt äkta" eller hur jag ska förklara det.:)<3 En annan sak är att hans sånger är så unika, jag vill mena att de är så unika så att jag skulle kalla dem för: "Folksongens svar på klassisk musik, inom folksång".:) Hans texter är verkligen så underfundiga, så intellektuella men ändå så enkla.:)

Några rader om varför jag saknar Cornelis Vreeswijk:

Det är svårt att förklara om jag ska vara helt ärlig: jag är avundsjuk (men inte missunnsam:D) på att min far fick träffa Cornelis emedan jag gick miste om dettta möte då jag var så liten.:(:/ Men av det jag fått höra från far så var Cornelis sig själv. han försökte inte vara förmer. Han var en vanlig kille off stage så att säga. Cornelis kunde lika gärna varit en lite överviktig mattelärare som kommer där sakta i korridoren på väg in i klassrummet (fast i hans fall en scen istället) och säger "Hej klassen" fast det istället blev ett: "Hejsan medborgare!:D". Men detta är en anledning, hans ödmjukhet.:)

Det känns ungefär som att man - genom att lyssna på Cornelis sånger - har fått turen att umgås med en nära släkting eller god vän (som exempel) i några dagar, ni vet någon man nyss lärt känna, som man får spendera några dagar med, men som hinner gå bort i förtid p.g.a. en sjukdom. Det är så jag känner det.:) Ni som har förlorat en nära vän vet och förstår vad jag menar.:)

Vad tänker ni andra forumkolleger om allt detta?:) Vad har ni för syn på detta "fenomen"?:) Berätta gärna och dra paralleller från personer och händelser som ni kan identifiera er med (vilka inte behöver vara någon berömd person) om ni känner att ni "känner som jag" eller har upplevt något liknande helt enkelt.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Hej. Intressant att läsa om ditt specialintresse om Cornelis Vreeswijk. Just nu hinner jag inte läsa om sveriges populärkultur mellan åren 1960-80.
Ifall du vill dela med dig av länkar till skivbutiker som säljer hans skivor så får du gärna göra det.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Klart man kan sakna någon man aldrig träffat. Du vet ju att du aldrig kommer att se/höra/uppleva något nytt med Cornelis igen. Och ja, Cornelis var helt fantastisk. Han sjunger den bästa versionen av Bellmans "Märk hur vår skugga" jag hört! Balladen om Fredrik Åkare är också en riktigt god bit. Jag känner som du för typ Carl Sagan, Pink Floyd, osv.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Intressant. Ännu intressantare att du lyckades trycka in 18 smileys i texten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av k2:

Intressant. Ännu intressantare att du lyckades trycka in 18 smileys i texten.

Ingen idé att du påpekar det, vi swecare har fått lära oss att leva med en explosion av smileys när MacEnkronan är i farten

Permalänk
Skrivet av michael123:

Hej. Intressant att läsa om ditt specialintresse om Cornelis Vreeswijk. Just nu hinner jag inte läsa om sveriges populärkultur mellan åren 1960-80.
Ifall du vill dela med dig av länkar till skivbutiker som säljer hans skivor så får du gärna göra det.

Spotify har väldigt mycket: http://open.spotify.com/artist/5B38ZGYpd0msq1LKOyz2r9

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Allt som varit en del av ens liv saknar man. Må det vara bolimbompa eller Gunnar Sträng. Själv saknar man personligheter som aldrig funnits och företeelser som aldrig ägt rum. När jag dör vill jag bli upptagen av Haruhi och återfödd i rollspelsvärlden Eon där jag får träffa mina kära gamla karaktärer. R.I.P Kaz Isban, du var den fegaste småtjuven i hela Jargien men även den mest lojala. Vi syns förhoppningsvis igen Esmeralda, den vitaste av alla vitmagiker. Du var bra närsynt, men ack så tsundere

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Avstängd

Ber om ursäkt för sent svar, men har haft en del att göra!:) Nåväl.:D

Skrivet av michael123:

Hej. Intressant att läsa om ditt specialintresse om Cornelis Vreeswijk. Just nu hinner jag inte läsa om sveriges populärkultur mellan åren 1960-80.
Ifall du vill dela med dig av länkar till skivbutiker som säljer hans skivor så får du gärna göra det.

Det första du bör titta på är www.cdon.com och söka på Cornelis. Eller att att kollar in: http://www.cornelisvreeswijk.se/index.php?page=sallskapet som ju är Cornelis egen hemsida (även om jag tror att poeten själv aldrig skulle skaffa en dylika:)) och kanske bör du giva akt på att dom kanske är liiite dyrare på CD-skivor än i den vanliga handeln, men det är ju kanske inte så oväntat?:)

Jag har inte några direkta tips. Detta beror på att jag har - giv akt att detta skedde på den tiden då det inte var fastställt bortom allt rimligt tvivel att man ej fick ladda ner musik (för många år sedan) - laddat ner alla kända låtar av Cornelis, samt att jag har fått en del sånger från andra (via HDD:ar, USB, MP3, ja ni vet:P). Det betyder således att jag inte har så många CD's med Cornelis utan det mesta har jag på ett gäng HDD:ar som jag vaktar med livet som insats.:):D (Eftersom det nu är fastställt bortom allt rimligt tvivel, att man inte får ladda ner).

Skrivet av Cloudstone:

Klart man kan sakna någon man aldrig träffat. Du vet ju att du aldrig kommer att se/höra/uppleva något nytt med Cornelis igen. Och ja, Cornelis var helt fantastisk. Han sjunger den bästa versionen av Bellmans "Märk hur vår skugga" jag hört! Balladen om Fredrik Åkare är också en riktigt god bit. Jag känner som du för typ Carl Sagan, Pink Floyd, osv.

"(...)Du vet ju att du aldrig kommer att se/höra/uppleva något nytt med Cornelis igen.(...)."

Du har så rätt i detta, för det är ju så. Man kommer inte få höra något av Cornelis eller ens få en skymt av honom på Gyllene Freden eller någon annan liknande plats.:( Nu får man nöja sig med att läsa om s.k. kändisar som är "kändisar" för att de har stora bröst, eller för att de sticker ut och är udda, utan egentligen ha presterat något (som *jag* ser det, men som jag sa ovan, är kändisar, kändisar av så tomma, simpla och ofta innehållslösa skäl:/) medan Cornelis gav bort väldigt mycket på så olika plan som dagens kändisar inte gör (om det inte finns ett kontrakt som stipulerar att de ska få ersättning/"dricks"/en liten slant för att är "frikostigt gratis generösa" mot fansen). Han kunde sitta och prata med medborgare och prata bort en stund. Tyvärr "slutade" han med detta när han blev rikskändis och drog sig tillbaka till Danmark för att få vara ifred i perioder. Backstage pass, vilket skit.:/

Det gläder mig att du förstår (och håller med) vad jag försöker förmedla.^^ Jag håller helt med dig om att han gör den bästa versionen av: "Märk hur vår skugga". Balladerna om Herr Fredrik Åkare gillar jag allihop som t.e.x. i visan "Balladen om Fredrik Åkare: "(...)Jag kommer just sa Fredrik från en plats där sorgen bor; en kval, en sal, en vredens borg, ett advokatkontor(...)".

Jag menar bara en sådan man som Cornelis skulle kunna göra en sådan här ordvändning, ja en twist helt enkelt. Det som förvånar mig är att medborgarna, när Cornelis levde, ofta ville höra samma saker om och om igen. Men det klart, det är väl samma sak med dagens artister och detta kommer nog inte att ändra sig över (all fram?)tid. Pink Floyd var en skön kille!:D Det lilla jag sett av honom framför kameran.:)^^ På tal om kameror så var filmen om Cornelis liv riktigt dålig.:(:S:/ Filmen hastade ju förbi hans liv och jag vill t.o.m. påstå att "bara vi som känner Cornelis" förstår vad filmen försöker förmedla och från vilka episoder ur hans liv som avses... Nej riktigt dålig film.:(:/

Skrivet av k2:

Intressant. Ännu intressantare att du lyckades trycka in 18 smileys i texten.

Skrivet av SueCia:

Ingen idé att du påpekar det, vi swecare har fått lära oss att leva med en explosion av smileys när MacEnkronan är i farten

Japp!:)^^ Som det glada mynt tillika MacEnkrona man är det precis som du säger SueCia.:D:D Man ska vara glad och visa det!:)^^

Skrivet av Random-person:

Bra tips.:)^^

Skrivet av Alakai:

Allt som varit en del av ens liv saknar man. Må det vara bolimbompa eller Gunnar Sträng. Själv saknar man personligheter som aldrig funnits och företeelser som aldrig ägt rum. När jag dör vill jag bli upptagen av Haruhi och återfödd i rollspelsvärlden Eon där jag får träffa mina kära gamla karaktärer. R.I.P Kaz Isban, du var den fegaste småtjuven i hela Jargien men även den mest lojala. Vi syns förhoppningsvis igen Esmeralda, den vitaste av alla vitmagiker. Du var bra närsynt, men ack så tsundere

Jag tror det är som du säger, att allt som har varit en del av ens liv saknar eller kommer man att sakna.:) Det jag tycker är så intressant är att man kan sakna vissa saker mer än andra saker (vi skulle hoppa över psykologin bakom "varför" var mest en retorisk fråga:)) men dessa "vissa saker" som man saknar starkare kanske beror på att de är en sammanfattning av allt annat man saknar? Nåväl, blott en tanke:)).

Alla pratar om att man kommer att få återförenas antingen med Gud eller Djävulen. Själv tror jag (och :)*hoppas*:) detta av hela mitt hjärta:)) att vi kommer få återförenas med de personer, karaktärer ja t.o.m. upplevelser som man saknat. Så ser jag på "Gud".:)^^

Ta hand om er kära Medborgare tillika forumkollegor.:):D Trots att jag svarade sent i tråden hoppas jag detta inte avskräcker er utan att ni kommer med fler tankar och idéer hur det kan komma sig att man saknar någon på det vis som rubriken och diskussionen tar upp.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Det första du bör titta på är www.cdon.com och söka på Cornelis. Eller att att kollar in: http://www.cornelisvreeswijk.se/index.php?page=sallskapet som ju är Cornelis egen hemsida (även om jag tror att poeten själv aldrig skulle skaffa en dylika:)) och kanske bör du giva akt på att dom kanske är liiite dyrare på CD-skivor än i den vanliga handeln, men det är ju kanske inte så oväntat?:)

Jag har inte några direkta tips. Detta beror på att jag har - giv akt att detta skedde på den tiden då det inte var fastställt bortom allt rimligt tvivel att man ej fick ladda ner musik (för många år sedan) - laddat ner alla kända låtar av Cornelis, samt att jag har fått en del sånger från andra (via HDD:ar, USB, MP3, ja ni vet:P). Det betyder således att jag inte har så många CD's med Cornelis utan det mesta har jag på ett gäng HDD:ar som jag vaktar med livet som insats.:):D (Eftersom det nu är fastställt bortom allt rimligt tvivel, att man inte får ladda ner).

"(...)Du vet ju att du aldrig kommer att se/höra/uppleva något nytt med Cornelis igen.(...)."

Du har så rätt i detta, för det är ju så. Man kommer inte få höra något av Cornelis eller ens få en skymt av honom på Gyllene Freden eller någon annan liknande plats.:( Nu får man nöja sig med att läsa om s.k. kändisar som är "kändisar" för att de har stora bröst, eller för att de sticker ut och är udda, utan egentligen ha presterat något (som *jag* ser det, men som jag sa ovan, är kändisar, kändisar av så tomma, simpla och ofta innehållslösa skäl:/) medan Cornelis gav bort väldigt mycket på så olika plan som dagens kändisar inte gör (om det inte finns ett kontrakt som stipulerar att de ska få ersättning/"dricks"/en liten slant för att är "frikostigt gratis generösa" mot fansen). Han kunde sitta och prata med medborgare och prata bort en stund. Tyvärr "slutade" han med detta när han blev rikskändis och drog sig tillbaka till Danmark för att få vara ifred i perioder. Backstage pass, vilket skit.:/

Det gläder mig att du förstår (och håller med) vad jag försöker förmedla.^^ Jag håller helt med dig om att han gör den bästa versionen av: "Märk hur vår skugga". Balladerna om Herr Fredrik Åkare gillar jag allihop som t.e.x. i visan "Balladen om Fredrik Åkare: "(...)Jag kommer just sa Fredrik från en plats där sorgen bor; en kval, en sal, en vredens borg, ett advokatkontor(...)".

Jag menar bara en sådan man som Cornelis skulle kunna göra en sådan här ordvändning, ja en twist helt enkelt. Det som förvånar mig är att medborgarna, när Cornelis levde, ofta ville höra samma saker om och om igen. Men det klart, det är väl samma sak med dagens artister och detta kommer nog inte att ändra sig över (all fram?)tid. Pink Floyd var en skön kille!:D Det lilla jag sett av honom framför kameran.:)^^ På tal om kameror så var filmen om Cornelis liv riktigt dålig.:(:S:/ Filmen hastade ju förbi hans liv och jag vill t.o.m. påstå att "bara vi som känner Cornelis" förstår vad filmen försöker förmedla och från vilka episoder ur hans liv som avses... Nej riktigt dålig film.:(:/

Japp!:)^^ Som det glada mynt tillika MacEnkrona man är det precis som du säger SueCia.:D:D Man ska vara glad och visa det!:)^^

Bra tips.:)^^

Jag tror det är som du säger, att allt som har varit en del av ens liv saknar eller kommer man att sakna.:) Det jag tycker är så intressant är att man kan sakna vissa saker mer än andra saker (vi skulle hoppa över psykologin bakom "varför" var mest en retorisk fråga:)) men dessa "vissa saker" som man saknar starkare kanske beror på att de är en sammanfattning av allt annat man saknar? Nåväl, blott en tanke:)).

Alla pratar om att man kommer att få återförenas antingen med Gud eller Djävulen. Själv tror jag (och :)*hoppas*:) detta av hela mitt hjärta:)) att vi kommer få återförenas med de personer, karaktärer ja t.o.m. upplevelser som man saknat. Så ser jag på "Gud".:)^^

Ta hand om er kära Medborgare tillika forumkollegor.:):D Trots att jag svarade sent i tråden hoppas jag detta inte avskräcker er utan att ni kommer med fler tankar och idéer hur det kan komma sig att man saknar någon på det vis som rubriken och diskussionen tar upp.:)^^

24 smileylisar om man inte räknar med citaten

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Jag saknar mycket av musiken som var aktuell före min tid

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Jag saknar mycket av musiken som var aktuell före min tid

Jag förstår.:) Men saknar du inte personen bakom musiken?

Dock så måste jag säga att musiken "förr" var lite mer gladare och mer humoristisk. Den är mer levande eller hur jag ska säga. Känns som (när man tittar på gamla artister och youtubeklipp) att både artisterna och publiken var mer levande och att man hade mer roligt på det hela taget!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Jag förstår.:) Men saknar du inte personen bakom musiken?

Jodå, det gör jag.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ala_95:

Jodå, det gör jag.

I see. Tänkte väl.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

ja, det är en ganska intressant fråga faktiskt:)
Men jag tycker iallfall att man kan sakna någon för att den skrev musik på ett roligt och bra sätt:):D

Kanske lite OFFT: men jag hörde att min mormor har kört cornelius i taxi (han åkte med, min mormor körde), var bara tvungen flika in det:P:D

RIP för en av Sveriges bästa sångare och låtskrivare!<3

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bourne94:

ja, det är en ganska intressant fråga faktiskt:)
Men jag tycker iallfall att man kan sakna någon för att den skrev musik på ett roligt och bra sätt:):D

Kanske lite OFFT: men jag hörde att min mormor har kört cornelius i taxi (han åkte med, min mormor körde), var bara tvungen flika in det:P:D

RIP för en av Sveriges bästa sångare och låtskrivare!<3

Lugnt med lite off talk ibland.:) Kul anekdot!^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Lugnt med lite off talk ibland.:) Kul anekdot!^^

Hehe, lite sent svar från kronan!:):P

Men alltid trevligt med sånt här snack:)

Anekdot, vad är det?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Hehe, lite sent svar från kronan!:):P

Men alltid trevligt med sånt här snack:)

Anekdot, vad är det?:)

Anekdot är en kort historia, så vitt jag vet. Min mattelärare är mästaren av anekdoter

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Anekdot är en kort historia, så vitt jag vet. Min mattelärare är mästaren av anekdoter

Hehe, det förklarar ju lite:P

Alla mina lärare passar nog in på det (och inte bara matteläraren):)

Tack för förklaringen:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Anekdot är en kort historia, så vitt jag vet. Min mattelärare är mästaren av anekdoter

Verkligen

Permalänk
Avstängd

Anekdot är en historia vars slut har en lustig tilldragelse i from av en knorr i slutet av berättelsen.:) T.e.x. kan man berätta lustigheter som har inträffat under ens yrkesliv som visar sig vara lustiga eller på ett eller annat sätt har en överraskande poäng i slutet av historien.^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Anekdot är en historia vars slut har en lustig tilldragelse i from av en knorr i slutet av berättelsen.:) T.e.x. kan man berätta lustigheter som har inträffat under ens yrkesliv som visar sig vara lustiga eller på ett eller annat sätt har en överraskande poäng i slutet av historien.^^

Hehe, där ser man:)

Då vet jag det:D

Själv kan man ju inte så svåra ord:P:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |