Permalänk
Medlem

Vad kan ha hänt?

Hej!

Något skumt har hänt med min gamla dator. Jo det är så att ikonerna nere vid aktivitetsfältet har blivit helt sönderpixlade. Det spelar ingen roll om jag lägger till en ny då den också blir så. Allt annat fungerar som det skall. Är grafikkortet paj?

Jag kör Win XP Home. Grafikkortet är ett Asus GeForce 6200 LE.

Permalänk

Har du lcd skärm???

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonlord:

Har du lcd skärm???

Jo det stämmer. Kan tillägga att det sett lika ut trots att jag testat 3 olika LCD-skärmar.
Jag har även bytt kablage. Har testat både Digital och Analog anslutning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dsa1979:

Jo det stämmer. Kan tillägga att det sett lika ut trots att jag testat 3 olika LCD-skärmar.
Jag har även bytt kablage. Har testat både Digital och Analog anslutning.

skulle tro att ditt kort har gått hem

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

skulle tro att ditt kort har gått hem

Jo jag misstänker det. Det får dock leva vidare då allt annat fungerar. Jag använder inte datorn längre så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dsa1979:

Jo jag misstänker det. Det får dock leva vidare då allt annat fungerar. Jag använder inte datorn längre så mycket.

Om allt annat fungerar är det tveksamt att det är grafikkortet.
Skulle du kunna ladda upp en skärmdump?

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av xinux:

Om allt annat fungerar är det tveksamt att det är grafikkortet.
Skulle du kunna ladda upp en skärmdump?

För att grafikkortet sköter allt annat utom det grafiska? Säger inte att det kan vara annat men är lite nyfiken på hur du resonerar. Och ja, en skärmdump vore intressant.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

För att grafikkortet sköter allt annat utom det grafiska? Säger inte att det kan vara annat men är lite nyfiken på hur du resonerar. Och ja, en skärmdump vore intressant.

Om det endast är några ikoner som ser konstiga ut så är det nog större risk att ikonfilerna blivit korrupterade.
Problem med grafikkortet brukar visa sig lite mer.

Nu vet jag inte om trådskaparen har provat köra någon 3d-applikation, men om han gjort det borde det definitivt visat sig där.
Jag skulle föreslå att prova köra en benchmark.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS