Uppgradering till AX850 eller ett 1000W i Fractal R3

Permalänk
Medlem

Uppgradering till AX850 eller ett 1000W i Fractal R3

Hallå!
har ett Fractal Design R3 chassi med ett HX650W idag och har tänkt att uppgradera till minst ett 850W nätagg för att i framtiden inte ligga lika mycket på gränsen som jag gör idag, dock kan de bli aktuellt längre fram att skaffa ett GTX 580 till, de ska dock ej överklockas men däremot kan jag tänka mig att fortsätta ha min processor överklockad runt 3,8-4,0ghz.

Har kikat en del på Corsair AX850W som ser riktigt bra ut men kommer det fungera bra med SLI är frågan? vill inte ligga allt för på gränsen. Det andra alternativet är antingen Fractal Designs egna 1000W eller Cooler Master M 1000W. Varför dessa två är intressant är för att de går in i chassit och att jag kan ha kvar bottenfläkten, är det över 170mm måste jag plocka bort den och den behövs

Vad är ett vettigt val? eller finns det något annat bra alternativ?

Datorn som det ska driva finns i sign (det enda som ändrats är ytterliggare en 2TB hårddisk).

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Jag sitter själv på ett AX850W och plågar mig själv för att jag inte valde ett mer kraftfult nätagg.
Om du köper ett AX850W så finns det ingen överclocknings marginal med 2 580, fast det är vad jag har hört.
men du skulle inte överclocka? Priset är ju billigare på CM 1000W och FD 1000W men dom 2 är inte hel modulära till skillnad från AX850 så är det ganska skönt med ett hell modulärt. Jag sleevead mitt nätagg. I min åsikt så tycker jag att 1000W är bättre efter som man kanske vill testa överclocka eller vara säker så man inte sitter där på gränsen.
Det är bara vad jag tycker.

Visa signatur

Swagger - Unfindable Eight. Float Like A Butterfly, Sting Like A Bee
And Hater's Gona Hate

Permalänk
Medlem
Skrivet av NeiToN:

Jag sitter själv på ett AX850W och plågar mig själv för att jag inte valde ett mer kraftfult nätagg.
Om du köper ett AX850W så finns det ingen överclocknings marginal med 2 580, fast det är vad jag har hört.
men du skulle inte överclocka? Priset är ju billigare på CM 1000W och FD 1000W men dom 2 är inte hel modulära till skillnad från AX850 så är det ganska skönt med ett hell modulärt. Jag sleevead mitt nätagg. I min åsikt så tycker jag att 1000W är bättre efter som man kanske vill testa överclocka eller vara säker så man inte sitter där på gränsen.
Det är bara vad jag tycker.

Klocka på du, 850w räcker en bra bit med 2st 580 också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Hallå!
har ett Fractal Design R3 chassi med ett HX650W idag och har tänkt att uppgradera till minst ett 850W nätagg för att i framtiden inte ligga lika mycket på gränsen som jag gör idag, dock kan de bli aktuellt längre fram att skaffa ett GTX 580 till, de ska dock ej överklockas men däremot kan jag tänka mig att fortsätta ha min processor överklockad runt 3,8-4,0ghz.

Har kikat en del på Corsair AX850W som ser riktigt bra ut men kommer det fungera bra med SLI är frågan? vill inte ligga allt för på gränsen. Det andra alternativet är antingen Fractal Designs egna 1000W eller Cooler Master M 1000W. Varför dessa två är intressant är för att de går in i chassit och att jag kan ha kvar bottenfläkten, är det över 170mm måste jag plocka bort den och den behövs

Vad är ett vettigt val? eller finns det något annat bra alternativ?

Datorn som det ska driva finns i sign (det enda som ändrats är ytterliggare en 2TB hårddisk).

Du skall lägga till ett till 580 + en hårddisk till i framtiden?

Isf räcker AX 850w!

Permalänk
Medlem

Tycker nätagget är bland det viktigaste man har i burken så titta gärna på ett agg som är 80 Plus certat. Ett AX850W borde räcka. Har själv ett OCZ 1000W som jag är grymt nöjd med och kan rekommendera, kostar "bara" 200 spänn mer än AX850

Här kan du se vad två st. 580 drar ungefär : Guru3d GTX 580 SLi Review

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem

Kvalitémässig känna ett AX850 som det bästa valet men man vill inte stå där sen och vara begränsad.

Vilka märken är ett bra köp och vilket 1000W som är Max 170mm är egentligen bästa köpet?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mercy1:

Du skall lägga till ett till 580 + en hårddisk till i framtiden?

Isf räcker AX 850w!

Skrivet av Blackie:

Tycker nätagget är bland det viktigaste man har i burken så titta gärna på ett agg som är 80 Plus certat. Ett AX850W borde räcka. Har själv ett OCZ 1000W som jag är grymt nöjd med och kan rekommendera, kostar "bara" 200 spänn mer än AX850

Här kan du se vad två st. 580 drar ungefär : Guru3d GTX 580 SLi Review

Alltså både ekonomiskt-, storlek och wattmässigt så känns Fractals 1000wattare som det bästa valet, är det något som är dåligt med det som man borde veta om? Någon speciell anledning till varför jag borde ta något annat märke?

Vilken av dessa är bäst att ta: Cooler Master Silent Pro M 1000W och Fractal Design Newton 1000W? De kostar ungefär samma och har grymt lika specifikationer.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Alltså både ekonomiskt-, storlek och wattmässigt så känns Fractals 1000wattare som det bästa valet, är det något som är dåligt med det som man borde veta om? Någon speciell anledning till varför jag borde ta något annat märke?

Vilken av dessa är bäst att ta: Cooler Master Silent Pro M 1000W och Fractal Design Newton 1000W? De kostar ungefär samma och har grymt lika specifikationer.

Inte dåligt, men inte bäst (Corsairs AX serie) heller. Mediokert skulle jag påstå.

Sätt en maxbudget på ditt aggregat i Köpråd eller Nätaggs forumet så fixar de det bästa åt dig. Med hårdvaruinfo också, så de vet vad det skall dra runt...

Permalänk
Medlem

Mer är inte bättre...

Citat:

Buying too big just to be on the safe side is counter-productive and only makes sense if you actually need the reserves.

http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-psu-review,2...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem

Bra länk, den skall jag spara

Anledningen att jag köpte en 1000W var inte för att jag vara på den säkra sidan för mitt nuvarande system. Utan snarare för att jag vet att jag kommer att uppgradera i framtiden. Och om det blir strömsnålare eller ej det har jag ingen aning om, men förhoppningsvis kan jag behålla agget.

Men som jag poängterade tidigare, snåla inte med agget (prismässigt). Som de skriver i artikeln, man får inte ett bra agg för 300 spänn. Försök åtminstone se till att agget är 80+ certat, ju högre desto bättre...

Sen om det är en 400, 500, 600, 750 eller 850 Wattare är helt upp till ditt system.
Det finns massor av bra länkar där man kan läsa vad systemen drar beroende på utrustning.
Gör lite research och därefter fatta beslut över vad du vill ha för aggregat

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch