Hittar inte nåt ställe att plugga in strömkabeln i moderkortet

Permalänk
Medlem

Hittar inte nåt ställe att plugga in strömkabeln i moderkortet

Hej!

Köpte ett begagnat chassi på nätet och det är ett HP-chassi. Eftersom mitt gamla chassi har börjat låta så stoppade jag i innehållet i den gamla datorn in i det nya. Fick dit moderkortet med lite jävlarenama och tålamod och resten sitter också på plats,men POWERknapps-sladden som ska sitta i moderkortet går inte att sätta dit. Finns ingen kontakt på kortet. Finns det nån adapter jag kan sätta på som gör att jag kan få dit det i kortet? Har bild på kabeln men jag kan inte lägga in en bild här. Kabeln är rektangulär och smal.

Permalänk

Vad är det för moderkort?
ladda upp en bild varsomhelst och länka här, på sladden såklart;)

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Medlem

Tja! Kan bara lägga upp den på min facebook, går det bra?

moderkortet är ett : K9N6PGMP2-V

Permalänk
Medlem

Har du tur är keyboard power on aktiverat i bios, och då behövs ingen power-on från chassit. Bara tryck valfri tangent så startar datorn.

Funkar inte det försök minnas vad för sladdar du lossade innan du lyfte ur moderkortet ur gamla chassit.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

ok,ska testa med keybordet. Håller tummarna

vet hur sladdarna satt förut och jag har satt ihop datorer förut,så det här är inte främmande för mig. Bara det nu att denna kabel är inbyggd i chassit och är bara kopplat till powerknappen.

Permalänk
Medlem

Att köra igång tangentbordet med tangentbordet funkade inte tyvärr

Permalänk
Medlem

Menar du att det är annat format på kontakten till chassiströmbrytaren, och denna inte passar på moderkortets pinnar?
Du kan koppla reset-knappen till power-on istället, om den passar bättre.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Troligtvis sitter det som en storkontakt med en massa sladdar, gjorde det på ett gamalt HP Chassi som jag slaktade, det jag gjorde va att skaffa en ny Powerknapp ist, eller löda ditt kablarna från din gamla powerknapp till den nya så kommer det att passa!

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Hardware guy,japp,den får inte plats eller jag kan inte sätta dit den på mitt moderkort.

inz-audio. Ska testa byta knappar

Permalänk
Medlem

Fick igång den. Bytte powerknapp. Tack för all hjälp