Asus Geforce GTX 570 i Antec 902..

Permalänk
Medlem

Asus Geforce GTX 570 i Antec 902..

Hej, fick hem det här grafikkortet igår från komplett. GTX 570
Dock så stötte jag direkt på problem eftersom jag var puckad nog att inte kolla till innan jag beställde.

För det första.. Har ett Antec 902, det gick att få i grafikkortet men fick använda lite våld då det slog emot hårddisk buren eftersom det sticker ut metall från grafikkortet en cm eller två.. När jag fixat ner grafikkortet märkte jag sedan att den täckte över ALLA mina SATA portar, så vet inte ifall jag satte i fel PCI plats eller ifall det bara är mitt moderkort som är konstigt, sen för det tredje så fick jag med en 8 pin adapter, för denna krävdes 2st 6 pin, vilket är det enda som mitt Corsair 500W har, sen krävs det också ännu än 6 pin för att driva grafikkortet..

Så min fråga är nu.. Vad ska jag göra? Såga upp chassit? köpa nytt nätagg eller kan man kanske bara fixa en 6 till 8 pin adapter eller är det en anledning till varför den behöver två 6 pin för det? Sen har jag ingen aning om vad jag ska göra med moderkortet.. x.x

Aja, specs är:

Antec 902
Corsair 500W
ASUS GeForce GTX 570 1280MB PhysX CUDA
MSI k92a platinum v2
6GB DDR2 RAM
AMD 3.4Ghz Quad-core processor
__
Kan fixa mer information senare när jag har tillgång till min egen dator.

Permalänk

nytt nätagg är nästan ett måste om du inte har tillräckligt med kontakter och för att lösa problemet med sata-portarna så kan du väll ha vinklade kontakter ifall du bara använder 1 eller 2 hdd/ssd annars får du sätta grafikkortet i den tredje/fjärde sloten vilken som nu är x16

Permalänk
Medlem

En kompis sa att när han köpte sitt kort så fick han en molex till 8 pin istället för 2 6pin till 8pin, skulle det funka att bara fixa en liknande?

Permalänk
Medlem

Vilket nätagg är det? Om det är ett av Corsair's modulära nätagg så vore det en ganska enkel sak att fixa en till 8-pinnars kontakt direkt från Corsair.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Det är inte alls ett måste att skaffa ett nytt nätaggregat, trams, du fick med en adapter, till den kopplar två molexkablar, inte de 6-pins kontakter som man kopplar till grafikkort, tänk bara på att inte använda två kontakter från samma molexkabel, det måste vara från två olika. Sen ska det bara vara att tuta och köra.

Permalänk
Medlem

Jo, två stycken 4pin molex (från två olika kablar från nätagget) till 6pin pci-e ska funka!

...

Om sataplatserna:
Är det detta moderkort du har?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244872

Utan att vara påläst: kan du inte använda tex allra översta PCI-E platsen? ... eller är den x8?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nandai:

Det är inte alls ett måste att skaffa ett nytt nätaggregat, trams, du fick med en adapter, till den kopplar två molexkablar, inte de 6-pins kontakter som man kopplar till grafikkort, tänk bara på att inte använda två kontakter från samma molexkabel, det måste vara från två olika. Sen ska det bara vara att tuta och köra.

Jag fick med en adapter som kopplar 2 6 pin till en 8 pin, tyvärr inte någon molex..

Skrivet av A7V:

Vilket nätagg är det? Om det är ett av Corsair's modulära nätagg så vore det en ganska enkel sak att fixa en till 8-pinnars kontakt direkt från Corsair.

Inte modulärt tyvärr.

Skrivet av Roger W:

Jo, två stycken 4pin molex (från två olika kablar från nätagget) till 6pin pci-e ska funka!

...

Om sataplatserna:
Är det detta moderkort du har?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=244872

Utan att vara påläst: kan du inte använda tex allra översta PCI-E platsen? ... eller är den x8?

Ska försöka checka manualen ifall jag hittar den.

Permalänk
Medlem

Det står att de blå PCI är x8 och de som är "Mazarine" är x16, dock står det att slot 1 och 4 är x16 och 3 och 5 är x8.. mindfuck?..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LukinT1:

Det står att de blå PCI är x8 och de som är "Mazarine" är x16, dock står det att slot 1 och 4 är x16 och 3 och 5 är x8.. mindfuck?..

jag letade lite FAQ på MSI k92a platinum v2 och ser att alla pci-e portarna är x16 men hastighetan kommer att delas upp på de olika portarna om om du har mer grafikkort... och om du sätter grafikkortet i port 3 den andra (mörk blå) så ska inte sata portarna vara ngn större problem.
Och sist men inte minst så skulle jag skaffa en nytt nätagg som kan klara av att leverera mer ström om du ska testa överclocka...

http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware/Reviews/msi_k9a2_platinum/2.html
paint power

Visa signatur

Main | Fractal Design R4 | Asrock B550 | AMD 5600X | 32Gb | RTX 2080Ti | Corsair RM1000
Hosting Server | Asrock B550 | AMD 5700G | 64Gb | SSD: ioDrive 2