Skärm slutade fungera när jag köpte ny dator.

Permalänk

Skärm slutade fungera när jag köpte ny dator.

Hej SweC, för ungefär 3 månader sedan så köpte jag en ny dator, när jag kopplade in den till min skärm så hade inte skärmen alla färger(såg skumt ut). Nu har jag äntligen orkat ta mig tiden att fråga er på SweC. Vad kan felet vara? Tacksam för hjälp!

Permalänk

Har du testat med en annan skärm?
Låter otroligt att skärmen skulle gå sönder för att du kopplade en annan dator till den, låter tillochmed omöjligt. Det skulle kunna vara så att grafikkortet i din dator är sönder, så testa med en annan skärm.

Permalänk

Min andra skärm fungerar ypperligt.

Permalänk

det är lixom färgen som inte fungerar som den ska...

Permalänk
Medlem

Sitter båda ändarna av bildskärmskabeln ordentligt?
Inga böjda pinnar i kontakterna?
Testa en annan kabel?

Permalänk
Hedersmedlem

Om du testar med samma graffekort så borde det ju logiskt vara skärmen som är kass, eller möjligtvis kabeln som inte är riktigt ok.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Kabeln är utbytt, använder en helt ny just nu. Jag har dessutom en annan skärm atm som jag använder, men jag vill gärna använda min Eizo igen! Skärmen fungerar ypperligt när jag hade min andra dator, men nu gör den inte det.. kan ngnting gått sönder i den? vad kan man göra för att fixa den? Tror vi betalade runt 3-4k för den.

Permalänk

Ansluter du med vga, dvi eller hdmi?

Mystisk skärm historia:
En gång så slutade min kompis skärm att fungera på hans dator efter att han startat om datorn. Vi bytte då skärmar så att han kopplade in min i hans dator och jag hans skärm i min dator. Båda skärmarna fungerade när vi bytt. Men när jag var tvungen att starta om datorn med hans skärm så slutade den fungera även på min dator.