Koll innan beställning (core i3, stort chassi, ingen OC, integrerad GPU)

Permalänk
Medlem

Koll innan beställning (core i3, stort chassi, ingen OC, integrerad GPU)

Nu var det länge sedan jag var i hårdvarusvängen och har enormt dålig koll på vilka temperaturer o dyl som gäller i dagsläget.

Planen är att köra en Intel Core i3 2100 3,1GHz på ett Asus P8Z68-V i ett gammalt Chieftec Dragon Full tower (67cm högt, 42 djupt)

I nuläget vill jag bara komma så billigt undan som möjligt, och kommer att köra på det integrerade grafikkortet i processorn.

Med tanke på hårdvaran och chassits storlek tänker jag mig en 120mm-fläkt längst upp/bak för utsug (temperaturreglerad), samt 1 eller 2 80mm fram/ner för insug. Är det en bra konfiguration, eller räcker det kanske med en 80mm och en 120mm?

Vidare har det klagats lite på medföljande kylare till processorn. Förslag på ersättning till den, eller är den ok som den är?

Tack!

Permalänk
Medlem

antar att kylaren liknar den till i3 530, den kylaren funkar, men den är inte tyst. Själv kör jag med nocyua nh-u9b den är bra men det borde finnas någon som är lite billigare. de fläktarna i chassiet blir det väl bra, jag kör endast med mitt nätagg som utsug och det funkar bra.