AMD: FX-serien "Bulldozer" lanseras under fjärde kvartalet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

AMD är verkligen ondskefulla, fullt medvetet släpper de Bulldozer till sent på hösten, när de kunde släppt den i redan våras, allt detta för att jävlas med Sweclockers medlemmar.

Haha, dagens citat.

När VD kommer från Lenovo är det klart OEM kunder prioriteras.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

Tack 2good4you! kunde inte sagt det själv!

Ni andra kan inte ha mycket att tänka med?!, när första lanserings datumet kom ut, så var det 19 september och nu har man adderat till ca 15 dagar. om ni är så korkade så att ni sitter och väntar månader på Bulldozer när ni känner att ni behöver uppdatera eran dator, VARFÖR klagar ni på ynkliga ca 15 dagar?! det är inte så att amd sa från början att bulldozer skulle lanseras maj - juni. SKÄRP ER ni låter som ett par dagis barn som måste vänta 5 minuter för att få sin efterrätt efter maten!. Om ni nu är så tjockskalliga och tycker jorden går under pga dagar så undrar jag varför ni inte bara uppgraderade eran dator på en gång ?! som sagt Q3-Q4 är mycket riktigt det AMD själva gått ut med officiellt.

Du har en poäng, men jag föreslår att du tonar ner dig lite, för tjockskalligt dagisbarn kan du vara själv.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Nu kan jag inte säga att såhär är det. Men det e de jag fått känslan av.

AMD, är inte lika stort som Intel, Jag tror inte dom har råd att floppa med en för tidig lansering av sina prylar. Intel sätter nya ribbor hela tiden och snart med 22nm när amd kommer ut med 32.. Visst jag har väntat på bulldozer o det är tråkigt om det nu skjuts upp. Men det kommer när det kommer. Och jag hoppas AMD får en bra lansering, kanske inte krossar intels SB prollar ( vem vet? ). Men f*n jag tkr dom gör ett bra jobb ändå.

Jag väntar. o änn så länge så klarar jag mig med min Phenom II 965. Var lite glada åt att tekniken går frammåt istället och att vi får ett mer "säkert" uttalande om lansering För ett tag så började jag tvivla på hela idéen med bulldozer.

Intel gör bra grejjer, AMD gör bra grejjer. Det beror bara på hur man ser det.

Klaga allt ni vill, Men såhär ser jag på det.

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Medlem

Som jag har sagt i andra inlägg, min Athlon X4 klarar allt jag slänger på den och lite till, så länge man har ett hyfsat grafikkort (kör ett 6850 själv och spelar i 1080p).

Vad tror ni AMD tjänar mest pengar på? Vi entusiaster som bara ska ha det värsta oavsett om det egentligen behövs eller alla företag som ska ha servers, billiga arbetsdatorer, medel-Svensson som vill surfa och köra office osv?

Jag skulle också prioritera de marknader där man kan sälja flest enheter först, som de har gjort nu. Först fusion bärbart, sen Llano och sen servers. Gamers är en liten del av marknaden och det är fortfarande grafikkorten som styr och ställer för det mesta vad gäller vilka spel du kan köra.

EDIT: Sen ska det bli intressant att se om det går att göra optimeringar på nya sätt iom hur CPUn är uppdelad med kombinerbara flyt-tal/flera heltalsdelar. FPU-biten borde ju matcha och troligtvis klå Intel i flexibilitet vad jag förstår. (Det där att man kan låta bägge INT-delarna köra varsin 128-bit FPU-beräkning, ena kör två 128-bit, medan den andra gör bara heltalsberäkningar, man kan köra en fullfjädrad 256-bit AVX om man vill det osv.)

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Som jag har sagt i andra inlägg, min Athlon X4 klarar allt jag slänger på den och lite till, så länge man har ett hyfsat grafikkort (kör ett 6850 själv och spelar i 1080p).

Det där var ju min tanke oxå, därav min fråga tidigare, om en Phenom II X4 955 klarar av att "driva" BF3 med ett vettigt grafikkort?
Ser många som gråter över att de måste hinna uppdatera sitt 955 (även vassare ibland) system innan BF3 release... när de
dessutom sitter på ett grafikkort i 2500-3500kr klassen och 12gb Ram på 1800Mhz.
Men egentligen behöver de väl inte uppgradera?

Visa signatur

QC7

Permalänk
Medlem

Tror vi kommer bli förvånade över Bulldozers egentliga prestanda, dom har arbetat med den här arkitekturen under många år därefter borde den prestera därefter

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Allt tisseltassel om 19 Sep verkar vara förgäves, kan inte se något som tyder på 19 sep för leverans så det blir väl 19 dec då

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av WDac:

Allt tisseltassel om 19 Sep verkar vara förgäves, kan inte se något som tyder på 19 sep för leverans så det blir väl 19 dec då

Finns en del rykten om att det är den 12e Oktober som gäller.
#11342453
Jag har även snubblat över just den 12e på andra håll.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |