Permalänk
Avstängd

raptor sata/600

Funderar på att investera i en att lägga mitt op på..

Nån som har några erfarenheter?

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem

Spara cash och köp en SSD, mellanskillnaden på priserna en SSD och Raptor är inte så enorm Raptorn hänger inte alls med i svängarna mot en SSD Den blir förudmjukad så det står det härliga till.
Har själv uppgraderat till SSD och ångrar inte en sekund Jag kör med en långsam Intel 320 120gb dessutom.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Avstängd

Hej, Jag är helt anti SSD, kommer aldrig att komma in i min låda..

Jag letar efter 150gb versionen sata(600

Nån som sett den nånstans, är väl bara jag som är blind..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Avstängd

Hittade, jag slår till på en sån...

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, varför inte SSD? Helt klart en av dem bästa uppgraderingarna jag gjort. Har förvisso inte testat en Raptor..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Avstängd

Jag har en massa dumma argument, sen är jag lite gammalmodig..

i sata600 versionen lär det röra på sig får vi hoppas..

Visa signatur

RIKTIGT KÄNNER AV KUNSLAPSFLÖDET HÄRINNE......... TAR MIG MED STORM CORE I5. RADEON 6950. VENGEANCE. H 60. ASUS P67. INTEL SSD. RAPTOR'S. HAF X!

Permalänk
Medlem

Problemet är i grundregel att söktiderna fortfarande är hopplöst efter. Samt att små filer inte får en boost på en raptor. Vilket är en av anledningarna till att en SSD slår vilken raptor som helst vilken dag i veckan man än väljer i OS prestanda.

Även om raptorn kör sata6 så kan den inte nyttja bandbredden. Den går helt enkelt inte tillräckligt fort. kollar du på benchmarks på nätet så ligger de bästa siffrorna runt 120-150mb/s i överföring. Vilket är långt efter en idag Standard SSD (aka generation 2).

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk

Prisjakt kan kanske hjälpa dig...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=936646
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=932947

Och givetvis är det bortkastade pengar när det nu finns prisvärda SSD.

Permalänk
Inaktiv

Hade OS på en Raptor förut. Fick snabbare boot med en SpinPoint, plus att den lät som fan, konstant. Raptor: nej tack.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hade OS på en Raptor förut. Fick snabbare boot med en SpinPoint, plus att den lät som fan, konstant. Raptor: nej tack.

Dock är Velociraptorn inte speciellt högljudd iaf, men som tidigare skrivit så toppar dessa Velociraptor knappt ens Sata 1 i hastighet, så där får du ingen ökning ändå.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk