Permalänk
Medlem

Nytt fläkt/kylnings-paket - Utsug och CPU

Tjena! Har nu bestämt mig för att imorgon (måndag) ska jag lägga en order på nya fläktar/kylning. Har kollat runt och läst ett antal timmar och jag funderar på 2 olika paket. Alltså olika paket med ett 120 mm utsug och en CPU fläkt med PnP.

Noctua: http://www.inet.se/kundvagn/visa/853087/noctua

CM 212+ med Scythe GT: http://www.inet.se/kundvagn/visa/848803/cm-med-scythe-gt

Noctua: Fördelen jag ser är att det verkar vara oslagbar kvalitet med otroliga 6 års garanti.

CM 212+ med GT: Fördelen verkar vara otroligt tysta fläktar (i vissa fall tystare än Noctuas) och att det är det billigaste alt.

Har nu uteslutit vattenkylt system då jag bara har en fläktplats bak. Detta skulle ju då behöva användas som inblås vilket skulle göra att jag inte hade något utblås alls.

Vad hade ni köpt!?! Ni får gärna rekomendera andra produkter!

Permalänk

Kylningen på corsairs vattenpacket år väl ungefär likvärdigt med noctuas luftkylning. Ljud nivån är antagligen något högre om du inte byter fläktar. Jag skulle säga att fördelen är att inte behöva montera 1kg kylflänsar direkt på moderkortet. Enklare montering och säkrare om du flyttar den mycket. Inet monter till exempel inte på så stora kylare även om du betalar för montering. Just på grund av större risk för fraktskador.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För min del hade det varit denna ordning som jag hade handlat.
1,Noctua
2,Corsair
3,212+

Men helst så hade jag tagit den jag har nu Noctua DH-14

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av whiskerer:

Kylningen på corsairs vattenpacket år väl ungefär likvärdigt med noctuas luftkylning. Ljud nivån är antagligen något högre om du inte byter fläktar. Jag skulle säga att fördelen är att inte behöva montera 1kg kylflänsar direkt på moderkortet. Enklare montering och säkrare om du flyttar den mycket. Inet monter till exempel inte på så stora kylare även om du betalar för montering. Just på grund av större risk för fraktskador.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av grizzly666:

För min del hade det varit denna ordning som jag hade handlat.
1,Noctua
2,Corsair
3,212+

Men helst så hade jag tagit den jag har nu Noctua DH-14

Okej! Tack för svar! Har nu bestämt mig för att strunta i vatten kylning i brist på fläktplatser bak i chassit.

Känner nu att det lutar åt Noctua. Dock så är det mycket pengar att lägga på kylning. För mycket om man jämför med min övriga hårdvara.

Vet ju att jag har lång garanti osv. med Noctua men kommer kylaren att passa på kommande generationer processorer? I sådana fall kan det vara värt en inverstering...

Permalänk
Medlem

http://www.noctua.at/main.php?show=productview&setlng=en&prod...
Här kan du se att dom erbjuder gratis uppdatering för 1366.

Om det är något företag som kan tänkas erbjuda support till framtida socklar så är noctua definitivt med på top 3 listan (om inte överst).
Sen har jag full förståelse att dom inte kan erbjuda uppdateringar hur länge som helst då det kostar lite att ta fram,tillverka,etc samtidigt som dom inte får sälja en ny kylare.

Så en garanti att dom kommer passa framtida socklar NEJ det finns inte men som sagt^.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

http://www.noctua.at/main.php?show=productview&setlng=en&prod...
Här kan du se att dom erbjuder gratis uppdatering för 1366.

Om det är något företag som kan tänkas erbjuda support till framtida socklar så är noctua definitivt med på top 3 listan (om inte överst).
Sen har jag full förståelse att dom inte kan erbjuda uppdateringar hur länge som helst då det kostar lite att ta fram,tillverka,etc samtidigt som dom inte får sälja en ny kylare.

Så en garanti att dom kommer passa framtida socklar NEJ det finns inte men som sagt^.

Okej! Låter bra. Blev en Noctua NH-U12P. Tog sedan en av de två inkluderade fläktarna och satte som utblås. Kyler tillräckligt bra och är mycket tyst.