Permalänk
Avstängd

Övergiven bil

Hej.

Har en bil som är övergiven på min parkering som har stått där i 10år!
vill bli av med den men är inte ägaren och han flyttade för ett årtionde sen!
HUR ska jag bli av med den?? vill nån kanske hämta den och leka med den? ta delar? vafan ta skiten bara vill inte se den igen!!

!JAG UPPMANAR INTE TILL NÅTT OLAGLIGT!

https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx?epslanguage=sv

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem

du kan väl anmäla bilen som upphittad som man gör med andra saker? då kommer väl polisen o hämtar den eller kontaktar ägaren som måste hämta den

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Polisanmäl ägaren för nedskräpning

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Hur bor du lägenhet,hus hyr du heller äger?
Samma med parkeringsplatsen hyr,äger gata,parkering?
Är det på en parkeringsplats för hyreshus,bostadsrättshus kontakta uthyrarna,bostadsrättsföreningen.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Vad är det för bil?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

upp med bil på bilen

och bäst är väl att ringa polis eller liknande

Visa signatur

dRft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Polisanmäl ägaren för nedskräpning

Håller med. En bil innehåller många miljöfarliga ämnen och kan förorena naturen. Solklart miljöbrott.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Sitter plåtarna kvar kan du ju alltid gå in på vägverket och kolla vem som äger bilen.
Sen kolla hitta.se eller eniro o se om du hittar ägaren och slå en signal och meddela att polis,etc,etc är på gång att dras in med kostnader för bärgning,skrot,hantering,etc för ägaren.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Avstängd

Har lagt upp bilder nu, jag har ringt fastighetsägaren och dom kan inte göra nåt tydligen och polisen säger ring till fastighetsägaren, bärgaren kan inte göra nåt utan polisen.... vilket samhälle vi lever i idag Vi har hyr parkering och han står tydligen fortfarande på den?? skulle jätte gärna ha bilen på hans plats (närmare till mig) men fick inte ta den platsen pga att han står skriven på den...

vill inte bränna upp bilen för jag vill inte förstöra för mina grannar.. Alla i min kvarter vill bli av med bilen men ingen som kan göra nåt!
Jag kan lova att ingen kommer bli ledsen om bilen försvann en natt

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Fordonsidentifikation
Registreringsnummer: PPP529
Fabrikat: OPEL ASTRA GL 58244
Färg: GRÅ Fordonsslag: PB
Fordonsår: 1992 Fordonsslagsklass: I
Chassinummer: 000058N5125964
Typgodkännandenummer:
Typgodkännandedatum:
Senaste EU-regbevis del 1: 2007-03-21
Senaste EU-regbevis del 2: 2006-10-02
Handelsbeteckning:
Upplysningar:

Fordonsdata
Fordonsstatus: Avställd (2007-03-21)
Tillfällig registrering: Nej Privatimport: Nej
Antal ägare: 12 Yrkesmässig trafik: Nej
Fordonet tillverkat:
Producentansvarig:
I trafik första gången i Sverige: 1992-06-04
I trafik första gången i utlandet:

Ägarbunden dispens: Nej
Ägarbunden dispens upphör: Nej

Besiktningsuppgifter
Besiktningstermin: 2004-09-01 - 2005-01-31
Senast godkända besiktning: 2004-01-15

Vägmätarställning, km: 120676

Skatteuppgifter
Fordonsskattepliktigt: Ja
Årsskatt, kr: 1118
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 609
Återbetalning vid avställning, kr: 0

Så 2004 var den iaf igång. Men här där jag bor brukar det gå ganska fort att få bort bilar

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Så 2004 var den iaf igång. Men här där jag bor brukar det gå ganska fort att få bort bilar

Joo, men inte här tydligen... blir inte lättare när vinter kommer igen och dom inte kan ploga för bil fan står i vägen!

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

Joo, men inte här tydligen... blir inte lättare när vinter kommer igen och dom inte kan ploga för bil fan står i vägen!

Prata ihop dig med några grannar ta den på ett släp och dumpa någonstans där den är på komunal äga då bör den försvinna och ägarn kanske får lite böter Knappast ett riskprojekt. Speciellt inte om ni gör det nattetid kan dock se värre ut om ni blir upptäckta :P.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Prata ihop dig med några grannar ta den på ett släp och dumpa någonstans där den är på komunal äga då bör den försvinna och ägarn kanske får lite böter Knappast ett riskprojekt. Speciellt inte om ni gör det nattetid kan dock se värre ut om ni blir upptäckta :P.

haha, ska skriva ut lite lappar å sätta i alla Trappuppgångar! kommer kanske lägga upp mer bilder om det blir av!

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem

Jag tror dock inte du kommer få göra detta på sweclockers eftersom dom är superkänsliga med "illegala" saker på detta forum i vissa fall. Men flashback kan du alltid starta en tråd på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Crank it up och kör lite ronny o ragge/svullo med den.
Den är gammal nog att inte ha immobilizer så den går att starta med skruvmejsel

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Man bör ju kunna få tag på ägaren genom plåten sen be honom ringa någon som vill ha en skrotbil så slipper man själv stå för avgiften eller nått.
Annars kan du pysa däcken och skapa lite oljespill så kanske dom tar bort den om den ser väldigt nedgången ut.

Permalänk
Medlem

Men om han hyr parkeringen så har han väl rätt att ha sin bil där bäst han vill? förstår inte riktigt problemet.. är ju inte direkt att han står ivägen för dig..

Mer att du bara vill ha en närmare parkering till din lägenhet? :S

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Men om han hyr parkeringen så har han väl rätt att ha sin bil där bäst han vill? förstår inte riktigt problemet.. är ju inte direkt att han står ivägen för dig..

Mer att du bara vill ha en närmare parkering till din lägenhet? :S

Han skrev ju att dom ex inte plogade PGA att den bilen stod ivägen på vintern det är ju ett problem.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Han skrev ju att dom ex inte plogade PGA att den bilen stod ivägen på vintern det är ju ett problem.

Är det inte datumparkering så är det väl som vilken annan parkeringsplats som helst? Plogbilen kör förbi och tar de lediga ytorna.
Han har ju en poäng. Betalar han för platsen så har han väl all rätt att stå där? Eller har jag missförstått något?

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nightcrawl:

Är det inte datumparkering så är det väl som vilken annan parkeringsplats som helst? Plogbilen kör förbi och tar de lediga ytorna.
Han har ju en poäng. Betalar han för platsen så har han väl all rätt att stå där? Eller har jag missförstått något?

Vet inte om han betalar eller inte men han bor inte kvar här och det är bara privata parkeringar här, för oss som bor här..

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Är det inte datumparkering så är det väl som vilken annan parkeringsplats som helst? Plogbilen kör förbi och tar de lediga ytorna.

Enligt vad trådskaparen skrev så är det ju inte så. Om det stämmer kan jag inte säga:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Någon med namn: Muatafa Hamoudy
som bor i området?

72503 är ett väldigt bra sms nummer om man vill ha reda på vems bil det är (vem bilen står på i alla fall).

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Medlem

ring ägaren och be honom kontakta http://skrotabilen.com/ så kommer dom och hämtar den gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Crank it up och kör lite ronny o ragge/svullo med den.
Den är gammal nog att inte ha immobilizer så den går att starta med skruvmejsel

Underskatta inte en Astra F, vart ståendes förra vintern med min förra pga att centrallåset ballade ur pga kylan, larmet tjöt och bilfan gick inte o starta.. fick koppla ur allt som hade med centrallås och larm att göra för att få igång den haha.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Skrivet av Json@Jonas:

Underskatta inte en Astra F, vart ståendes förra vintern med min förra pga att centrallåset ballade ur pga kylan, larmet tjöt och bilfan gick inte o starta.. fick koppla ur allt som hade med centrallås och larm att göra för att få igång den haha.

Jaja, men hur gammal var den?
Immobilizer, startspärr med chip, blev inte standard förrän 95-96 nån gång

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Jaja, men hur gammal var den?
Immobilizer, startspärr med chip, blev inte standard förrän 95-96 nån gång

Haha en 92, exakt samma modell som den på bilden.

Mer zigenaraktig bil har jag aldrig åkt, men nog fan var den lite smårolig trots allt.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fesen:

Man bör ju kunna få tag på ägaren genom plåten sen be honom ringa någon som vill ha en skrotbil så slipper man själv stå för avgiften eller nått.
Annars kan du pysa däcken och skapa lite oljespill så kanske dom tar bort den om den ser väldigt nedgången ut.

Pys inte däcken för guds skull.:D Då kommer ni aldrig få iväg bilen i ett senare skede om det visar sig vara en laglig lösning.^^

Skrivet av MasteraCe:

Men om han hyr parkeringen så har han väl rätt att ha sin bil där bäst han vill? förstår inte riktigt problemet.. är ju inte direkt att han står ivägen för dig..

Mer att du bara vill ha en närmare parkering till din lägenhet? :S

Håller faktiskt med här (ja jag vet att det talades om någon plogbil som inte kan/vill ploga för att den står ivägen) och det låter mer som att TS vill ha en parkering till sin egen bil. Jag menar TS bil skulle stå där, så skulle plogbilen inte komma fram i alla fall.:)

Skrivet av screamin-daemon:

Problemet är att det är jävligt svårt att bli av med en bil som står på privat parkering. Lösningen är att knuffa skiten ut på allmän väg, då kommer kommunen och bärgar den.

Ha ha...det är ju alltid en lösning.:P Man får hoppas att TS inte följer fesens förslag för då blir det svårt att flytta bilen.:)

Den har stått där så länge att t.o.m. grenar har vuxit upp vid bildörren.:D

My EnKrona.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Fixa fram en stark 4x4 och slit ut bilen på en huvudled. Förtjänade böter för ägaren och en tom parkeringsplats åt dig

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″