Permalänk
Avstängd

Datorn startar om efter klockning

2600k klockad till 4.8ghz..
Har endast höjt volt och multipeln..funkar som den ska förutom att när jag trycker på onknappen så startar datorn och fläktar osv går igång och efter 3 sekunder så stängs allt av för att genast starta igen..är det ngn inställning jag missat?har ett Asus p8p67 med senaste bios

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk

din dator dual bootar.. troligen minnes inställningar som är fel.. Testa googla dual boot

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MindRipper:

din dator dual bootar.. troligen minnes inställningar som är fel.. Testa googla dual boot

ok..tack..har xms 8gb 1600mhz som ej är inställda rätt..dom går i 1333..ska hem o fixa med det efter jobb då och se vad som händer

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem

lånar tråd , fick exakt samma problem i går, när jag gjorde en auto klockning med programvaran som med följde ( har samma moderkort - p8p67 deluxe

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Avstängd

Det här kan vara något för er:

"Originally Posted by Mason@ASUS
Some of you may have been experiencing a double POST on your P8P67 series motherboard whereupon after powering on the system from a cold boot, the board will power on and then immediately reset itself before it actually POSTs and shows any display on the screen. I’ll explain the fix below and give some information about why this happens.

First, I would like to stress the importance of flashing the BIOS to the latest BIOS revision as listed on our support website, http://support.asus.com/download. You can access the ASUS EZ Flash tool from within the UEFI (advanced options, tools) to flash the BIOS from any removable device such as a USB flash drive.
From time to time we needed to implement full resets in order to maintain stability due to the architecture of the Sandy Bridge platform. For instance, the system may require one full reset when the PCH power has been cut during S5 power state. To fix the most common additional reset (double POST when powering on from off state), enter UEFI BIOS -> go to ‘Advanced’ tab -> go down to ‘APM’, press Enter -> enable the “Power on by PCIe.” function. Then press F10 to save & exit. After save & exit, let the system boot into Windows or other OS, then perform a proper shutdown: Start button -> Shut down. You will no longer have the double POST. We will fix this in an upcoming BIOS release."

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av fjamsetramsa:

2600k klockad till 4.8ghz..
Har endast höjt volt och multipeln..funkar som den ska förutom att när jag trycker på onknappen så startar datorn och fläktar osv går igång och efter 3 sekunder så stängs allt av för att genast starta igen..är det ngn inställning jag missat?har ett Asus p8p67 med senaste bios

Tror jag vet vad ditt problem är gjorde nyss en överklocking själv och när jag tryckte på OC i uefi så jag kunde ändra multiplen så började datorn dual boota..

Uefi:n verkar ändra automatiskt BCLK/PEG Frequency till 103 den ska vara på 100.

ändrade tillbaka till 100 på BCLK och den slutade dubbel boota...

Så kolla BCLK och memory speed / timings.. så ska de nog fixa sig.

Permalänk
Avstängd

Ändrade mina minne till 1600mhz och 1.65 volt så försvann dualbooten..tack för hjälpen..

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Avstängd

Funkade i 2 dagar..ändrade minnena till 1600mhz och 9 9 9 24 och 1.65volt..kommer då oc fail..har ändrat tillbaks och återigen dubbelstart..är det mer man måste pilla på än det nämnda?kan ju säga att när oc fail kommer och jag stänger av och startar igen så går datorn igång igen utan dubbel booten

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fjamsetramsa:

Funkade i 2 dagar..ändrade minnena till 1600mhz och 9 9 9 24 och 1.65volt..kommer då oc fail..har ändrat tillbaks och återigen dubbelstart..är det mer man måste pilla på än det nämnda?kan ju säga att när oc fail kommer och jag stänger av och startar igen så går datorn igång igen utan dubbel booten

Ni andra med xms minne och p8p67.vad har ni för inställningar?

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk

mitt enda problem med dubbel boot var länkat till BLCK.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av robalm:

Det här kan vara något för er:

"Originally Posted by Mason@ASUS
Some of you may have been experiencing a double POST on your P8P67 series motherboard whereupon after powering on the system from a cold boot, the board will power on and then immediately reset itself before it actually POSTs and shows any display on the screen. I’ll explain the fix below and give some information about why this happens.

First, I would like to stress the importance of flashing the BIOS to the latest BIOS revision as listed on our support website, http://support.asus.com/download. You can access the ASUS EZ Flash tool from within the UEFI (advanced options, tools) to flash the BIOS from any removable device such as a USB flash drive.
From time to time we needed to implement full resets in order to maintain stability due to the architecture of the Sandy Bridge platform. For instance, the system may require one full reset when the PCH power has been cut during S5 power state. To fix the most common additional reset (double POST when powering on from off state), enter UEFI BIOS -> go to ‘Advanced’ tab -> go down to ‘APM’, press Enter -> enable the “Power on by PCIe.” function. Then press F10 to save & exit. After save & exit, let the system boot into Windows or other OS, then perform a proper shutdown: Start button -> Shut down. You will no longer have the double POST. We will fix this in an upcoming BIOS release."

Tack..detta fungerar..Dubbelbboten borta..Men minnena går dock bara i 1333mhz

Visa signatur

Signatur redigerad av Aser: Marknadsföring ej tillåtet

Permalänk
Medlem
Skrivet av fjamsetramsa:

Ni andra med xms minne och p8p67.vad har ni för inställningar?

ja kör Corsiar xms (2x2048MB) i 800mhz med p8p67 - deluxe - det blir 1600mhz ( om ja inte har fel )

dom var på "667" något innan då försvann "dubbel boot"

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Samma problem här, har inte testat tricket givet i tråden än. Men All ändring av OC i BIOS failar också, är detta korrelerat? Den läser in det jag ställer in i BIOS och sparar så att det syns nästa gång, men den tillämpar aldrig OC =S

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Skrivet av hobbabobbabooh:

Samma problem här, har inte testat tricket givet i tråden än. Men All ändring av OC i BIOS failar också, är detta korrelerat? Den läser in det jag ställer in i BIOS och sparar så att det syns nästa gång, men den tillämpar aldrig OC =S

Enda sättet för mig att se ändringen var tydligen att installera CPU-Z: http://www.cpuid.com/cpuz.php , som visar aktiv klockning på processorn. De andra programmen jag försökte använda visade bara vilka stockvärden som var registrerade på CPUN.

Visa signatur

--//Don't Panic\\--