Fractal Design släpper USB 3.0-uppgradering till Define R3 och XL

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Var ska kontakten vara?

Vart och hur:
http://www.fractal-design.com/downloads/Upgradekit_R1_0_outli...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: LG 34'' UltraGear 34GN850 Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Snålt att inte ge gratis, som t.ex Noctua skulle ha gjort.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Var ska kontakten vara?

Skulle tro att han menade var sladden ska kopplas in. Direkt på moderkortet? På extra IO-kort? I port baktill på burken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Snålt att inte ge gratis, som t.ex Noctua skulle ha gjort.

Noctua är ett mycket större bolag med bra mycket större kapital, så att göra en sådan jämförelse är riktigt irrelevant.

Permalänk
Medlem

Exakt vad jag saknar på mitt Define XL, det här ska införskaffas

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Snålt att inte ge gratis, som t.ex Noctua skulle ha gjort.

Till vilka av sina lågprischassin har Noctua skickat ut USB3.0-moduler?
Nä, tänkte väl det..

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem
Skrivet av FoxOne:

Till vilka av sina lågprischassin har Noctua skickat ut USB3.0-moduler?
Nä, tänkte väl det..

Visste att folk skulle börja raga.
Noctua har ju inga chassin tyvärr, så därför har dom inte kunnat göra det. Men dom skickar ut gratis monteringskit för nya socklar, bara man skickar sin adress och bild på ett kvitto som bevis på att man verkligen köpt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Var ska kontakten vara?

gissa tre gånger

Permalänk
Medlem

Riktigt bra för dom med Define lådor, vilket verkar vara 90% av sweclockers...
Själv har jag dock en Arc låda så inget jag berörs av.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Monarchy:

gissa tre gånger

Har aldrig sett en sådan kontakt förut, men eftersom en vänlig herre gav mig ett "icke kefft" svar så vet jag att den ska ersätta kontakterna där framme.

Permalänk
Medlem

Och var ska sladden pluggas då? Hur vet man om sitt moderkort kan dra nytta av en sån här kontaktuppgradering? Det kan väl inte funka att plugga den på samma ställe som USB2 sladdarna pluggas?

Permalänk
Medlem

bra, men mitt moderkort har inte USB3.0, i så fall för framtida uppgraderingar

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Och var ska sladden pluggas då? Hur vet man om sitt moderkort kan dra nytta av en sån här kontaktuppgradering? Det kan väl inte funka att plugga den på samma ställe som USB2 sladdarna pluggas?

Låter bilden illustrera

Permalänk
Medlem

Ja är ju kass, men hur får man bort frontpanelen då? Va lite väl förenklad installation i deras instruktioner tycker ja =P

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Var ska kontakten vara?

skönt att det inte bara var jag som inte fattar var dom tänkt att den ska sitta

kände mig som en ensam mupp

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Dom borde även göra en ny revision av chassit som Corsair gjrort med 800d och bygga in det för kunder som köper nytt så man inte behöver köpa chassi +uppgradering.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

R3 och R2 är ju rätt lika varandra. Undra om dessa passar R2 också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Berga:

R3 och R2 är ju rätt lika varandra. Undra om dessa passar R2 också?

Tror inte det. När jag bytte USB portar osv på mitt R2 så såg det inte likadant ut vad jag minns.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulan:

Ja är ju kass, men hur får man bort frontpanelen då? Va lite väl förenklad installation i deras instruktioner tycker ja =P

Bara att rycka loss den, men var lite försiktig då det sitter lite kablar monterat i den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xverminator:

Jag som just köpte ett R3 chassi förraveckan men med ett moderkort med USB 3.0. Jag ville vänta tills det kommer en uppföljare till R3 med USB 3.0 direkt. Men det får bli ny burk nästa år med Ivy Bridge och när det har börjat släppas lite USB 3.0 tillbehör. Bra att det finns en uppdatering inom kort iaf

Är otroligt nöjd med R3 som chassi, det borde vara utgångspunkt och grund för alla chassi tillverkare!

Är Fractal Design ett Svenskt företag eller har dom bara ett kontor här?

det är ett svenskt företag.

Permalänk
Medlem

Hmm man pratar om USB3 för R3 o XL och det finns 2 länkar till dessa i vänsterspalten men sedan i texten på höger sidan pratar/skriver man endast om R3 fast man valde XL i vänsterspalten....
http://www.fractal-design.com/index.php?view=product&category...
http://www.fractal-design.com/index.php?view=product&category...

Permalänk
Medlem

Bra för de som har ett r3 antar jag, skälv tycker jag att usb3/ sata6/pcie3/whatever är lite överdrivet mycket hype på, säg mig ett sammanhang där man märker skillnad mot föregående modell i dagsläget?
Aja bra att det är intern koppling iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bra då jag lyckades förstöra en av mina usb portar på framsidan

Permalänk
Entusiast
Skrivet av OlleTheGreat:

Bra för de som har ett r3 antar jag, skälv tycker jag att usb3/ sata6/pcie3/whatever är lite överdrivet mycket hype på, säg mig ett sammanhang där man märker skillnad mot föregående modell i dagsläget?
Aja bra att det är intern koppling iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Om man använder lite större USB-minnen och USB-diskar sparar man mycket tid på USB3. Att ta backup blir helt klart trevligare om man kan halvera tiden det tar att ladda över grejerna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Bra för de som har ett r3 antar jag, skälv tycker jag att usb3/ sata6/pcie3/whatever är lite överdrivet mycket hype på, säg mig ett sammanhang där man märker skillnad mot föregående modell i dagsläget?
Aja bra att det är intern koppling iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

USB 3 är en no-brainer uppgradering; USB 2 klarar ju som bekant max 480 mbit/s, vilket t.ex. flaskar alla externa hårddiskar som finns att köpa.

USB 3 kan dessutom leverera mer ström (omän fortfarande för lite för att driva en extern 3,5" disk, vilket är hemskt synd).

On topic så är det synd att jag har en R2, då dess kontaktmodul är helt annorlunda (ett naket kretskort), men å andra sidan lär det inte vara särskilt svårt att få den här nya kontaktmodulen att passa i R2, medelst lite ghettovåld.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Fractal Design

Uppgraderingskitet för Define R3 passar även R2. Vi har uppdaterat vår webb med denna info nu.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fractal Design:

Uppgraderingskitet för Define R3 passar även R2. Vi har uppdaterat vår webb med denna info nu.

Det tackar vi för.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd

Ha ha...:) Fan vad gött (rent ut sagt:)) att dom har uppdaterat DF R3 med USB 3.0.^^ Jag var ju på väg att köpa R3 utan USB 3.0 men kan nu köpa en R3:a med USB 3.0.:D

Jag ska använda mig av Asus P8P67 DELUXE REV B3 i ett bygge. Det medföljer ju en USB 3.0 låda med det moderkortet. Någon som vet ifall man kan använda den USB-lådan på något annat ställe i chassiet nu när Fractal Design har USB 3.0.? (Jag menar då behöver man ju inte använda sig av lådan utan det medföljer väl en USB 3.0 kabel som man kan koppa direkt till moderkortet eller hur)?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fractal Design:

Uppgraderingskitet för Define R3 passar även R2. Vi har uppdaterat vår webb med denna info nu.

Som föregående forumkollega sa, det tackar vi för.:)^^

Här är även länken om vi mot förmodan har någon kollega här som inte vet hur man surfar på en hemsida.;) *Kidding:D*

http://www.fractal-design.com/?view=product&category=2&prod=6...

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

2 veckor senare och ingen update angående leverans?