Permalänk
Medlem

"Tystaste"/Bästa lådan idag?

Hej!
Jag har haft min Antec P18....3(?) i många år nu, och har älskat den. Framförallt för att den är så tyst.
Denna låda ver det bästa man kunde få tag i på den tiden.
Nu har tyvärr min älskade sambo råkat snubbla på en kabel kopplad till USB-portarna på fronten. Klarar mig inte utan frontportar!

Har ni något förslag på en värdig efterföljare, eller tror ni att det rent av går att byta ut usb-portarna på min gammla låda?
Var får jag tag på dessa i så fall?

Permalänk
Medlem

Har själv inhandlat ett NZHT H2,sjukt najs chassi!

Ljuddämpat, snabbdocka för 3,5" i toppen. 3st USB 2.0 och 1st USB 3.0 i fronten samt uttag för Mick, ljudingång.
Sladdlösa fläktar, bra utrymme för kabeldragning, bra kylning. Kan hålla på hela dagen!

Permalänk
Medlem

Om du gillar utseendet på ditt chassi så kommer nog Fractal design R3 falla dig alldelles i smaken.
Tyst, stilrent med bra kylning.

http://www.inet.se/artikel/6900681/fractal-design-define-r3-t...

Visa signatur

Chassi: Jonsbo umx4 CPU: Amd Rysen 5 2600 GPU: Asus ROG Strix 1070 Mobo: asus rog strix b350-f PSU: Be quiet pure power L8 530w 80+ RAM: Corsair Vengeance RGB PRO 16GB Ljud Asus Xonar xense

Permalänk

Finns inte så mycket att orda om, NZXT H2 eller Fractal Design R3 är det som gäller, som ovanstående talare skrivit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xeorix:

Har ni något förslag på en värdig efterföljare, eller tror ni att det rent av går att byta ut usb-portarna på min gammla låda?
Var får jag tag på dessa i så fall?

Antec säljer mycket reservdelar till sina chassin här. Jag antar att det är en sån här du behöver om du har ett P183, eller möjligtvis en sån här om det är ett P180/P182. De ser ju olika ut, så det borde vara lätt att se vilken du ska ha om du inte är säker på vilket chassi du har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Antec säljer mycket reservdelar till sina chassin här. Jag antar att det är en sån här du behöver om du har ett P183, eller möjligtvis en sån här om det är ett P180/P182. De ser ju olika ut, så det borde vara lätt att se vilken du ska ha om du inte är säker på vilket chassi du har.

Tack!
Det verkar vara en 180 eller 182 som jag har.
Är inte frakten alltför dyr kör jag nog på detta. Är ju sjukt nöjd med chassit annars.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brusarn:

Har själv inhandlat ett NZHT H2,sjukt najs chassi!

Ljuddämpat, snabbdocka för 3,5" i toppen. 3st USB 2.0 och 1st USB 3.0 i fronten samt uttag för Mick, ljudingång.
Sladdlösa fläktar, bra utrymme för kabeldragning, bra kylning. Kan hålla på hela dagen!

Och du tycker det är tyst?

Permalänk
Medlem

Solo II är tystast men det är mindre och har krångligare kabeldragning jämfört med H2 och R3.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Och du tycker det är tyst?

Ja? Med fläktarna på lägsta hörs det knappt alls enligt min mening, och då har jag ändå installerat en 140mm i toppen. Har du en annan åsikt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Brusarn:

Ja? Med fläktarna på lägsta hörs det knappt alls enligt min mening, och då har jag ändå installerat en 140mm i toppen. Har du en annan åsikt?

Jag förstår mig inte riktigt på fläktcontrollern. Jag har kopplat i fläktar och ström, men märker ingen skillnad på när jag har på lägsta, eller drar på max. Något jag missat?

Permalänk
Medlem

Av det chassin jag kollat på recessioner har jag fastnat mest för nzxt h2 är grymt sugen på att byta ut det till min htpc

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Jag förstår mig inte riktigt på fläktcontrollern. Jag har kopplat i fläktar och ström, men märker ingen skillnad på när jag har på lägsta, eller drar på max. Något jag missat?

Hmm, det verkar så för min funkar perfekt, ljudlöst på lägsta och turbinmotor på högsta

Säker på att du kopplat rätt?

Skrivet av pompa_kumla:

Av det chassin jag kollat på recessioner har jag fastnat mest för nzxt h2 är grymt sugen på att byta ut det till min htpc

Har bara bra saker att säga om NZXT h2, du kommer inte bli besviken!