Bilder på ditt senaste inköp (2012)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SiD:

Hösten blir lättare nu.

Jag och tjejen drar till Egypten och bor 8 dagar på 5 stjärniga The Grand Resort i Hurghada. 17:e till 24:e Oktober

http://forumbilder.se/images/254201164509P327e.jpg

http://forumbilder.se/images/d64201164443P06e8.jpg

http://forumbilder.se/images/d44201164720Pbf29.jpg

Fasen vad nice!
Var där i sommras. riktigt schyst ställe.
god mat, billigt (vatten hotellet=18kr, vatten andra sidan gatan=2kr) samma med läsk
kombara ihåg att använda alcogel konstant (framförallt efter att ha använt pengar)
Och se till att dra i sig lite gammeldansk varje morgon för att skydda magen

(låter som en sämre morsa kanske )

Permalänk

vart köpte du dom, rätt coola

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loki:

Skaffa lite maghållare sen får du åka upp till Säter och vara med på lite ipsc.

Ja jag ska köpa loss några blade-tech singelstack hållare från en kille på skytteforum. Bara inte blivit av än då både hållarna och magasin till pistolen är ganska dyrt. Skulle gärna testa lite ipsc men det finns inget ställe i närheten av lindesberg som skjuter just detta.

Skrivet av resqual:

Fasen vad nice!
Var där i sommras. riktigt schyst ställe.
god mat, billigt (vatten hotellet=18kr, vatten andra sidan gatan=2kr) samma med läsk
kombara ihåg att använda alcogel konstant (framförallt efter att ha använt pengar)
Och se till att dra i sig lite gammeldansk varje morgon för att skydda magen

(låter som en sämre morsa kanske )

Jag tar gärna emot tips och synpunkter. Har hört av precis alla som vart där att handsprit är ett MÅSTE mer eller mindre. Vi chansar på att sopa i oss lite Dukoral som förebyggande även om jag vet att det inte är ett 100% skydd mot turist diarré.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Mycke inköp på senaste, men detta är det senaste.
En johnnie walker black label för 130kr och ett pack cigg för 5kr, semester is the shiet.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Skrivet av Jakob.lundberg:

vart köpte du dom, rätt coola

http://www.shirtstore.se/

De har ganska mycket skoj där.

Visa signatur

Fractal define XL R2, Asus maximus VII hero, core i7 4790K, Corsair Dominator Platinum 16GB, Asus 680 DC2T

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Orelaterade inköp. Beställde Sink the Bismarck tillsammans med Tactical Nuclear Penguin i maj, den blev lite sen. Tygmärket från Great Divide Brewery var slut när jag var där i juni så beställde det via internetz.
http://uglybob.df.lth.se/bilder/sinkop/IMG_6265s.jpg

Vart beställde du dessa?

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

Mycke inköp på senaste, men detta är det senaste.
En johnnie walker black label för 130kr och ett pack cigg för 5kr, semester is the shiet.

http://img832.imageshack.us/img832/9137/sl380433.jpg

Trevligt
Fast Blue är bättre

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Trevligt
Fast Blue är bättre

Blue Label måste fasen vara den bästa blendet whiskyn ever

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nussse:

Blue Label måste fasen vara den bästa blendet whiskyn ever

Nja det skulle vara Blue, King George V Edition för den är i en klass för sig, men vanliga blue är galet bra ändå
Jag tycker dock inte King George V är värd de extra 3000kr som den kostar. Då tar jag heller en flaska eller två vanlig Blue till.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Skrivet av LecToR:

http://img20.imageshack.us/img20/1923/opethghostreveries.jpg

Opeth - Ghost Reveries LP, som jag har letat efter denna, fick ge 910:- på Tradera. Har en liten skada på baksidan av fodralet, men inget som jag stör mig på.

Fellow Opeth:er, I salute you. taggad på nya plattan?

BTW, detta är on topic. jag har förhandsbokat

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Trevligt
Fast Blue är bättre

Faktist inte smakat blue, men såg att dom fanns att köpa för 700kr så tänkte köpa med mig en hem.
Har en grön hemma och den tycker jag är ganska god ändå.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Skrivet av resqual:

bäst att förbereda sig för hösten och komplettera sommarens skitfiske

Södersportfiske is the sh*t (om man bor i Stockholms området)
aldrig använt webshoppen dock, hoppas de leverar snabbt

Någon ska visst ut och jerka! Sjukt sugen på det en gång i tiden. Men lina för 3k tycker jag ser saftigt ut.

Permalänk
Medlem

Lite söt hdmikabel till projektorprojektet.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragganof:

Faktist inte smakat blue, men såg att dom fanns att köpa för 700kr så tänkte köpa med mig en hem.
Har en grön hemma och den tycker jag är ganska god ändå.

Blue för 700kr? Köp!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ODDNAME:

Det där ser ut som en audioquest-kabel. Vilken modell?

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av miedO:

Vart beställde du dessa?

Brewdog Sink the Bismarck är via privatimport från systemet.

Great Divide-märket är från www.greatdivide.com, de skeppar normalt inte till Sverige men lyckades övertala kontorsninjan.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Hatar skarvsladdar och grendosor. Så fixa till vår sängavel så man kan nyttja el & ansluta mobilladdare utan att ha 3m kabel.
Vart 2st Elko vägguttag från deras plus serie, samt 2st 1.5 "root-dosor". Vägguttagen har extra lågt inbyggnadsdjup och sticker bara ut ca 5mm. Vilket gör att de smälter in bra och ser enhetligt ut....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Hatar skarvsladdar och grendosor. Så fixa till vår sängavel så man kan nyttja el & ansluta mobilladdare utan att ha 3m kabel.
Vart 2st Elko vägguttag från deras plus serie, samt 2st 1.5 "root-dosor". Vägguttagen har extra lågt inbyggnadsdjup och sticker bara ut ca 5mm. Vilket gör att de smälter in bra och ser enhetligt ut....
http://farm7.static.flickr.com/6188/6140670353_c380f9a077_z.j...
http://farm7.static.flickr.com/6085/6141224260_7bae8a7e59_z.j...

Snyggt
Vi har kört med Eljo som standard på firman så länge jag jobbat där. Men Elko har fantastiskt fina grejer.

Permalänk
Skrivet av SueCia:

Snyggt
Vi har kört med Eljo som standard på firman så länge jag jobbat där. Men Elko har fantastiskt fina grejer.

Jo, eljo är våra standard prylar, om inte kunden har önskemål eller om det redan sitter ett annat fabrikat. Men just elko's plus serie är lite av min personliga favorit och är enligt mig riktigt prisvärd för det man får....

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Hatar skarvsladdar och grendosor. Så fixa till vår sängavel så man kan nyttja el & ansluta mobilladdare utan att ha 3m kabel.
Vart 2st Elko vägguttag från deras plus serie, samt 2st 1.5 "root-dosor". Vägguttagen har extra lågt inbyggnadsdjup och sticker bara ut ca 5mm. Vilket gör att de smälter in bra och ser enhetligt ut....
http://farm7.static.flickr.com/6188/6140670353_c380f9a077_z.j...
http://farm7.static.flickr.com/6085/6141224260_7bae8a7e59_z.j...

Vad har hänt med laddaren i sig??

Permalänk
Skrivet av nmc:

Vad har hänt med laddaren i sig??

Trilla ner i en lampa av glas och där den sedan låg ett par minuter innan det lukta bränd plast och vi hitta den...:P Fungerar dock perfekt trots sin skönhetsmiss..

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Någon ska visst ut och jerka! Sjukt sugen på det en gång i tiden. Men lina för 3k tycker jag ser saftigt ut.

hehe. en gång jerk fiskat, alltid jerkfiske
3k är lite saftigt, men brukar köpa en sån där spole max var 3-4 år. skönt att alltid ha en massa hemma, slipper oroa sig för att förlora lina och sedan inte kunna fiska innan man hunnit förbi butiken

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Det där ser ut som en audioquest-kabel. Vilken modell?

Faktiskt en gold kabel highline. Bästa möjliga till bästa möjliga pris som inte tar 1000% extra för onödigheter
Sen 2st 0.5m från deras profi-serie.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av resqual:

Fasen vad nice!
Var där i sommras. riktigt schyst ställe.
god mat, billigt (vatten hotellet=18kr, vatten andra sidan gatan=2kr) samma med läsk
kombara ihåg att använda alcogel konstant (framförallt efter att ha använt pengar)
Och se till att dra i sig lite gammeldansk varje morgon för att skydda magen

(låter som en sämre morsa kanske )

Ska sannolikt också dit i vinter. Vad fick ni ge för hotellet och flygresa?

Permalänk
Skrivet av Rich:

Skitbra pris, köpte mina två beggade för 3000 kr resp 3500 kr.

Tänkt ha den till stereon eller ska du lira?

Jag... försöker väl lira, kör främst digitalt, men tänkte att det kan vara kul å kunna spela vinyl också. Har en SL-1200 och en Technicsknockoff från Omnitronics, samt lite MIDI-greyer å så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zAjben:

Ska sannolikt också dit i vinter. Vad fick ni ge för hotellet och flygresa?

Vi betalade 5560:- inkl halvpension för en vecka och vi åker 17:e oktober.

EDIT: Kolla nu på samma resa, 10.900 för 2 personer går resan på nu.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker data har jag också 😁

Permalänk

Nytt paintballvapen, Tippmann Sierra One.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem

Vet ej om det överstiger gränsen för forumreglerna eftersom jag länkar en bild men jag chansar :).

Köpte mig lite historia via tradera. 1 st Reichsmark 2 1939.

OBS! Det grafiska innehållet kan vara stötande för vissa personer.

OBS! Andra varningen. Det förekommer en Swastika(hakkors) på bilden då myntet är från tredje rikets tid.

Dold text
Dold text
Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Vet ej om det överstiger gränsen för forumreglerna eftersom jag länkar en bild men jag chansar :).

Köpte mig lite historia via tradera. 1 st Reichsmark 2 1939.

Fan vad ballt, Var nere i Frankrike förra sommaren och åkte längs kusten på vägen hem. Fanns gott om roliga pryttlar att få med sig hem. Dock så satte regeringen köpstopp, vilket kanske var tur. Hade nog fått med mig alldeles för mycket prylar hem annars

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasBoot_swe:

Fan vad ballt, Var nere i Frankrike förra sommaren och åkte längs kusten på vägen hem. Fanns gott om roliga pryttlar att få med sig hem. Dock så satte regeringen köpstopp, vilket kanske var tur. Hade nog fått med mig alldeles för mycket prylar hem annars

Varför utfärdades det ett köpstopp? Är det för att utländska turister ej skall länsa landet på historiska föremål och antikviteter?

EDIT: Jag fattade senare vad du menade med regering :D.