Datorn slår av sig själv. Laggar upp i bios - H/W Monitor

Permalänk
Medlem

Datorn slår av sig själv. Laggar upp i bios - H/W Monitor

Hallåja!
Då jag satt och lirade wow så slogs min dator av, bara hippsvipps, jag gick in i bios sen H/W montior, såg att min processor var så mycket som 86 celcius. Och när jag skulle ut ur bios då hade de laggat fast. Var tvungen att ta reset knappen (starta om).

Kan de vara den högra tempraturen som orsakar detta? Behövs ny kylare möjligtvis?

Tacksam för svar

/T

Edit: Flytta tråden om den ligger fel.

Permalänk
Vila i frid

Det enda du behöver göra är förmodligen att montera befintlig kylare på rätt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasenfrasen:

Det enda du behöver göra är förmodligen att montera befintlig kylare på rätt sätt.

Den sitter helt rätt..

Permalänk
Medlem

då får du byta kylare (om du har stationär)

vad för processor har du nu ?

är det am3 eller intels processor ?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Kollat damm?
Kan väl knappast vara för dålig kylare om det funkat bra innan. (framgick inte) Fast om nu kylaren är het kan det vara en bra ide o byta, om den är kall kontakten mellan kylare cpu.
Om den nu inte av någon anledning går endast på lågvarv, eller om du nyligen klockat etc..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

då får du byta kylare (om du har stationär)

vad för processor har du nu ?

är det am3 eller intels processor ?

har så mycket som am2 En athlon 64 x2 5200+

Skrivet av dero:

Kollat damm?
Kan väl knappast vara för dålig kylare om det funkat bra innan. (framgick inte) Fast om nu kylaren är het kan det vara en bra ide o byta, om den är kall kontakten mellan kylare cpu.
Om den nu inte av någon anledning går endast på lågvarv, eller om du nyligen klockat etc..

Har klockat ner den till stock för en månad sen, men då är det en ny kylare på inköpslista. Tips?