MSI: "Gigabyte fejkar PCI Express 3.0"

Permalänk
Medlem

Kan någon visa några siffror på hur pass mycket bandbredd som används av det absolut värsta kortet på marknaden just nu om man kör allt maxat osv i nått fläskigt spel?

Undrar bara om man ens är nära taket på 2.0 i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag skäms lite när jag läser många av inläggen i denna tråd. "Ser fult ut" "Ser snålt ut". Läser man inläggen så får man intrycket att utseendet är viktigare än funktionen.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tigerhamster:

Jag väntar med spekulationer till huruvida det är sant - Men jag finner det förvånande att de skulle hävda att Sniper faktiskt bär riktig PCI-E 3.0 support om de bara skulle göra en svepande anklagelse utan grund.

För övrigt så är det väl, med grafikkort, inte möjligt att ta ut mer än 16x PCI-E 1.0 eller 8x PCI-E 2.0 i dagsläget?
Finns det andra PCI-Ehårdvara som kan dra nyttare av snabbare som i dagsläget faktiskt skulle vara begränsat av det här?

Så du menar att Gigabyte skulle svepande anklagelser på sig själva?

Skrivet av Problematick:

Har aldrig gillat Gigabytes produkter, snålt byggda och extremt fula.

Utseende är väl bara något ungar som bor hemma hos mamma och pappa bryr sig om. Vad gör utseende för funktionen och kvalitéten, absolut inte ett skit!

Skrivet av Oldvikingschool:

MSI passar mig i design, silver blått och svart reflekterar mig mycket därför jag väljer oftast MSI ifall två produkter ligger på samma pris.
Skulle inte direkt lägga in MSI bland Gigabyte och Asus när det kommer till mobos, mer åt Sapphire och Asrock. Men grafikkorten har MSI verkligen lyckats med.

Ja och alla vi baserar vårt moderkortsköp på utseendet av moderkorten. Är den inte sk*tbrun så är det ett dåligt moderkort helt enkelt, enligt min bok. Förstår du inte hur dåligt det låter i mångas öron. Om så ens moderkortet vore platinapläterat men fullt med fastlödda Realtek kretsar så hade det varit skit i mina öron. Ännu igen ännu en prepubertal ungdom som föredrar allt bling bling framför funktion och byggkvalitét. Men detta är ju Sweclockers så...

Skrivet av shaglord:

Måste säga att jag skäms lite när jag läser många av inläggen i denna tråd. "Ser fult ut" "Ser snålt ut". Läser man inläggen så får man intrycket att utseendet är viktigare än funktionen.

/s

Ja precis men det är ju bara en smärtsam nödvändig mognadsfas som våra kära yngre Sweclockers medlemmar måste gå igenom. Det måste lysa som en lensflare genom plexiglaset på sidoplåten så att de tar igen den jobbiga vardagen när de kommer hem från dagis .

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FL3JM:

Kan någon visa några siffror på hur pass mycket bandbredd som används av det absolut värsta kortet på marknaden just nu om man kör allt maxat osv i nått fläskigt spel?

Undrar bara om man ens är nära taket på 2.0 i dagsläget.

Valfri dubbelmacka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj christian:

Så du menar att Gigabyte skulle svepande anklagelser på sig själva?

Vad menar du alls? Jag åsyftar den här biten i nyhetstråden;

Citat:

(..)men enligt MSI är det i själva verket endast modellen G1.Sniper 2 som klarar av den högre hastigheten.

Permalänk
Medlem

Varför säger Msi att det bara är dom som har pcie 3.0 stöd?? Asrock har ju åtminstånde 3brädor!!
WWWWHHHYYYYY???? eller är det åxå fake?

Permalänk
Medlem

Hoppas att sweclockers följer upp det här på något sätt, antingen genom att hålla ögonen öppna eller rent utav testar det här rent tekniskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Redstar:

Hoppas att sweclockers följer upp det här på något sätt, antingen genom att hålla ögonen öppna eller rent utav testar det här rent tekniskt.

Absolut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av f.a:

Varför säger Msi att det bara är dom som har pcie 3.0 stöd?? Asrock har ju åtminstånde 3brädor!!
WWWWHHHYYYYY????

ASRock får väl göra en reklam som avslöjar att MSI ljuger...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Är det bara jag (och adamq10) som lagt märke till att det står "ready" för Gen3?
Så som jag förstått det så innebär "ready" att produkten kommer fungera med vad det nu än är som produkten är ready för, men att man kanske inte kan få ut all kräm som produkten i sig kan spotta ut, Vilket msi trycker upp i ansiktet på alla i detta fallet.

Det är möjligt att inte alla Gigabytes komponenter har Gen3 stöd, men det kanske också är därför dom skrivit "ready".
Men då ingen annan (förutom adamq10) nämnt detta så kanske jag har helt fel för mig angående hela "ready"-biten.
Jag är relativt självlärd, så jag är beredd på att jag kan ha fel.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrauzDragon:

Är det bara jag (och adamq10) som lagt märke till att det står "ready" för Gen3?
Så som jag förstått det så innebär "ready" att produkten kommer fungera med vad det nu än är som produkten är ready för, men att man kanske inte kan få ut all kräm som produkten i sig kan spotta ut, Vilket msi trycker upp i ansiktet på alla i detta fallet.

Det är möjligt att inte alla Gigabytes komponenter har Gen3 stöd, men det kanske också är därför dom skrivit "ready".
Men då ingen annan (förutom adamq10) nämnt detta så kanske jag har helt fel för mig angående hela "ready"-biten.
Jag är relativt självlärd, så jag är beredd på att jag kan ha fel.

Jag lider även jag av den uppfattningen. Ready menas med att det går, men inte att det blir rätt så att säga. Tänkte närmast på HD-ready och HD osv.

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Medlem

Därför kör man med Asus. Inne på mitt tredje nu, P8P67 B3.
Har sedan tidigare ett P5KPL-VM för min E8400 och hade tidigare ett P4S800-MX i den Celeron D 320 baserade datorn som låg slängd i elektroniksktroten på gymnasiet.
Är man så dum så man slänger en fabriksny dator där så får man skylla sig själv.

PS: Jag återkom flera gånger till den containern och plockade med mig flera roliga och udda prylar och komponenter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mimematis:

Så om MSI påvisat att Gigabyte egentligen använder riktiga skit komponenter till sina moderkort och att dom lagt in så att alla moderkort automatsikt förstörs 1dag efter garantin går ut så skulle du ändå inte bry dig?

Tror inte på det här tror bara att MSI är avis..

Permalänk
Medlem

Bra att det lyfts fram men som många säger; att MSI använder det som en reklamploj låter lite billigt.

Angående moderkortspreferenser som diskuteras mycket så aktar jag mig numer för ASUS (var tidigare ett givet märke för mig) efter deras P55-serie som hade mycket problem (bland annat mitt förra moderkort och tjejens nuvarande) och dålig support. Blev gigabyte när jag uppgraderade och som jag är mycket nöjd med, stor chans att jag fortsätter med gigabyte.

MSI känns B, antagligen då de var dåliga när jag började bygga datorer på 90-talet. Vissa grejer hänger kvar tydligen.

Permalänk

har en gigabyteplanka med PCI-E Gen 3 här hemma. skall kolla om detta stämmer

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

har en gigabyteplanka med PCI-E Gen 3 här hemma. skall kolla om detta stämmer

Om det är en G1.Sniper2 så ska det stämma (eftersom Gigabyte inte har några motargument verkar det MSI säger stämma).

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Skrivet av Calle2003:

Om det är en G1.Sniper2 så ska det stämma (eftersom Gigabyte inte har några motargument verkar det MSI säger stämma).

jo de är de

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Vilke jävla whine från MSI finns ju inte nånstans där GA påpekar att mobot är PCI-X 3 (som jag hittat)
Sen att dom kan implementera det och få ett "halvstöd" gör väl MSI sura och vill få det att se ut som om GA fuskar.
Bild 7 så står det ju " for future discrete graphics card "
Definera ett "discrete" gfx tack, för mig låter det som gfx kort baserade på PCI-X 3 designen snarare än högprestandakort.
Även enligt deras spec för GA-P67A-UD4-B3 som är på bild 7 så står det

Citat:

1 x PCI Express x16 slot, running at x16 (PCIEX16)
* For optimum performance, if only one PCI Express graphics card is to be installed, be sure to install it in the PCIEX16 slot.
1 x PCI Express x16 slot, running at x8 (PCIEX8) * The PCIEX8 slot shares bandwidth with the PCIEX16 slot. When the PCIEX8 slot is populated, the PCIEX16 slot will operate at up to x8 mode.
3 x PCI Express x1 slots
(All PCI Express slots conform to PCI Express 2.0 standard.)
2 x PCI slots

Så tycker det mesta verkar ren BS från MSI för att smutkasta.

Permalänk
Medlem

Jag är relativt opartisk när det kommer till fabrikatörer men om det är något jag lärt mig så är det att hålla sig så långt bort från allt som har med MSI att göra. Dom kanske har blivit bättre, men jag har sett åtskilliga MSI produkter fallera inom 2 år. Jag har själv aldrig någonsin tappat någon hårdvara bortsett från en fläkt på mitt gamla Fx 5900 och 2 DoA kort från Asus.

Dock har jag vänner som tappat moderkort samtliga, då menar jag ALLA var MSI, min väns GX 740 dog inom 3 månader. En annan vän köpte ett HD 5770 från MSI skojade lite lätt om att det skulle gå sönder, trodde ju givetvis inte det. Men tro på fan att i stort sett det enda dom rört klövs på mitten (fläkten).

Nej MSI kommer jag aldrig någonsin att ha med och göra. För att tillägga så har jag 3 vänner som köpt GX 740 samtligas möss som följde med är trasiga, nu var dom ju "gratis" men sätter man sin logga på något så är man även ansvarig för kvalitén. Om dom resterande 2 datorerna fortfarande fungerar vet jag inte. Min IE 3.0 blir 8 år gammal i oktober jag har en seagate disk på 60gb från 1999 som fortfarande inte har en enda skadad sektor, jag har en 200gb P-ATA Maxtor(hehe) disk från 2003-2004 som gått dagligen så ofta som möjligt, på senare tid 24/7 bortsett från omstarter och flytt av dator. Aldrig tappat ett nätagg, aldrig tappat någonting. Det enda jag sett gå sönder för mina vänner har haft MSI tryckt på produkten. Förutom ett nätaggregat en polare tappat och en Seagate disk på min mors dator som har 4 skadade sektorer, den är ju trots allt 8 år gammal den med.

Sämre företag får man leta efter enligt min erfarenhet. Nu blev det långt men tro mig jag talar 100% sanning och vill alltid motivera mina åsikter väl.

Edit: Att jag råkar ha ett Gigabyte moderkort nu har inget med det att göra utan det köptes endast för att jag var snål och det hade möjlighet att låsa upp min processor vilket det klarade galant och har fungerat felfritt från start, det inbyggda ljudkortet är dock lite halvdant. Men för 600 kronor är det ett kanonkort. Det är min första erfarenhet med gigabyte med bortsett från polarens p35-DS4 till hans q6600.

Jag är mycket, mycket trött så om det är lite luddigt så skyller jag på det.

Visa signatur

Ryzen 5900X | 32GB G.Skill CL14 3866MT/s | 7900 XTX | Asus Strix X470-F

Permalänk
Medlem

Det är inte mig obekant att MSI strular och vänstrar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapy:

ViBild 7 så står det ju " for future discrete graphics card "
Definera ett "discrete" gfx tack, för mig låter det som gfx kort baserade på PCI-X 3 designen snarare än högprestandakort.

"Discrete" i det här fallet syftar på ett kort som är separat, d.v.s. motsatsen till ett integrerat grafikkort.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Ja, om det visar sig att Gigabytes kort INTE upphåller vad dom lovar (dvs inte stöder Gen3) så är det ju riktigt illa och kommer dyka upp i domstol i Sverige om så är fallet.

Finns nog inte mer att säga om det förrens vi får veta mer.

Angående all denna pajkastning mellan användare av MSI, Gigabyte, XFX etc etc så är det ju helt poänglöst då ALLA TRE tillverkare har haft sina olika problemkort i alla kategorier.
Det sägs ju att man får vad man betalar för och det är ju absolut sant i detta fallet med. Nu säger jag inte att MSI, Gigabyte eller XFX är skit men vad jag menar på är alltså att om du betalar mindre så kan du inte räkna med att få samma kvalitet som dyrare alternativen.

Det samma gäller ju ATI/AMD vs nVidia "fajten". ATI/AMD är billigare och såpass är ju kvaliteten därefter både hårdvarumässigt och mjukvarumässigt. Så länge det funkar märken ingen skillnad... Eller hur?

Själv säger jag till mina vänner som skall skaffa sig ny dator att satsa på ASUS för att av egen erfarenhet har ASUS haft MINST problem. Det är väl logiskt att önska folk så lite strul som möjligt. Men det är viktigt att ha i åtanke att saker kan ändras snabbt med tiden. En gång så var ju IBM hårddiskar dom bästa som kunde köpas för pengar men sedan släppte dom en speciellt dålig disk (120 GB) och därefter ville ingen veta av IBM diskar. Detsamma gällde ju Maxtor och Seagate diskar, dom dog och efter det ville väldigt få ha med dom att göra.

Så om man ser det på totalen (som är min egen erfarenhet över 15 år med datorer) så har alltså ASUS, Intel och Western Digital varit dom som haft MINST problem och det är dom jag försöker hålla mig till när jag har råd.
Nu kör jag på att Gainward grafikkort och det har fungerat bra. Det är en risk jag tog för att spara några hundralappar och det lönade sig... denna gången.

Poängen i slutändan är ju att varken MSI fans eller Gainward fans skall tjafsa om vilken som är bättre än den andra. Båda märkena är högrisk budget märken och ni får vad ni betalar för. Det är också helt meningslöst att säga att den ena eller andra är ful eller att den funkar bra för er själva. I det bredare perspektivet (dvs, alla era vänner) handlar det om hur många som inte fungerar.

Och en sak till... Någon nämnde att ASUS har fler RMA ärenden än Gainward eller MSI. Kan det bero på att fler faktiskt köper ASUS än Gainward eller MSI?
Det är procenten som räknas... Inte antalet!

Om ASUS sålt 100 tusen enheter och tusen av dessa gått till RMA (1%) medans Gainward sålt 10 tusen enheter och "bara" 700 av dessa gått till RMA (7%) så är ju inte Gainward bättre än ASUS bara för att dom har färre RMA ärenden. Risken är ju större att ett Gainward inte fungerar som det skall.
Kolla upp statistiken på hur många som äger MSI/Gainward vs ASUS osv och se sedan till hur många som har problem med respektive. Då kommer ni också se att till sin relativt låga volym så har fler problem med budget märken.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCadde:

Ja, om det visar sig att Gigabytes kort INTE upphåller vad dom lovar (dvs inte stöder Gen3) så är det ju riktigt illa och kommer dyka upp i domstol i Sverige om så är fallet.

Dom stöder Gen 3 men inte fulla bandbredden som inget av dagens kort endå presterar vad jag fattat det som hitils.

Permalänk
Skrivet av Zapy:

Så tycker det mesta verkar ren BS från MSI för att smutkasta.

I'm sorry I have to use Google Translate for this (I'm not Swedish ) so please be gentle if I make any interpretation mistakes.

But if you need any explanation, please feel free to ask because I'll be happy to explain some of the technicalities behind PCI Express Gen3 compatibility, switching etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zapy:

Dom stöder Gen 3 men inte fulla bandbredden som inget av dagens kort endå presterar vad jag fattat det som hitils.

Jo det har jag fattat med... Men skulle du nöja dig med att köpa t.ex en ny bil med V8 motor där bara 4 cylindrar fungerar???

EDIT: Vad jag menar då är ju att den kan ju köra i 120 km/h vilket är maxgränsen på motorvägarna och kommer accelerera som vanliga bilar med men det är ju inte en V8 egentligen då bara 4 cylindrar kan utföra jobb. Och den dagen du skall köra den på autobahn eller på nurburgring så kan du bara toppa 140 km/h.

Visa signatur

Chassi: Svart, PSU: 230 volt, Moderkort: Stort, CPU: Med fläkt, Minne: Tappat, GPU: Klarar MsPaint jättebra, Hårddiskar: Stor och liten, Mus: Med rullhjul, Tangentbord: Svenskt, Skärm: Platt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennis.MSI:

I'm sorry I have to use Google Translate for this (I'm not Swedish ) so please be gentle if I make any interpretation mistakes.

But if you need any explanation, please feel free to ask because I'll be happy to explain some of the technicalities behind PCI Express Gen3 compatibility, switching etc.

Please be so kind and do that because it seems rather much like pie-throwing.
As other users stated Gigabyte may say that it support it but not the full bw.
As in HDTV-Ready Gigabytes mobos is PCI-X Gen3-Ready but not that it supports it to 100%
But that is just our thoughts!

Skrivet av TheCadde:

Jo det har jag fattat med... Men skulle du nöja dig med att köpa t.ex en ny bil med V8 motor där bara 4 cylindrar fungerar???

EDIT: Vad jag menar då är ju att den kan ju köra i 120 km/h vilket är maxgränsen på motorvägarna och kommer accelerera som vanliga bilar med men det är ju inte en V8 egentligen då bara 4 cylindrar kan utföra jobb. Och den dagen du skall köra den på autobahn eller på nurburgring så kan du bara toppa 140 km/h.

Fattar vad du mena tom före editen
Men jag tror att det på något vis är antigen en miss eller så är det deras marknadsföring, Gigabyte har ju fortfarande inte svarat på "anklagelserna"
Och som många skrivit så anser jag att dom mennar "PCI-X Gen 3 Ready" som i "HDTV-Ready" (då hdtv defineras både i 720p och 1080p)

Men påtal om V8 med 4 fungerande cylindrar så har mercedez AMG nyaste motorer just det
http://www.youtube.com/watch?v=hhjaWp0YkOM

Permalänk
Medlem
Skrivet av hockexx:

Jag är relativt opartisk när det kommer till fabrikatörer men om det är något jag lärt mig så är det att hålla sig så långt bort från allt som har med MSI att göra. Dom kanske har blivit bättre, men jag har sett åtskilliga MSI produkter fallera inom 2 år. Jag har själv aldrig någonsin tappat någon hårdvara bortsett från en fläkt på mitt gamla Fx 5900 och 2 DoA kort från Asus.

Dock har jag vänner som tappat moderkort samtliga, då menar jag ALLA var MSI, min väns GX 740 dog inom 3 månader. En annan vän köpte ett HD 5770 från MSI skojade lite lätt om att det skulle gå sönder, trodde ju givetvis inte det. Men tro på fan att i stort sett det enda dom rört klövs på mitten (fläkten).

Nej MSI kommer jag aldrig någonsin att ha med och göra. För att tillägga så har jag 3 vänner som köpt GX 740 samtligas möss som följde med är trasiga, nu var dom ju "gratis" men sätter man sin logga på något så är man även ansvarig för kvalitén. Om dom resterande 2 datorerna fortfarande fungerar vet jag inte. Min IE 3.0 blir 8 år gammal i oktober jag har en seagate disk på 60gb från 1999 som fortfarande inte har en enda skadad sektor, jag har en 200gb P-ATA Maxtor(hehe) disk från 2003-2004 som gått dagligen så ofta som möjligt, på senare tid 24/7 bortsett från omstarter och flytt av dator. Aldrig tappat ett nätagg, aldrig tappat någonting. Det enda jag sett gå sönder för mina vänner har haft MSI tryckt på produkten. Förutom ett nätaggregat en polare tappat och en Seagate disk på min mors dator som har 4 skadade sektorer, den är ju trots allt 8 år gammal den med.

Sämre företag får man leta efter enligt min erfarenhet. Nu blev det långt men tro mig jag talar 100% sanning och vill alltid motivera mina åsikter väl.

Edit: Att jag råkar ha ett Gigabyte moderkort nu har inget med det att göra utan det köptes endast för att jag var snål och det hade möjlighet att låsa upp min processor vilket det klarade galant och har fungerat felfritt från start, det inbyggda ljudkortet är dock lite halvdant. Men för 600 kronor är det ett kanonkort. Det är min första erfarenhet med gigabyte med bortsett från polarens p35-DS4 till hans q6600.

Jag är mycket, mycket trött så om det är lite luddigt så skyller jag på det.

Jag köpte ett asus mobo, tog väl ca 30 sek innan det var borta
Hade dock kört MSi långt innan och den dator lever än.
dessutom har jag fått uppfattningen om att MSi har exeptionella grafikkort pris/prestanda, dock håller jag med om att man icke ska ha eftermarknads kylare.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Gigabyte "miss Interpreted the rules" som cartmanez säger

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Det är lite komiskt att företag som MSI lever kvar. På den tiden då man köpt lite av deras prylar så kunde man dra slutsatsen MSI=Matsonic=Epox=Palit=skräp då samtliga komponenter från dem inte höll särskilt väl. Ett år utan problem var bra. Två år utan strul ren lyx. Efter det blev de Abit som gjorde rejäla saker. Men de gick som bekant i graven. Sedan dess har jag kört på Gigabyte och Asus prylar. (Gigabyte är det märke jag inte haft ett enda problem med, denna dator har fem år på nacken och går lika bra idag som för fem år sen). Under all den tiden har hört hur folk har haft problem med MSI och deras produktlinje och ändå lever de kvar. Det är så sjukt. Fasaden sen sex mån tillbaka är att de har ryckt upp sig. Men det kanske bara är en fasad. Vad som döljer sig på komponentnivå får vi nog inte veta förrän de får stora problem.

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Avstängd

Jag använder inte Gigabyte eller MSI utan kör med Asus, men vad jag vet så kör dom väl allihop med bra komponenter på dom dyrare korten och sämre på dom billiga. Efter att ha läst på lite om detta så har ju faktiskt Gigabyte ljugit för sina kunder, vilket jag tycker är väldigt dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com