Permalänk
Medlem

Jag letar efter en gammal tråd.

Jag tvekade lite innan jag skapade den här tråden, men jag har sökt och jag har inte hittat tråden jag letar efter, så jag tänkte fråga här. Om jag bryter mot någon regel så får ni ursäkta så mycket.

Tråden jag letar efter är ganska gammal. Det var någon kille här på Swec som gjorde en beräkning på hur mycket data en modern cpu kunde behandla. Han gjorde jämförelser med tunnelbanevagnar fyllda med papper.

Om ni vet vilken tråd jag pratar om så får ni gärna länka den. Tack på förhand.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Avstängd

Vilket år var det ca. som killen skrev denna "Tunnelbanetråd"?:)^^ Skulle underlätta något enormt.:D Ja förutsatt att du vet så att säga...:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag minns faktist inte. Jag tror den var klistrad två år tillbaka.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Tack så mycket.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

dock får man ta detta i beaktning:

Skrivet av TtompaA:

Intressant!

Men ett A4 väger 5g, ett A0 däremot väger 80g (80g/m²)
Dessutom så kan man skriva på baksidan av pappret.
Vilket gör att vikten minskas med en faktor på 32. Fast det är ändå mycket smidigare att bära runt på en hårddisk/DVD.

samt skulle jag vilja säga att du inte använder dig av binär kod på papper utan bakstäver och siffror, vilket innebär att lagra ett "tecken" på datorn tar mer än en bit medans det på papper alltid bara tar "en" plats.