Permalänk
Medlem

Chassi delar?

Tjena, tänkte höra om ni vet om man kan köpa en genomskinlig vänster sida till ett sånt här chassi: http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/HPG5401SC?$prod$
Alltså att man köper bara sidan i plexiglas etc, och inte ett helt nytt chassi, har sökt runt lite men hittade inget tyvärr

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Annars är det väl bara att köpa en bit plexi och borra? Tror det är ytterst tveksamt att du hittar en plexisida till ett HP-chassi,

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av R34p3r:

Annars är det väl bara att köpa en bit plexi och borra? Tror det är ytterst tveksamt att du hittar en plexisida till ett HP-chassi,

aa har tänkt samma tanke, men tänkte på om de fanns något annat chassi med samma mått som man kunde köpa glaset till och bara skruva på

Permalänk
Medlem
Skrivet av R34p3r:

Annars är det väl bara att köpa en bit plexi och borra? Tror det är ytterst tveksamt att du hittar en plexisida till ett HP-chassi,

Tror man brukar använda akryll eftersom att plexi lätt går sönder när man sågar och borrar i det. Men rätta mig om jag har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Tror man brukar använda akryll eftersom att plexi lätt går sönder när man sågar och borrar i det. Men rätta mig om jag har fel.

Plexi går fint om man är lite försiktig

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus III Formula | Processor: Intel i7 860 @ 3.82GHz | Minnen: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Grafikkort: XFX 5870 1GB | Kylare: Noctua NH-D14 | Nätagg: Corsair HX850W
Moderkort: MSI 880GMA-E45 | Processor: AMD Athlon II x2 245e | Minnen: 4GB Dominator GT 1600MHz | Kylare: Scythe BIG Shuriken | Nätagg: Seasonic X-Fanless 400W | 12TB