Permalänk

Mac Mini och 24p buggen

Kan någon förklara vad 24p-buggen egentligen är och betyder för dagligt HTPC-liknande användande? Om jag köper en Mac Mini, som kommer med Intels HD 3000, hur kommer jag märka av den? 99% av all video kommer vara .mkv-filer uppspelade i VLC eller Flashvideos á la YouTube och SVT Play. TVn är 100 hertz om det nu spelar någon roll

(24 fps, så klart)

Permalänk
Medlem

Fusklösningen är att köra 60hz och få småhacking bild vid panoreringar. Annars är det normala problemet ett litet hack i bilden vad x:e minut. Att du har 100hz på tv:n betyder att samma bildruta visas flera gånger på kortare tid och kommer inte förbättra något.
Tror inte apple löst problemet själva så det spelar ingen roll vilken plattform du väljer

Permalänk

60hz är inget alternativ..

Så, finns det andra lösningar? ASRock Vision 3d? Vilka grafikkort är det jag borde kolla efter?

Permalänk

Har själv trixat med mac och kan konstatera att 24p fungerar inte alls. Synd, för annars är den trevlig som htpc.

Visa signatur

Dator 1: i7 2600K / Gigabyte GTX 590 / 8 GB minne / 120 GB Intel 510 SSD / 2TB / Corsair 750W / BENQ XL2410T 120 Hz
Dator 2: 27" iMac i5 Router: Apple Airport Extreme
HTPC: i5 2400 / Radeon HD 6450 1GB / 8 GB minne / 2TB / Samsung 50" Plasma
Platta: iPad 3 32GB 3GTelefon: iPhone 4 16gb

Permalänk
Medlem

Testa senaste builden av xbmc. Det ska tydligen fungera då.

Permalänk
Medlem

Saken är att om du skulle välja en Mac Mini med Intels grafikkrets i så kommer du garanterat uppleva "problemet" eftersom detta är ett problem med Intels hårdvara. Skulle du dock välja en Mini med AMDs grafikkrets så ska du teoretiskt slippa detta.
Det finns några trådar här som tar upp en Mac Mini som HTPC och även på minhembio.com/forum.
Använd sökfunktionen så kommer du bli upplyst.
Och glöm inte forumet på xbmc.org

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX