Logitech lanserar Wireless Touchpad

Permalänk
Melding Plague

Logitech lanserar Wireless Touchpad

En trådlös pekplatta med stöd för multitouch är senaste nytt från schweiziska Logitech.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Smutt, ser ut att vara ett rätt skönt kontorsalternativ

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Hur stor är den?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

4a månader? i call da bullshit?

Permalänk
Medlem

Nja, designen tilltalade inte mig. Tycker Apples variant är snyggare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

den såg plastig ut

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk

Wireless Touchpad ?? Varför ? Varför ha en lös extra enhet som redan finnes inbygd på datorn ? Och som är bättre där den är!
Personligen undviker jag touchpad eländet om jag kan.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Wireless Touchpad ?? Varför ? Varför ha en lös extra enhet som redan finnes inbygd på datorn ? Och som är bättre där den är!
Personligen undviker jag touchpad eländet om jag kan.

Det måste ju varit någon som frågade dom efter detta innan de slösade pengar på att bygga det;) Men det är säkert användbart på något sätt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Herregudars varför skulle någon vilja köpa den där? Design-teamet bakom borde förövrigt arkebuseras på plats för något så otroligt fult. Rundade kanter och allmänt plastig i utseendet, no gracias.

Visa signatur

i7 2600K @ 4,5Ghz | P8P67 Pro | 4GB Corsair @ 1600 7-7-7-20 | Corsair Force SSD 64BG OS-Disk | 1TB Samsung Spinpoint F3 | Gigabyte Radeon HD6970 2GB | Fractal 650W Modulär PSU | H50 | BenQ 24HDBL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Wireless Touchpad ?? Varför ? Varför ha en lös extra enhet som redan finnes inbygd på datorn ? Och som är bättre där den är!
Personligen undviker jag touchpad eländet om jag kan.

Visste inte att min dator hade en touch pad Var sitter den, gömd bakom min hårddiskbur?

Edit: Jag tycker att den var snygg.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Ingen som tänkt att dessa kan vara perfekta för HTPC's och liknande?

Permalänk
Skrivet av aptjack:

Ingen som tänkt att dessa kan vara perfekta för HTPC's och liknande?

Provade ett trådlöst tangetbord med touch pad på sidan. Ingen höjdare! Gick tillbaka till trådlös mus efter 1 vecka.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Det måste ju varit någon som frågade dom efter detta innan de slösade pengar på att bygga det;) Men det är säkert användbart på något sätt.

Ett förslag: Sänke när man skall bottenmeta.

Detta verkar var ett utslag apple sjukan. DVS när apple släpper ut något så måste någon inom pc världen kopiera det. Oavsätt hur urbota idiotiskt det än är. Tänk på compaq´s all in one system från början av 90-talet.

Fråga: Who is the most foolish ? The fool or the fool who follows the fool ?

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luxor ABC80:

Fråga: Who is the most foolish ? The fool or the fool who follows the fool ?

The fool of course, the other is just sad...

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Förstår inte helt vad ni klagar på? Detta är väll ett perfekt redskap för de som upplever musarm eller liknande? Och vilken stationär dator har en pad?

Självklart är det så att de flesta fortfarande föredrar en mus men inse att det finns folk som behöver/uppskattar andra hjälpmedel.

Att detta inte funnits sen tidigare är dock konstigt med tanke på hur simpelt det är.

Självklart producerar inte Logitech en enhet om de inte har gjort lite forskning på området.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Kan nog funka bra i min biosalong, är lite bökigt att köra med mus på armstöden till mina reclinerfotöljer.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Att detta inte funnits sen tidigare är dock konstigt med tanke på hur simpelt det är.

Vadå inte funnits tidigare? Wacom Bamboo Touch t.ex. Det enda nya med den här är att den är trådlös.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Jag blir då sjukt sugen på den istället för min Logitech diNovo Edge. Använder ändå bara touchpaden på den i soffan. Så skulle va mycket skönare att bara ha en pad att handskas med i soffan. Frågan är bara om räckvidden etc funkar lika bara som dinovon.

Har tidigare kikat på apples pad som är väldigt! stilren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whipthor:

Herregudars varför skulle någon vilja köpa den där? Design-teamet bakom borde förövrigt arkebuseras på plats för något så otroligt fult. Rundade kanter och allmänt plastig i utseendet, no gracias.

Den var väl väldigt fin, rundade kanter är la applestucket som anses fint Säkert en riktigt bra grej att ha när man sitter i tv soffan utan nått bra underlag för musen.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

oj vad det klagas! Räcker med att kort säga att det nog inte är något för en själv.

Personligen tänkte jag wihooo!
Har trådlöst tangentbord med touch till tvn nu, och tänker ofta att: vaffan, jag använder ju bara touchpaddan och spacebar.

Den här vore helt underbar i tv-soffan ju! Ser stor och härlig ut också. Lagom pris (kanske lite i överkant)

Edit:
Kom på hur SATANS najs den här kan bli.
Multitouch-gester för alla vanliga kommandon till htpc'n, och slippa tangentbord.
Bara en sån sak som pinch-zoom. Känner ofta att jag har svårt att läsa allt smått på tvn om jag ska surfa fram något lite snabbt.
5" bred står det på hemsidan att den är. Helt perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Vadå inte funnits tidigare? Wacom Bamboo Touch t.ex. Det enda nya med den här är att den är trådlös.

Du tycker de är lika? Titta på var musknapparna sitter så förstår du nog vilken som är tänkt för alldagligt jobb. Men visst de har säkert funnits standalone touchpads sen tidigare men varför klaga så mycket? På vilket vis är det dåligt att det nu kommer en trådlös version? Som sagt, förstår inte varför folk ska klaga så fasligt, de e ju bara så gubbigt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Det folk inte förstår sig på ska det alltid klagas över, så är det på alla forum tyvärr...

Skrivet av Wully:

4a månader? i call da bullshit?

varfördå, den drar säker lika mycket eller t.o.m mindre än vad deras lowend trådlösa möss gör, använder en sådan själv o det batteriet håller över 3månader.

Permalänk
Medlem

Perfekt till Windows 8 Metro UI sen.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiG|ISbit:

oj vad det klagas! Räcker med att kort säga att det nog inte är något för en själv.

Personligen tänkte jag wihooo!
Har trådlöst tangentbord med touch till tvn nu, och tänker ofta att: vaffan, jag använder ju bara touchpaddan och spacebar.

Den här vore helt underbar i tv-soffan ju! Ser stor och härlig ut också. Lagom pris (kanske lite i överkant)

Edit:
Kom på hur SATANS najs den här kan bli.
Multitouch-gester för alla vanliga kommandon till htpc'n, och slippa tangentbord.
Bara en sån sak som pinch-zoom. Känner ofta att jag har svårt att läsa allt smått på tvn om jag ska surfa fram något lite snabbt.
5" bred står det på hemsidan att den är. Helt perfekt.

Exakt min tanke! Typ enfingers knackning -play/paus
Tvåfinger - nästa
Trefinger - föregående.
Jag ser möjligheter. Typ bygga in den i armstödet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

Har haft apple variant av den här på jobbet och då fanns det ingen mus att tillgå. Det var ganska jobbigt till en början men det är nog mest för att jag inte har en laptop så är inte så van vid touchpad. men efter några dagar så vande man sig ju. men för dom som älskar att styra laptopen med touchpad så kan de ju vara bra. men du får ju aldrig samma presition som med en mus.

Permalänk
Medlem

Säkert en kanonprodukt men designen brydde de sig inte om....

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Medlem

apple kommer stämma dom nu för runda kanter och centrerad skärm med kanter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Personlig åsikt: skitful skitpryl. Är den lika värdelös som touchpad:en på diNovo Edge, som både jag och min sambo bråkade med i ett par års tid och aldrig slutade hata, så är den dessutom skitkass.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonte234:

apple kommer stämma dom nu för runda kanter och centrerad skärm med kanter.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha ja säkert. Apple stämmer ju allt å alla nu när det går utför för dem...

Själv ska jag nog köpa en sån där logitech. Kollat runt efter lösning för å få apples å funka med PC ett tag.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Whipthor:

Herregudars varför skulle någon vilja köpa den där? Design-teamet bakom borde förövrigt arkebuseras på plats för något så otroligt fult. Rundade kanter och allmänt plastig i utseendet, no gracias.

Jag håller med.:) NO gracias!:D

Skrivet av aptjack:

Ingen som tänkt att dessa kan vara perfekta för HTPC's och liknande?

Tja man upphör aldrig att förvånas, men det verkar som att vi har kommit in i en era där alla ska försöka härma Apple.:( Njae det är något jag undviker i alla fall (att köpa "plagiat":)).

Frågar ni MacEnkronan så är det bara kvalité från Apple som gäller.:):D^^ Alla de andra prylarna (och operativsystemen?) kan man ha som komplement men det är ändå Apple som är ledande inom sitt slag när det kommer till OS, produkter och andra tillbehör och program.:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!