Tillverka rullplatta till Stationär; Material?

Permalänk
Medlem

Tillverka rullplatta till Stationär; Material?

God eftermiddag Clockare.

Jag skulle vilja bygga mig en rullplatta åt mitt Fractal Design Arc Midi chassi ( 23 cm Brett, 46 cm högt, 51.5 cm djupt )

Hjul verkar ju finnas att köpa lite varstans och jag kan inte tänka mig att det skulle vara så svårt att borra fast sådana, men vad gäller material till själva plattan så skulle jag gärna vilja ha tips!

Vill ha en platta med mörkbrun/Svartbrun trätextur som är något bredare och något djupare än vad chassit är. Var ska jag leta efter något sådant?

Funderade lite på om man ska köpa en hylla eller dylikt att modifiera, men de är ofta fula i kanten som är tänkt att döljas mot väggen.

Förslag någon?

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Rekordmedlem

Bänkskiva i limträ kan kanske vara nått, eller besök en bygghandel o kolla runt, du kanske ser nått som du gillar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack för svaren mrqaffe och jycken!

Jag googlade lite på MDF och det ser lovande ut. Billigt, borrbart och målbart. Jag får ta mig en titt på det i bygghandeln. :0)

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Rekordmedlem

Mdf är inte så vackert, då det brukar man fanera eller måla.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kör på MDF och spraymåla det i någon snygg färg

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.